Ferrari má za sebou první sezonu, ve které hájila jeho barvy jezdecká dvojice ve složení Charles Leclerc - Carlos Sainz. Nutno říct, že mladé pušky se Scuderii osvědčily. Je však otázka, jaká bude v tomto ohledu budoucnost stáje z Maranella.
Charles Leclerc by měl rudý overal oblékat minimálně ještě několik dalších let. Ferrari s ním má podepsanou dlouhodobou smlouvu a spoléhá, že mladý Monačan doveze do Itálie mistrovský titul. To nedávno prohlásil také boss Ferrari Mattia Binotto, který doslova řekl, že Ferrari do Leclerca investovalo tolik prostředků protože věří, že Charles jim přiveze kýžený primát.
Situace okolo druhého pilota Ferrari Carlose Sainze je o poznání zajímavější. Španěl přišel do Maranella před sezonou 2021. Na dva roky. Z původně podepsaného kontraktu mu tedy zbývá odkroužit ještě ročník 2022. Ale co dál? Mělo se za to, že Sainz je jen jakousi přechodnou alternativou před tím než Ferrari dá příležitost Micku Schumacherovi. To mělo podle mnohých nastat právě v sezoně 2023.
Jenže Sainz do tohoto plánu tak trochu „hodil vidle". Rodák z Madridu totiž předčil patrně všechna očekávání, nejenže se ve Ferrari rychle aklimatizoval, ale na konci sezony dokonce porazil svého stájového kolegu Leclerca. Sainzovi patří v konečném hodnocení jezdeckého šampionátu pátá příčka. Španěl je tedy po letošek nejlepší ze zbytku světa, řeklo by se. Ferrari mělo letos zřejmě nejvyrovnanější jezdecký tandem v poli. Jaký to rozdíl oproti loňsku, kdy Sebastian Vettel většinou jen paběrkoval.
Je si toho vědom i Mattia Binotto, který chce Sainzovu budoucnost začít řešit už během nadcházející zimní přestávky. „Podepsali jsme Carlose, protože jsme chtěli mít dva piloty, kteří konstantně sbírají body. To nám vyšlo. Carlos zvládl svou první sezonu ve Ferrari velmi dobře, což nebývá jednoduché. Dokázal se učit a myslím, že závěr sezony byl v jeho podání nejlepší," chvílí šéf Scuderie.
„Když jsme s ním loni podepsali smlouvu, vzájemně jsme si řekli, že během následující zimy všechno vyhodnotíme. Carlos má za sebou skvělý rok a my tak také učiníme. Společně si sedneme a budeme se bavit o tom, jaké jsou naše představy ohledně budoucnosti," dodává Binotto. Koho Ferrari zvolí? Vsadí na stabilitu v podobně Sainze, nebo dá přednost Micku Schumacherovi?
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.