Ve druhém tréninku zůstal na čele Lewis Hamilton, kterého tentokrát následoval Valtteri Bottas. O vzrušení se pět minut před koncem tréninku postaral Charles Leclerc. Monačan tvrdě havaroval a svůj vůz doslova zničil.
Druhý trénink se už jel v Saúdské Arábii za tmy, tedy v podmínkách, které budou panovat i během nedělního závodu. Oproti prvnímu tréninku klesla teplota o deset až patnáct stupňů. Na čele se po úvodních deseti minutách jízd usadil Verstappen před Leclercem a Sainzem.
Chvíli poté zatlačili Hamilton s Bottasem. Do vedení se dostal Hamilton, který měl náskok necelé jedné desetiny na druhého Bottase a téměř tří desetin na třetího Verstappena. Druhý pilot Red Bullu Sergio Pérez ztrácel. Mexičan byl průběžně sedmý a jeho manko činilo téměř vteřinu. Před Mexičanem se nacházel Cunoda a oba piloti Ferrari.
Viděli jsme i drobné incidenty. Sebastian Vettel projel rovně jednu ze šikan, Mick Schumacher se pravým zadním kolem dotknul bariéry. Ani v jednom případě však nedošlo k žádnému poškození vozu.
Charles Leclerc is off into the wall at Turn 22He is out of his car and confirms he's okay over the radio. The session has been red flagged and will not be resumed#SaudiArabianGP 🇸🇦 #F1 pic.twitter.com/KWRttUcl0W
— Formula 1 (@F1) December 3, 2021Kvalifikační simulace Verstappenovi nevycházela. Adept na titul mistra světa nedokázal poskládat ideální kolo na nejměkčích pneumatikách, což znamenalo, že se před něj dostal i Gasly se sesterským AlphaTauri. Velmi dobře vypadalo rovněž Alpine. Oconovi s Alonsem patřila pátá a šestá příčka. Naopak kvalifikační simulace nevyšly jezdcům Ferrari, Leclerc i Sainz se v nich dopustili chyb. Také proto byl Sainz sedmý a Leclerc desátý.
Dále to příliš nešlo Pérezovi, což je pro Red Bull problém vzhledem k Poháru konstruktérů. Pozice v elitní desítce vyklidil McLaren i Aston Martin. Těmto týmům závěr sezony vůbec nevychází. Chybu v první zatáčce předvedl Mazepin, ani on si ale vůz nepoškodil.
Takové štěstí neměl Charles Leclerc. Monačan pět minut před koncem druhého tréninku ztratil kontrolu nad zadní části svého vozu, což ho katapultovalo ve vysoké rychlosti do bariéry. Charles odešel po svých, ale z jeho auta toho moc nebylo. Následovaly červené vlajky, které vzhledem k času znamenaly konec druhého tréninku.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.