Závěrečný trénink letošní sezony patřil Lewisi Hamiltonovi. Naproti tomu Red Bull musel řešit problémy se zadním křídlem.
V začátku posledního tréninku letošní sezony se do čela dostal Max Verstappen, který kroužil na středních pneumatikách. To Lewis Hamilton nazul o chvíli později nejměkčí směs, díky tomu Brit zajel nejrychlejší čas. Ten měl po 15 minutách hodnotu 1:24, 241. Trať však byla o čtyři desetiny pomalejší než během včerejšího druhého tréninku, jak Valtterimu Bottasovi hlásil jeho závodní inženýr.
Průběžná čtvrtá příčka patřila Sergiu Pérezovi. Trochu vzruchu předvedl Fernando Alonso, který se dopustil drobného smyku v poslední zatáčce. Nešlo ale o nic závažného. Mezi tím opět zrychlil Hamilton. Lewisovo kolo mělo hodnotu 1:24, 055. „Kouřilo se" od Leclerca, pilot Ferrari probzrdil v nájezdu do první zatáčky.
Následovala světlá chvilka Bottase. Fin, který jede poslední závod v barvách Mercedesu zajel čas 1:24, 025, což jej katapultovalo do prozatímního vedení. Zdá se, že Mercedes je v Abú Zabí velmi silný. Vůz Stříbrných šípů se vyznačuje velmi solidní stabilitou.
10/60 mins into FP3...Verstappen is setting the pace so far #AbuDhabiGP 🇦🇪 #F1 pic.twitter.com/3RzsxHAIz3
— Formula 1 (@F1) December 11, 2021Red Bull nejměkčí pneumatiku během úvodních 30 minut nenasadil. Rudí býci upřednostnili přípravu na závod, když kroužili na středně tvrdém obutí. Navíc Max Verstappen měl smůlu. Na jeho voze se totiž muselo měnit zadní křídlo, právě to jej připravilo o několik minut tak tolik cenného času.
Solidně vypadala AlphaTauri. Gasly byl pátý, Cunoda šestý. Velmi pěkně zajel i Lando Norris. Po výměně zadního křídla zrychlil Verstappen, který se dostal rozdílem 0,214 sekundy za Hamiltona. Odpoledne nás čeká pravděpodobně nejdůležitější kvalifikace letošní sezony.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.