Ve druhém tréninku zajel nejrychlejší čas Lewis Hamilton, oba Red Bully ztrácely. Kimi Raikkonen v samém závěru volných jízd rozbil svoji Alfu.
Poslední páteční trénink letošní sezony přinesl zpočátku poklidný průběh. Do čela se brzy dostaly oba Mercedesy, Max Verstappen měl ztrátu jedné vteřiny. Incidentu se dopsutil Nicholas Latifi, ten s se svým monopostem dotknul zdi, načež zamířil zpět do boxů.
Většina pilotů kroužila na tvrdých pneumatikách, někteří měli nazutou střední směs. I to je pro druhý páteční trénink obvyklý scénář. V rámci kvalifikačních simulací byl nejrychlejší Bottas, který měl náskok 0,021 sekundy na Hamiltona. Verstappen ztrácel dvě desetiny.
Do čela se však chvíli poté dostal překvapivě Ocon, který byl o půl desetiny rychlejší než Bottas. To Hamilton chyboval v první zatáčce, kde nechal zhruba desetinu. Sedminásobný šampion však zajel ještě jedno rychlé kolo a to už ho vyšvihlo na první příčku. Hodnota tohoto kola byla 1:23,691.
Valtteri Bottas kisses the wall at Turn 14He's not the first to be caught out there, keep your 👀 on that one throughout the weekend#AbuDhabiGP 🇦🇪 #F1 pic.twitter.com/usdHEteZUi
— Formula 1 (@F1) December 10, 2021Druhý Ocon ztrácel přes tři desetiny, třetí byl Bottas. Red Bullům patřila čtvrtá a pátá příčka. Dá se každopádně předpokládat, že elitní stáje si to nejlepší ze své výkonnosti nechávají na sobotu a na neděli.
Rozložení sil bylo velmi podobné tomu z minulého týdne. To znamená, že dobře vypadalo také AlphaTauri a Ferrari. Naproti tomu McLaren se speciálním zbarvením trochu ztrácel. Dobře na tom nebyl ani Aston Martin. Vettelovi se Strollem patřila až čtrnáctá a patnáctá příčka. V úplném závěru havaroval Kimi Raikkonen, který svůj vůz poměrně dost poškodil. Nehoda se každopádně obešla bez zranění.
Kimi Raikkonen spins and hits the wall at Turn 14Thankfully he is able to get out of his car#AbuDhabiGP 🇦🇪 #F1 pic.twitter.com/TNQr9M80xh
— Formula 1 (@F1) December 10, 2021Sauber Motorsport otevře v tomto roce nové technické centrum ve Velké Británii, což je klíčový krok v jejich přípravách na přechod k Audi jako oficiálnímu továrnímu týmu ve Formuli 1 od roku 2026.
Bitva o titul ve Formuli 1 v roce 2025 bude extrémně těsná. Každý detail může rozhodnout, a i když je to ve světě F1 běžné, letošní sezóna slibuje být ještě napínavější než kdy dřív.
Carlos Sainz prozradil, co ho přimělo spojit svou budoucnost s Williamsem. Klíčovou roli sehrály dvě věci – ambiciózní projekt a lidé v týmu, kteří ho okamžitě nadchli.
George Russell si pro sezonu 2025 stanovil několik cílů, přičemž za jednu z hlavních priorit považuje zlepšení svého závodního tempa, které považuje za klíčové pro úspěch v nadcházející sezóně.
Moet & Chandon se stalo oficiálním dodavatelem šampaňského pro Formuli 1, čímž francouzský sekt po čtyřech letech na pódiu nahradil italské šumivé víno Ferrari. Společnost LVMH uzavřela s Formulí 1 desetiletý sponzorský kontrakt, který zahrnuje i značky Louis Vuitton a TAG Heuer.
Lewis Hamilton pokračuje v poznávání techniky Ferrari, a podle informací byl již stanoven termín, kdy poprvé usedne za volant vozu F1 2025.
Lewis Hamilton stojí před jednou z nejtěžších zkoušek své kariéry. V barvách Ferrari se musí utkat s Charlesem Leclercem, který je odhodlaný dokázat, že je týmovou jedničkou. Podaří se Hamiltonovi získat rekordní osmý titul mistra světa?
Test pneumatik Pirelli na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya ve středu zakončili Lewis Hamilton, Charles Leclerc a Oscar Piastri, kteří si vyzkoušeli nové pneumatiky pro sezónu 2026.
Formule 1 dnes oznámila novou spolupráci, podle které bude šampaňské značky Moët & Chandon oficiálně podáváno na stupních vítězů po závodech Velké ceny.
Lewis Hamilton opět ukázal svou štědrou stránku. Po více než deseti letech v týmu Mercedes, kde dosáhl mnoha úspěchů, obdaroval všechny zaměstnance svého bývalého zaměstnavatele. Jeho podobizna z Monaka 2019, kterou vytvořil britský umělec Paul Oz, teď zdobí centrálu Mercedesu v Brackley.
Jean Todt, bývalý šéf Ferrari, potvrdil, že více než deset let po vážné nehodě, která změnila život Michaela Schumachera, jej stále pravidelně navštěvuje.
Carlos Sainz, který se připojil k Williamsu, by mohl mít na tento tým podobný vliv, jaký měl přestup Lewise Hamiltona do Ferrari nebo Adrian Neweyho do Aston Martinu. I když jde o silná tvrzení, pro tým, který dlouhodobě zápasí s výsledky, jsou zkušenosti bývalého pilota Ferrari a McLarenu neocenitelné. Tento názor sdílí i šéf Williamsu James Vowles.