Boj o letošní mistrovský titul jde do finále. Už v neděli se rozhodne, do nakonec usedne na pomyslném trůnu.
Kandidáti jsou dva - Lewis Hamilton a Max Verstappen. Pro jednoho by to byl už osmý primát, pro druhého ten premiérový. Dá se říct, že psychickou i technickou výhodu má Hamilton. Brit vyhrál poslední závody a jeho Mercedes má nad Verstappenovým Red Bullem navrch. Zejména v oblasti pohonné jednotky jde o výhodu, která lze popsat slovem enormní.
Naproti tomu Verstappen musí ze svého vozu ždímat maximum, aby měl šanci se Stříbrnými šípy bojovat. Bylo to vidět i během kvalifikace v Saúdské Arábii, kde byl Max postaven před nutnost jet na samotné hraně. Nakonec na to také doplatil, byť jeho kolo bylo až do poslední zatáčky parádní, jak potvrzuje šéf týmu Christian Horner.
„Bylo to neuvěřitelné kolo. Za mě to bylo nejlepší kolo, které jsem v nějakém z našich monopostů kdy viděl. Samozřejmě až do té poslední zatáčky. Celkově na to mnozí lidé zapomínají právě proto, že kolo nebylo dokončené. Stejné tak se zapomíná na skutečnost, že my jsme celý rok neměli nejlepší auto, ale Max ho dostal na vyšší úroveň. Většina si ani neuvědomuje, co s tím autem všechno dokáže," praví Horner.
A jak vidí boss Red Bullu šance svého pilota v posledním závodě sezony? „Mercedes má výrazně rychlejší auto. V Saúdské Arábii byli ve druhém a třetím sektoru o vteřinu rychlejší než my. Max získával půl vteřiny jen ve třinácté zatáčce. Proti tomu sotva můžete něco dělat, ale ještě není konec. Max je bojovník a pokud si někdo titul zaslouží, tak je to on. Mercedes měl celý rok výkonnostní převahu, ale Max jezdil skvěle."
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.