Zatímco někteří si pochvalovali napínavou podívanou se spoustou zvratů a zajímavých okamžiků ve Velké ceně Saúdské Arábie, bývalý pilot Formule 1 Jacques Villeneuve jí vůbec nadšený nebyl. Za chován na dráze kritizuje Maxe Verstappena i Lewise Hamiltona. Chceme hollywoodskou show nebo sport a dobrou Formuli 1? A co čekat od posledního podniku tento víkend v Abú Zabí?
"To nebyla F1, ale závodění jako v půjčovně motokár. Všechno bylo špatně. Nevím přesně, co říct. Těžko zůstat neutrální a okomentovat to, co se pokaždé stalo a zůstat neutrální. Vždy vás budou vnímat jako zaujatého pro jednu stranu, tohle už bylo příliš," uvádí Villeneuve.
"Chceme sport a dobrou F1? Nebo chceme raději hollywoodskou show? Pokud se vám zamlouvá hollywoodská show, tak to bylo úžasné. Ale je F1 celá o tom? Nevím. Myslím, že dnes by se Frank [Williams] obracel v hrobě, kdyby viděl ten závod," pokračuje Kanaďan, jenž v roce 1997 vyhrál s Williamsem titul mistra světa.
"A když vidíte ty šéfy týmů - všichni křičí a vytvářejí tlak i na komisaře a tak dále, stává se to směšné. Fakt to bylo směšné. Bylo to skvělé pro fanoušky, možná to zvýší sledovanost, což je pro F1 skvělé. Ale začínáme se vzdalovat sportu, to je vše. Nakonec tedy záleží na tom, jestli jste puritáni nebo ne," přemítá bývalý závodník.
Pokud jde o kolizi na rovince mezi Lewisem Hamiltonem a zpomalujícím Maxem Verstappenem, tak je podle něj na vině systém pro snížení odporu (DRS): "Někdo před vámi zpomalí a vy předjíždíte. Problémem jsou ty stupidní DRS čáry."
"A Lewis ji nechtěl přejet dříve než Max. Věděl, že jej Max pouští, jen zkrátka nechtěl, aby měl Max na další rovince DRS, protože by jej předjel, proto tam oba ze sebe udělali hlupáky," kritizuje Villeneuve oba hlavní kandidáty na titul, kteří jdou do finále v Abú Zabí se shodným počtem 369,5 bodů.
Padesátiletému Kanaďanovi, jenž nyní působí jako televizní komentátor, se nelíbil ani způsob vyjednávání o pozicích mezi ředitelem závodů FIA Michaelem Masim s vedením Red Bullu a Mercedesu: "Snaha o dosažení dohody? Nikdy jsem o tom neslyšel. Tohle v pravidlech není. To jsem zkrátka nepobral!"
A co očekává v posledním závodě sezóny v Abú Zabí? "Jde o okruh Red Bullu. Ale s motorem, který má Lewis, se každá trať teď stává tratí Lewise. Jen doufám, že se dočkáme čistého závodu. A ať vyhraje ten nejlepší, a ne jako tomu bylo dnes, ne jako v Hollywoodu - alespoň ne v tom posledním závodě. Svého Hollywoodu jsme si letos užili už dost!"
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.
Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.
Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.
Tři kola před cílem Velké ceny Španělska došlo k incidentu mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, při kterém Verstappen narazil do Russella. Za tuto kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci, která ho posunula z páté na desátou pozici a obdržel tři trestné body.
Aston Martin přišel o Lance Strolla ve Velké ceně Španělska kvůli zhoršujícím se bolestem pravé ruky a zápěstí, které ho nakonec donutily závod vynechat. Přesto se však objevily náznaky, že skutečný důvod jeho absence může být komplikovanější, než jak tým oficiálně uvádí.