Ve druhém tréninku zajel nejrychlejší čas Lewis Hamilton, oba Red Bully ztrácely. Kimi Raikkonen v samém závěru volných jízd rozbil svoji Alfu.
Poslední páteční trénink letošní sezony přinesl zpočátku poklidný průběh. Do čela se brzy dostaly oba Mercedesy, Max Verstappen měl ztrátu jedné vteřiny. Incidentu se dopsutil Nicholas Latifi, ten s se svým monopostem dotknul zdi, načež zamířil zpět do boxů.
Většina pilotů kroužila na tvrdých pneumatikách, někteří měli nazutou střední směs. I to je pro druhý páteční trénink obvyklý scénář. V rámci kvalifikačních simulací byl nejrychlejší Bottas, který měl náskok 0,021 sekundy na Hamiltona. Verstappen ztrácel dvě desetiny.
Do čela se však chvíli poté dostal překvapivě Ocon, který byl o půl desetiny rychlejší než Bottas. To Hamilton chyboval v první zatáčce, kde nechal zhruba desetinu. Sedminásobný šampion však zajel ještě jedno rychlé kolo a to už ho vyšvihlo na první příčku. Hodnota tohoto kola byla 1:23,691.
Valtteri Bottas kisses the wall at Turn 14He's not the first to be caught out there, keep your 👀 on that one throughout the weekend#AbuDhabiGP 🇦🇪 #F1 pic.twitter.com/usdHEteZUi
— Formula 1 (@F1) December 10, 2021Druhý Ocon ztrácel přes tři desetiny, třetí byl Bottas. Red Bullům patřila čtvrtá a pátá příčka. Dá se každopádně předpokládat, že elitní stáje si to nejlepší ze své výkonnosti nechávají na sobotu a na neděli.
Rozložení sil bylo velmi podobné tomu z minulého týdne. To znamená, že dobře vypadalo také AlphaTauri a Ferrari. Naproti tomu McLaren se speciálním zbarvením trochu ztrácel. Dobře na tom nebyl ani Aston Martin. Vettelovi se Strollem patřila až čtrnáctá a patnáctá příčka. V úplném závěru havaroval Kimi Raikkonen, který svůj vůz poměrně dost poškodil. Nehoda se každopádně obešla bez zranění.
Kimi Raikkonen spins and hits the wall at Turn 14Thankfully he is able to get out of his car#AbuDhabiGP 🇦🇪 #F1 pic.twitter.com/TNQr9M80xh
— Formula 1 (@F1) December 10, 2021James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.