Ve druhém tréninku zajel nejrychlejší čas Lewis Hamilton, oba Red Bully ztrácely. Kimi Raikkonen v samém závěru volných jízd rozbil svoji Alfu.
Poslední páteční trénink letošní sezony přinesl zpočátku poklidný průběh. Do čela se brzy dostaly oba Mercedesy, Max Verstappen měl ztrátu jedné vteřiny. Incidentu se dopsutil Nicholas Latifi, ten s se svým monopostem dotknul zdi, načež zamířil zpět do boxů.
Většina pilotů kroužila na tvrdých pneumatikách, někteří měli nazutou střední směs. I to je pro druhý páteční trénink obvyklý scénář. V rámci kvalifikačních simulací byl nejrychlejší Bottas, který měl náskok 0,021 sekundy na Hamiltona. Verstappen ztrácel dvě desetiny.
Do čela se však chvíli poté dostal překvapivě Ocon, který byl o půl desetiny rychlejší než Bottas. To Hamilton chyboval v první zatáčce, kde nechal zhruba desetinu. Sedminásobný šampion však zajel ještě jedno rychlé kolo a to už ho vyšvihlo na první příčku. Hodnota tohoto kola byla 1:23,691.
Valtteri Bottas kisses the wall at Turn 14He's not the first to be caught out there, keep your 👀 on that one throughout the weekend#AbuDhabiGP 🇦🇪 #F1 pic.twitter.com/usdHEteZUi
— Formula 1 (@F1) December 10, 2021Druhý Ocon ztrácel přes tři desetiny, třetí byl Bottas. Red Bullům patřila čtvrtá a pátá příčka. Dá se každopádně předpokládat, že elitní stáje si to nejlepší ze své výkonnosti nechávají na sobotu a na neděli.
Rozložení sil bylo velmi podobné tomu z minulého týdne. To znamená, že dobře vypadalo také AlphaTauri a Ferrari. Naproti tomu McLaren se speciálním zbarvením trochu ztrácel. Dobře na tom nebyl ani Aston Martin. Vettelovi se Strollem patřila až čtrnáctá a patnáctá příčka. V úplném závěru havaroval Kimi Raikkonen, který svůj vůz poměrně dost poškodil. Nehoda se každopádně obešla bez zranění.
Kimi Raikkonen spins and hits the wall at Turn 14Thankfully he is able to get out of his car#AbuDhabiGP 🇦🇪 #F1 pic.twitter.com/TNQr9M80xh
— Formula 1 (@F1) December 10, 2021James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.