Boj o letošní mistrovský titul jde do finále. Už v neděli se rozhodne, do nakonec usedne na pomyslném trůnu.
Kandidáti jsou dva - Lewis Hamilton a Max Verstappen. Pro jednoho by to byl už osmý primát, pro druhého ten premiérový. Dá se říct, že psychickou i technickou výhodu má Hamilton. Brit vyhrál poslední závody a jeho Mercedes má nad Verstappenovým Red Bullem navrch. Zejména v oblasti pohonné jednotky jde o výhodu, která lze popsat slovem enormní.
Naproti tomu Verstappen musí ze svého vozu ždímat maximum, aby měl šanci se Stříbrnými šípy bojovat. Bylo to vidět i během kvalifikace v Saúdské Arábii, kde byl Max postaven před nutnost jet na samotné hraně. Nakonec na to také doplatil, byť jeho kolo bylo až do poslední zatáčky parádní, jak potvrzuje šéf týmu Christian Horner.
„Bylo to neuvěřitelné kolo. Za mě to bylo nejlepší kolo, které jsem v nějakém z našich monopostů kdy viděl. Samozřejmě až do té poslední zatáčky. Celkově na to mnozí lidé zapomínají právě proto, že kolo nebylo dokončené. Stejné tak se zapomíná na skutečnost, že my jsme celý rok neměli nejlepší auto, ale Max ho dostal na vyšší úroveň. Většina si ani neuvědomuje, co s tím autem všechno dokáže," praví Horner.
A jak vidí boss Red Bullu šance svého pilota v posledním závodě sezony? „Mercedes má výrazně rychlejší auto. V Saúdské Arábii byli ve druhém a třetím sektoru o vteřinu rychlejší než my. Max získával půl vteřiny jen ve třinácté zatáčce. Proti tomu sotva můžete něco dělat, ale ještě není konec. Max je bojovník a pokud si někdo titul zaslouží, tak je to on. Mercedes měl celý rok výkonnostní převahu, ale Max jezdil skvěle."
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.