Ferrari má za sebou první sezonu, ve které hájila jeho barvy jezdecká dvojice ve složení Charles Leclerc - Carlos Sainz. Nutno říct, že mladé pušky se Scuderii osvědčily. Je však otázka, jaká bude v tomto ohledu budoucnost stáje z Maranella.
Charles Leclerc by měl rudý overal oblékat minimálně ještě několik dalších let. Ferrari s ním má podepsanou dlouhodobou smlouvu a spoléhá, že mladý Monačan doveze do Itálie mistrovský titul. To nedávno prohlásil také boss Ferrari Mattia Binotto, který doslova řekl, že Ferrari do Leclerca investovalo tolik prostředků protože věří, že Charles jim přiveze kýžený primát.
Situace okolo druhého pilota Ferrari Carlose Sainze je o poznání zajímavější. Španěl přišel do Maranella před sezonou 2021. Na dva roky. Z původně podepsaného kontraktu mu tedy zbývá odkroužit ještě ročník 2022. Ale co dál? Mělo se za to, že Sainz je jen jakousi přechodnou alternativou před tím než Ferrari dá příležitost Micku Schumacherovi. To mělo podle mnohých nastat právě v sezoně 2023.
Jenže Sainz do tohoto plánu tak trochu „hodil vidle". Rodák z Madridu totiž předčil patrně všechna očekávání, nejenže se ve Ferrari rychle aklimatizoval, ale na konci sezony dokonce porazil svého stájového kolegu Leclerca. Sainzovi patří v konečném hodnocení jezdeckého šampionátu pátá příčka. Španěl je tedy po letošek nejlepší ze zbytku světa, řeklo by se. Ferrari mělo letos zřejmě nejvyrovnanější jezdecký tandem v poli. Jaký to rozdíl oproti loňsku, kdy Sebastian Vettel většinou jen paběrkoval.
Je si toho vědom i Mattia Binotto, který chce Sainzovu budoucnost začít řešit už během nadcházející zimní přestávky. „Podepsali jsme Carlose, protože jsme chtěli mít dva piloty, kteří konstantně sbírají body. To nám vyšlo. Carlos zvládl svou první sezonu ve Ferrari velmi dobře, což nebývá jednoduché. Dokázal se učit a myslím, že závěr sezony byl v jeho podání nejlepší," chvílí šéf Scuderie.
„Když jsme s ním loni podepsali smlouvu, vzájemně jsme si řekli, že během následující zimy všechno vyhodnotíme. Carlos má za sebou skvělý rok a my tak také učiníme. Společně si sedneme a budeme se bavit o tom, jaké jsou naše představy ohledně budoucnosti," dodává Binotto. Koho Ferrari zvolí? Vsadí na stabilitu v podobně Sainze, nebo dá přednost Micku Schumacherovi?
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.