Ve druhém tréninku zajel nejrychlejší čas Lewis Hamilton, oba Red Bully ztrácely. Kimi Raikkonen v samém závěru volných jízd rozbil svoji Alfu.
Poslední páteční trénink letošní sezony přinesl zpočátku poklidný průběh. Do čela se brzy dostaly oba Mercedesy, Max Verstappen měl ztrátu jedné vteřiny. Incidentu se dopsutil Nicholas Latifi, ten s se svým monopostem dotknul zdi, načež zamířil zpět do boxů.
Většina pilotů kroužila na tvrdých pneumatikách, někteří měli nazutou střední směs. I to je pro druhý páteční trénink obvyklý scénář. V rámci kvalifikačních simulací byl nejrychlejší Bottas, který měl náskok 0,021 sekundy na Hamiltona. Verstappen ztrácel dvě desetiny.
Do čela se však chvíli poté dostal překvapivě Ocon, který byl o půl desetiny rychlejší než Bottas. To Hamilton chyboval v první zatáčce, kde nechal zhruba desetinu. Sedminásobný šampion však zajel ještě jedno rychlé kolo a to už ho vyšvihlo na první příčku. Hodnota tohoto kola byla 1:23,691.
Valtteri Bottas kisses the wall at Turn 14He's not the first to be caught out there, keep your 👀 on that one throughout the weekend#AbuDhabiGP 🇦🇪 #F1 pic.twitter.com/usdHEteZUi
— Formula 1 (@F1) December 10, 2021Druhý Ocon ztrácel přes tři desetiny, třetí byl Bottas. Red Bullům patřila čtvrtá a pátá příčka. Dá se každopádně předpokládat, že elitní stáje si to nejlepší ze své výkonnosti nechávají na sobotu a na neděli.
Rozložení sil bylo velmi podobné tomu z minulého týdne. To znamená, že dobře vypadalo také AlphaTauri a Ferrari. Naproti tomu McLaren se speciálním zbarvením trochu ztrácel. Dobře na tom nebyl ani Aston Martin. Vettelovi se Strollem patřila až čtrnáctá a patnáctá příčka. V úplném závěru havaroval Kimi Raikkonen, který svůj vůz poměrně dost poškodil. Nehoda se každopádně obešla bez zranění.
Kimi Raikkonen spins and hits the wall at Turn 14Thankfully he is able to get out of his car#AbuDhabiGP 🇦🇪 #F1 pic.twitter.com/TNQr9M80xh
— Formula 1 (@F1) December 10, 2021Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.