Ferrari má za sebou první sezonu, ve které hájila jeho barvy jezdecká dvojice ve složení Charles Leclerc - Carlos Sainz. Nutno říct, že mladé pušky se Scuderii osvědčily. Je však otázka, jaká bude v tomto ohledu budoucnost stáje z Maranella.
Charles Leclerc by měl rudý overal oblékat minimálně ještě několik dalších let. Ferrari s ním má podepsanou dlouhodobou smlouvu a spoléhá, že mladý Monačan doveze do Itálie mistrovský titul. To nedávno prohlásil také boss Ferrari Mattia Binotto, který doslova řekl, že Ferrari do Leclerca investovalo tolik prostředků protože věří, že Charles jim přiveze kýžený primát.
Situace okolo druhého pilota Ferrari Carlose Sainze je o poznání zajímavější. Španěl přišel do Maranella před sezonou 2021. Na dva roky. Z původně podepsaného kontraktu mu tedy zbývá odkroužit ještě ročník 2022. Ale co dál? Mělo se za to, že Sainz je jen jakousi přechodnou alternativou před tím než Ferrari dá příležitost Micku Schumacherovi. To mělo podle mnohých nastat právě v sezoně 2023.
Jenže Sainz do tohoto plánu tak trochu „hodil vidle". Rodák z Madridu totiž předčil patrně všechna očekávání, nejenže se ve Ferrari rychle aklimatizoval, ale na konci sezony dokonce porazil svého stájového kolegu Leclerca. Sainzovi patří v konečném hodnocení jezdeckého šampionátu pátá příčka. Španěl je tedy po letošek nejlepší ze zbytku světa, řeklo by se. Ferrari mělo letos zřejmě nejvyrovnanější jezdecký tandem v poli. Jaký to rozdíl oproti loňsku, kdy Sebastian Vettel většinou jen paběrkoval.
Je si toho vědom i Mattia Binotto, který chce Sainzovu budoucnost začít řešit už během nadcházející zimní přestávky. „Podepsali jsme Carlose, protože jsme chtěli mít dva piloty, kteří konstantně sbírají body. To nám vyšlo. Carlos zvládl svou první sezonu ve Ferrari velmi dobře, což nebývá jednoduché. Dokázal se učit a myslím, že závěr sezony byl v jeho podání nejlepší," chvílí šéf Scuderie.
„Když jsme s ním loni podepsali smlouvu, vzájemně jsme si řekli, že během následující zimy všechno vyhodnotíme. Carlos má za sebou skvělý rok a my tak také učiníme. Společně si sedneme a budeme se bavit o tom, jaké jsou naše představy ohledně budoucnosti," dodává Binotto. Koho Ferrari zvolí? Vsadí na stabilitu v podobně Sainze, nebo dá přednost Micku Schumacherovi?
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.