Ferrari má za sebou první sezonu, ve které hájila jeho barvy jezdecká dvojice ve složení Charles Leclerc - Carlos Sainz. Nutno říct, že mladé pušky se Scuderii osvědčily. Je však otázka, jaká bude v tomto ohledu budoucnost stáje z Maranella.
Charles Leclerc by měl rudý overal oblékat minimálně ještě několik dalších let. Ferrari s ním má podepsanou dlouhodobou smlouvu a spoléhá, že mladý Monačan doveze do Itálie mistrovský titul. To nedávno prohlásil také boss Ferrari Mattia Binotto, který doslova řekl, že Ferrari do Leclerca investovalo tolik prostředků protože věří, že Charles jim přiveze kýžený primát.
Situace okolo druhého pilota Ferrari Carlose Sainze je o poznání zajímavější. Španěl přišel do Maranella před sezonou 2021. Na dva roky. Z původně podepsaného kontraktu mu tedy zbývá odkroužit ještě ročník 2022. Ale co dál? Mělo se za to, že Sainz je jen jakousi přechodnou alternativou před tím než Ferrari dá příležitost Micku Schumacherovi. To mělo podle mnohých nastat právě v sezoně 2023.
Jenže Sainz do tohoto plánu tak trochu „hodil vidle". Rodák z Madridu totiž předčil patrně všechna očekávání, nejenže se ve Ferrari rychle aklimatizoval, ale na konci sezony dokonce porazil svého stájového kolegu Leclerca. Sainzovi patří v konečném hodnocení jezdeckého šampionátu pátá příčka. Španěl je tedy po letošek nejlepší ze zbytku světa, řeklo by se. Ferrari mělo letos zřejmě nejvyrovnanější jezdecký tandem v poli. Jaký to rozdíl oproti loňsku, kdy Sebastian Vettel většinou jen paběrkoval.
Je si toho vědom i Mattia Binotto, který chce Sainzovu budoucnost začít řešit už během nadcházející zimní přestávky. „Podepsali jsme Carlose, protože jsme chtěli mít dva piloty, kteří konstantně sbírají body. To nám vyšlo. Carlos zvládl svou první sezonu ve Ferrari velmi dobře, což nebývá jednoduché. Dokázal se učit a myslím, že závěr sezony byl v jeho podání nejlepší," chvílí šéf Scuderie.
„Když jsme s ním loni podepsali smlouvu, vzájemně jsme si řekli, že během následující zimy všechno vyhodnotíme. Carlos má za sebou skvělý rok a my tak také učiníme. Společně si sedneme a budeme se bavit o tom, jaké jsou naše představy ohledně budoucnosti," dodává Binotto. Koho Ferrari zvolí? Vsadí na stabilitu v podobně Sainze, nebo dá přednost Micku Schumacherovi?
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.