Zatímco někteří si pochvalovali napínavou podívanou se spoustou zvratů a zajímavých okamžiků ve Velké ceně Saúdské Arábie, bývalý pilot Formule 1 Jacques Villeneuve jí vůbec nadšený nebyl. Za chován na dráze kritizuje Maxe Verstappena i Lewise Hamiltona. Chceme hollywoodskou show nebo sport a dobrou Formuli 1? A co čekat od posledního podniku tento víkend v Abú Zabí?
"To nebyla F1, ale závodění jako v půjčovně motokár. Všechno bylo špatně. Nevím přesně, co říct. Těžko zůstat neutrální a okomentovat to, co se pokaždé stalo a zůstat neutrální. Vždy vás budou vnímat jako zaujatého pro jednu stranu, tohle už bylo příliš," uvádí Villeneuve.
"Chceme sport a dobrou F1? Nebo chceme raději hollywoodskou show? Pokud se vám zamlouvá hollywoodská show, tak to bylo úžasné. Ale je F1 celá o tom? Nevím. Myslím, že dnes by se Frank [Williams] obracel v hrobě, kdyby viděl ten závod," pokračuje Kanaďan, jenž v roce 1997 vyhrál s Williamsem titul mistra světa.
"A když vidíte ty šéfy týmů - všichni křičí a vytvářejí tlak i na komisaře a tak dále, stává se to směšné. Fakt to bylo směšné. Bylo to skvělé pro fanoušky, možná to zvýší sledovanost, což je pro F1 skvělé. Ale začínáme se vzdalovat sportu, to je vše. Nakonec tedy záleží na tom, jestli jste puritáni nebo ne," přemítá bývalý závodník.
Pokud jde o kolizi na rovince mezi Lewisem Hamiltonem a zpomalujícím Maxem Verstappenem, tak je podle něj na vině systém pro snížení odporu (DRS): "Někdo před vámi zpomalí a vy předjíždíte. Problémem jsou ty stupidní DRS čáry."
"A Lewis ji nechtěl přejet dříve než Max. Věděl, že jej Max pouští, jen zkrátka nechtěl, aby měl Max na další rovince DRS, protože by jej předjel, proto tam oba ze sebe udělali hlupáky," kritizuje Villeneuve oba hlavní kandidáty na titul, kteří jdou do finále v Abú Zabí se shodným počtem 369,5 bodů.
Padesátiletému Kanaďanovi, jenž nyní působí jako televizní komentátor, se nelíbil ani způsob vyjednávání o pozicích mezi ředitelem závodů FIA Michaelem Masim s vedením Red Bullu a Mercedesu: "Snaha o dosažení dohody? Nikdy jsem o tom neslyšel. Tohle v pravidlech není. To jsem zkrátka nepobral!"
A co očekává v posledním závodě sezóny v Abú Zabí? "Jde o okruh Red Bullu. Ale s motorem, který má Lewis, se každá trať teď stává tratí Lewise. Jen doufám, že se dočkáme čistého závodu. A ať vyhraje ten nejlepší, a ne jako tomu bylo dnes, ne jako v Hollywoodu - alespoň ne v tom posledním závodě. Svého Hollywoodu jsme si letos užili už dost!"
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.