Holandský pilot dostal od komisařů ještě jeden trest za prohřešek, kdy před sebe "nevyzpytatelně" pouštěl Lewise Hamiltona. Málem tak přišel o druhé místo a cenné tři mistrovské body.
Oba hlavní kandidáti na titul spolu měli v průběhu Velké ceny Saúdské Arábie celou řadu incidentů. Verstappen dostal jeden trest za to, že vyjel mimo trať, čímž získal přetrvávající výhodu v souboji s pilotem Mercedesu.
Oba spolu později havarovali, když Max na rovince zpomalil, aby pustil Hamiltona před sebe. Ten do něj zezadu narazil a poškodil si přední křídlo, přesto nakonec závod vyhrál a před rozhodujícím podnikem sezóny tento víkend v Abú Zabí se na Verstappena bodově dotáhl.
VIDEO: Kolize Verstappena s Hamiltonem v Džiddě (zdroj: formula1.com)
Komisaři měli včera plné ruce práce a po závodě, v 1:36 hod nad ránem, se rozhodli udělit pilotovi Red Bullu ještě jednu penalizaci za to, že způsobil kolizi na jedné z rovinek.
Verstappen dostal od svého týmu pokyn, aby předal pozici Hamiltonovi "strategickým" způsobem před 26. zatáčkou, za níž by získal možnost využít DRS a svého soupeře znovu předjet.
Holanďan uvedl, že netuší, proč jej Hamilton nepředjel, ten zase uvedl, že nevěděl o pokynu pro Verstappena pustit jej před sebe. Rozhodující pro trest nicméně bylo to, že Red Bull najednou přibrzdil (naměřeno zpomalení 2,4 G).
Hear Max and Lewis' thoughts immediately after the race 🗣#SaudiArabianGP 🇸🇦 #F1 pic.twitter.com/a0efgGmUaF
— Formula 1 (@F1) December 5, 2021To komisaři označili (celý originální dokument zde) za "nevyzpytatelné, což bylo rozhodující příčinou kolize. Proto byla udělena standardní penalizace pro tento typ incidentu ve výši 10 sekund," zdůvodňují ve oficiálním popisu nehody, byť na druhou stranu akceptovali, že Hamilton jej "mohl předjet, když poprvé zpomalil."
Tento trest pro Verstappena naštěstí neměl vliv na konečné pořadí, jelikož třetí Valtteri Bottas projel cílem téměř 21 sekund po něm. Maxovy penalizace v konečném součtu dosáhly 15 sekund, v oficiálních výsledcích mu tedy zůstalo na druhé pozici zaručující 18 mistrovských bodů ještě 5,706 sekund k dobru.
Kromě časové penalizace zatížili Maxovo konto ještě 2 trestnými body, za uplynulých 12 měsíců jich nasbíral celkem 7. Pokud by dosáhlo 12, nemohl by v následujícím závodě startovat.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.