Red Bull se po zisku jezdeckého titulu soustředí na to, aby v týmu zachoval stabilitu. Rudí býci nyní prodloužili smlouvu s Christianem Hornerem.
Horner stojí v čele týmu od roku 2005. Tedy od doby, kdy Red Bull vstoupil do královny motorsportu. Je proto nejdéle sloužícím šéfem stáje v současném startovním poli. Pod jeho vedením získal Red Bull jezdecký i konstruktérský titul v období mezi lety 2010 - 2013. Nejčerstvější úspěch máme všichni ještě v živé paměti. A sice triumf Maxe Verstappena v letošním šampionátu jezdců. Horner bude stát v čele týmu minimálně do roku 2026. Obě strany si vzájemnou spolupráci pochvalují.
„V následujících letech chceme mít k dispozici silný a stabilní tým. Přijdou změny v oblasti šasi i motoru, proto je našim cílem, aby byl Red Bull i nadále postavený na silných základech. Christian je charismatický šéf, stáj pod jeho vedením funguje. Máme to rozdělené tak, že on je lidem na očích a já kooperuji spíše v pozadí," říká odborný poradce Helmut Marko.
Další klíčivý aspekt pro Red Bull je, aby prodloužil kontrakt se svou jezdeckou hvězdou - Maxem Verstappenem. Ten současný Verstappenovi vyprší na konci sezony 2023. Holanďan se nedávno nechal slyšet, že by v týmu rád zůstal minimálně dalších deset let. V kuloárech se proto začalo okamžitě spekulovat, že Red Bull pro něj právě takovou smlouvu chystá. Helmut Marko však tuto informaci nepotvrdil. „Momentálně o tom diskutujeme. Zatím to nebudu nijak blíže komentovat," řekl Marko.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.