V kvalifikaci VC Abú Zabí zvítězil na poslední chvíli Max Verstappen, Lewis Hamilton zaostal o 3 desetiny a zítra odstartuje druhý. Skvělé kolo poskládal i Lando Norris, které mu stačilo na třetí místo a do zítřejšího závodu odstartuje společně s Pérezem z druhé řady. Bottasovi se ale třetí část kvalifikace nepovedla a zítra odstartuje až z 6. pozice.
Poslední kvalifikace v sezóně 2021, která rozhodne o pořadí v zítřejším důležitém závodě. Ano, to je kvalifikace VC Abú Zabí. Teplota vzduchu se pohybovala pod 30 °C, zatímco teplota trati se pohybovala nad touto hranicí.
Q1
Po prvních pokusech se na prvních 4 místech objevily vozy s motory Honda, přičemž této čtveřici vévodil Max Verstappen s časem 1:23,680, za kterého se zařadil Gasly s Cunodou a Pérezem. Ale v tento okamžik ještě většina jezdců neměla zajeté své rychlé kolo. Potenciál Mercedesů ukázali oba jezdci hned po svých prvních pokusech. Hamiltonovo kolo nabývalo hodnoty 1:23,266 a posunul se na nejvyšší příčku, Bottas zaostal o desetinu a byl druhý. Holanďanovo druhé kolo bylo o poznání lepší, protože za Hamiltonem zaostal o 56 setin.
Pěkné kolo se povedlo zajet Gaslymu, ale bylo pro překračování traťových limitů v zatáčce číslo 16 škrtnuto. Po tomto oznámení ale byly vyvěšeny červené vlajky.
Bylo to kvůli sloupku, který se vyskytuje na vnitřních částech zatáček. Mick Schumacher trefil sloupek na vnitřku 16. zatáčky, ten se dostal do ideální stopy a Lando Norris jej při svém průjezdu dovezl až na cílovou rovinku.
It's always "where is the bollard" and never "how is the bollard" 😞#AbuDhabiGP 🇦🇪 #F1 pic.twitter.com/Up84BqDWfi
— Formula 1 (@F1) December 11, 2021Červené vlajky nebyly vyvěšeny ani 5 minut a už se pokračovalo. Jezdci se po restartu vydali hned na trať. Kdo z boxů ale nevyjel byl Max Verstappen, kterému mechanici opravovali zadní křídlo. Na závěr se vydali svůj čas vylepšit i jezdci Mercedesu, přičemž se Hamiltonovi povedlo poskládat perfektní kolo o hodnotě 1:22,845. Bottas zaostal o necelé 3 desetiny, třetí Verstappen byl pomalejší už o skoro půl vteřinu.
Kdo už ale druhou část kvalifikace neokusil byl Nicholas Latifi společně s Russellem, Raikkonenem a oběma jezdci Haasu.
Q2
Teploty začaly klesat a jezdci museli vyjet okamžitě na trať. Většina jezdců se na trať vydala na žlutě označené pneumatice. Této skupince vévodil tandem stříbrných šípů. Nejrychlejší čas se objevil vedle jména Lewise Hamiltona, jeho kolo dosahovalo hodnoty 1:23,185, Bottas byl o 6 desetin pomalejší. Verstappenovi se ale povedl poslední sektor a na Brita ztratil pouze 4 tisíciny. Čtvrtý byl potom Juki Cunoda, který ztrácel 2 desetiny. Kdo se ale pořadím propadal byl Sergio Pérez, protože ztrácel už přes 5 desetin.
The first runs are in for Q2...Lewis leads Max by just 0.004s 😱#AbuDhabiGP 🇦🇪 #F1 pic.twitter.com/hyNGFEjjks
— Formula 1 (@F1) December 11, 2021Co vykouzlilo vrásky všem u Red Bullu bylo Verstappenovo probrždění při dalším kole. Probrždění nebylo zrovna malé, a tak se muselo přemýšlet o jiné strategii, zda odstartovat zítra na této poškozené sadě nebo se kolo pokusit vylepšit a odstartovat na jiné.
Někteří jezdci se na trať při prvních pokusech vydali na červené sadě, příkladem byli jezdci stáje Ferrari. Sainzovo kolo o hodnotě 1:23,174 jej katapultovalo na provizorní první místo, Leclerc zaostal o 2 setiny a byl čtvrtý. Z toho vyplývalo, že mezi první pětkou byla pouze desetina, protože pátý Bottas ztrácel na Španěla pouze 7 setin.
Na závěr se jezdci vydali na trať většinou s nejměkčí směsí, ale Hamilton to zkusil na žluté a své kolo ještě zlepšil. Toho ale o desetinu přeskočil Pérez a o 3 desetiny Verstappen, oba jezdci stáje Red Bull ale svá rychlá kola zajeli na červené sadě, tudíž zítra odstartují na nejměkčí směsi. S nimi na této směsi budou muset zítra odstartovat i jezdci stáje Ferrari a McLaren společně s Estebanem Oconem.
Do třetí části se už ale nedostal Alonso s Gaslym, Strollem, Giovinazzim a Vettelem.
Q3
Prvními na trati byli jezdci Red Bullu v pořadí Pérez - Verstappen. Právě Holanďanovo kolo o hodnotě 1:22,109 bylo ze všech nejrychlejší a Hamilton zaostal o více než 5 desetin. Napomohl tomu ale fakt, že Pérez potáhl Maxe na jedné z rovinek. Čtvrtý Bottas už ztrácel přes vteřinu. Na druhou řadu stačilo kolo Jukiho Cunody, to mu ale bylo kvůli překračování traťových limitů v 16. zatáčce, kde se dostal do smyku, škrtnuto.
Max's time is in... it's a 1:22.109! After some slipstreaming with team mate Perez, Verstappen is more than half a second ahead of Hamilton 😱#AbuDhabiGP 🇦🇪 #F1 pic.twitter.com/jEyddpcwBi
— Formula 1 (@F1) December 11, 2021Jezdci se na závěr vydali svá kola ještě vylepšit. Hamilton udělal chybu už v 1. zatáčce, což mu zásadním způsobem vše zkomplikovalo. Verstappenův náskok ale stáhl jen o 2 desetiny, tudíž se může z pole position radovat Max Verstappen. Z druhé řady odstartuje Norris a Pérez. Bottas skončil až šestý.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.