Red Bull se po zisku jezdeckého titulu soustředí na to, aby v týmu zachoval stabilitu. Rudí býci nyní prodloužili smlouvu s Christianem Hornerem.
Horner stojí v čele týmu od roku 2005. Tedy od doby, kdy Red Bull vstoupil do královny motorsportu. Je proto nejdéle sloužícím šéfem stáje v současném startovním poli. Pod jeho vedením získal Red Bull jezdecký i konstruktérský titul v období mezi lety 2010 - 2013. Nejčerstvější úspěch máme všichni ještě v živé paměti. A sice triumf Maxe Verstappena v letošním šampionátu jezdců. Horner bude stát v čele týmu minimálně do roku 2026. Obě strany si vzájemnou spolupráci pochvalují.
„V následujících letech chceme mít k dispozici silný a stabilní tým. Přijdou změny v oblasti šasi i motoru, proto je našim cílem, aby byl Red Bull i nadále postavený na silných základech. Christian je charismatický šéf, stáj pod jeho vedením funguje. Máme to rozdělené tak, že on je lidem na očích a já kooperuji spíše v pozadí," říká odborný poradce Helmut Marko.
Další klíčivý aspekt pro Red Bull je, aby prodloužil kontrakt se svou jezdeckou hvězdou - Maxem Verstappenem. Ten současný Verstappenovi vyprší na konci sezony 2023. Holanďan se nedávno nechal slyšet, že by v týmu rád zůstal minimálně dalších deset let. V kuloárech se proto začalo okamžitě spekulovat, že Red Bull pro něj právě takovou smlouvu chystá. Helmut Marko však tuto informaci nepotvrdil. „Momentálně o tom diskutujeme. Zatím to nebudu nijak blíže komentovat," řekl Marko.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.