ABÚ ZABÍ - STARTOVNÍ ROŠT; Jakých časů piloti dosáhli v kvalifikaci na Velkou cenu Abú Zabí 2021, kolik je dělilo od postupu do další části, resp. od nejrychlejšího v Q3, a jak se seřadí na startovním roštu? Jaké pneumatiky obují piloti z první desítky?
Verstappen zajel nejrychlejší kolo s náskokem téměř čtyř desetin, neodstartuje však na středně-tvrdých pneumatikách, na kterých si přál, protože je ve svém ostrém pokusu v Q2 probrzdil. Tuto strategickou výhodu budou mít pouze oba Mercedesy a Cunoda s Alfou Tauri.
Zbylých šest pilotů z Top 10 začne na měkké (C5) směsi, na níž zajeli v prostřední fázi nejrychlejš kolo, ostatní od 11. místa dále si pneumatiky pro start Velké ceny Abú Zabí můžou volně vybrat. Kvalifikace i vše, co ji předcházelo, se obešlo bez penalizací.
Skvělý výkon v kvalifikaci předvedli Norris, jenž odstartuje z 3. místa za dvojicí Max - Lewis bojující o titul, a také Cunoda, jenž předčil v Q3 Ocona i Ricciarda poté, co do této části postoupil na tvrdších pneumatikách. Japonec byl jasně rychlejší než jeho týmový kolega Gasly, jenž letos u AlphyTauri zářil. Naopak propadl Bottas - Fin s Mercedesem zajel až šestý nejrychlejší čas.
V neděli přišla zpráva o pozitivním testu na Covid-19 pro Mazepina, jenž byl včera nejpomalejší. Haas tedy stahuje jeho auto z 20. místa, na rošt se odpoledne proto postaví pouze 19 monopostů.
#F1 #AbuDabhiGP Qualifying Max. speeds & Top speed 📊:- #Verstappen fastest thanks to Perez's tow, seems like #RedBull opted for less drag than usual anyway- #Hamilton 5.6kph slower, #Mercedes preferred higher downforce- #Ferrari Giovinazzi 3kph, #Alpine Ocon 3.3kph off pic.twitter.com/kmKuPzyczg
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) December 11, 2021#F1 #AbuDabhiGP Qualifying Best sectors vs. Fastest laptimes set 📊:- #Hamilton fastest in Sector 1, #Verstappen in S2 & S3 beating him comfortably by over 3 tenths- #Leclerc left 1/4s on the track, could've been P4- #Norris the only one who nailed it in Q2 & Q3 pic.twitter.com/pjcVZkI31Q
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) December 11, 2021
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.