Závěrečný trénink letošní sezony patřil Lewisi Hamiltonovi. Naproti tomu Red Bull musel řešit problémy se zadním křídlem.
V začátku posledního tréninku letošní sezony se do čela dostal Max Verstappen, který kroužil na středních pneumatikách. To Lewis Hamilton nazul o chvíli později nejměkčí směs, díky tomu Brit zajel nejrychlejší čas. Ten měl po 15 minutách hodnotu 1:24, 241. Trať však byla o čtyři desetiny pomalejší než během včerejšího druhého tréninku, jak Valtterimu Bottasovi hlásil jeho závodní inženýr.
Průběžná čtvrtá příčka patřila Sergiu Pérezovi. Trochu vzruchu předvedl Fernando Alonso, který se dopustil drobného smyku v poslední zatáčce. Nešlo ale o nic závažného. Mezi tím opět zrychlil Hamilton. Lewisovo kolo mělo hodnotu 1:24, 055. „Kouřilo se" od Leclerca, pilot Ferrari probzrdil v nájezdu do první zatáčky.
Následovala světlá chvilka Bottase. Fin, který jede poslední závod v barvách Mercedesu zajel čas 1:24, 025, což jej katapultovalo do prozatímního vedení. Zdá se, že Mercedes je v Abú Zabí velmi silný. Vůz Stříbrných šípů se vyznačuje velmi solidní stabilitou.
10/60 mins into FP3...Verstappen is setting the pace so far #AbuDhabiGP 🇦🇪 #F1 pic.twitter.com/3RzsxHAIz3
— Formula 1 (@F1) December 11, 2021Red Bull nejměkčí pneumatiku během úvodních 30 minut nenasadil. Rudí býci upřednostnili přípravu na závod, když kroužili na středně tvrdém obutí. Navíc Max Verstappen měl smůlu. Na jeho voze se totiž muselo měnit zadní křídlo, právě to jej připravilo o několik minut tak tolik cenného času.
Solidně vypadala AlphaTauri. Gasly byl pátý, Cunoda šestý. Velmi pěkně zajel i Lando Norris. Po výměně zadního křídla zrychlil Verstappen, který se dostal rozdílem 0,214 sekundy za Hamiltona. Odpoledne nás čeká pravděpodobně nejdůležitější kvalifikace letošní sezony.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.