Holandský pilot dostal od komisařů ještě jeden trest za prohřešek, kdy před sebe "nevyzpytatelně" pouštěl Lewise Hamiltona. Málem tak přišel o druhé místo a cenné tři mistrovské body.
Oba hlavní kandidáti na titul spolu měli v průběhu Velké ceny Saúdské Arábie celou řadu incidentů. Verstappen dostal jeden trest za to, že vyjel mimo trať, čímž získal přetrvávající výhodu v souboji s pilotem Mercedesu.
Oba spolu později havarovali, když Max na rovince zpomalil, aby pustil Hamiltona před sebe. Ten do něj zezadu narazil a poškodil si přední křídlo, přesto nakonec závod vyhrál a před rozhodujícím podnikem sezóny tento víkend v Abú Zabí se na Verstappena bodově dotáhl.
VIDEO: Kolize Verstappena s Hamiltonem v Džiddě (zdroj: formula1.com)
Komisaři měli včera plné ruce práce a po závodě, v 1:36 hod nad ránem, se rozhodli udělit pilotovi Red Bullu ještě jednu penalizaci za to, že způsobil kolizi na jedné z rovinek.
Verstappen dostal od svého týmu pokyn, aby předal pozici Hamiltonovi "strategickým" způsobem před 26. zatáčkou, za níž by získal možnost využít DRS a svého soupeře znovu předjet.
Holanďan uvedl, že netuší, proč jej Hamilton nepředjel, ten zase uvedl, že nevěděl o pokynu pro Verstappena pustit jej před sebe. Rozhodující pro trest nicméně bylo to, že Red Bull najednou přibrzdil (naměřeno zpomalení 2,4 G).
Hear Max and Lewis' thoughts immediately after the race 🗣#SaudiArabianGP 🇸🇦 #F1 pic.twitter.com/a0efgGmUaF
— Formula 1 (@F1) December 5, 2021To komisaři označili (celý originální dokument zde) za "nevyzpytatelné, což bylo rozhodující příčinou kolize. Proto byla udělena standardní penalizace pro tento typ incidentu ve výši 10 sekund," zdůvodňují ve oficiálním popisu nehody, byť na druhou stranu akceptovali, že Hamilton jej "mohl předjet, když poprvé zpomalil."
Tento trest pro Verstappena naštěstí neměl vliv na konečné pořadí, jelikož třetí Valtteri Bottas projel cílem téměř 21 sekund po něm. Maxovy penalizace v konečném součtu dosáhly 15 sekund, v oficiálních výsledcích mu tedy zůstalo na druhé pozici zaručující 18 mistrovských bodů ještě 5,706 sekund k dobru.
Kromě časové penalizace zatížili Maxovo konto ještě 2 trestnými body, za uplynulých 12 měsíců jich nasbíral celkem 7. Pokud by dosáhlo 12, nemohl by v následujícím závodě startovat.
Liam Lawson vstoupil do své první kompletní sezóny ve Formuli 1 způsobem, který si rozhodně nepředstavoval. Místo solidních výsledků se potýká s problémy a jeho výkony zatím zaostávají za očekáváním.
Red Bull Racing se už po dvou závodech sezóny 2025 ocitl v nečekaně složité situaci, která může ovlivnit jeho další směřování v šampionátu.
Velká cena Číny přinesla pro Ferrari hořké zklamání. Italská stáj přišla o výsledky obou svých monopostů kvůli dvojité diskvalifikaci za odlišná technická porušení. Místo boje o cenné body tak tým odjíždí s prázdnou a čeká ho hledání příčin tohoto fiaska.
Po zavedení nové specifikace motorů v roce 2026 by se mohla Formule 1 zaměřit na možnost návratu motorů V10, které zmizely z F1 po roce 2005. Tento návrh vyvolává mezi jezdci odlišné názory.
Jack Doohan nezačal sezónu dobře, když po dvou závodech nezískal žádné body a připsal si čtyři trestné body na superlicenci. Tato negativní bilance ho může ohrozit, pokud nepřijde s rychlým zlepšením výkonů.
Po závodě v Šanghaji Red Bull svolá speciální schůzku zaměřenou na analýzu výkonnosti monopostu RB21 a jeho následné zlepšení.
Výhra Andrea Kimiho Antonelliho v anketě „Jezdec dne“ vyvolala mezi fanoušky určité pochybnosti, ale nakonec se ukázalo, že si tento titul skutečně zasloužil, i když konkurence byla silná.
Red Bull zažil zklamání na Velké ceně Číny, kde se popáté za posledních sedm závodů neprobojoval na stupně vítězů.
Ferrari se po Velké Číny ceně ocitlo v nepříjemné situaci, když byli oba jeho jezdci diskvalifikováni kvůli technickým nesrovnalostem. Ferrari však na vzniklou situaci reagovalo rychle a svým fanouškům poskytlo oficiální vysvětlení.
Liam Lawson ví, že jeho výkony rozhodují o jeho budoucnosti v Red Bullu, ale nemá čas se na auto dostatečně přizpůsobit. V Číně skončil dvanáctý.
Obě Ferrari s Pierrem Gaslym byli po závodě Velké ceny Číny diskvalifikováni, což znamená, že přicházejí o cenné body. Vozy neprošly technickou kontrolou po závodě.
V závěru Velké ceny Číny čelil Lando Norris problémům s brzdovým pedálem, což málem změnilo výsledek jeho závodu.