Ve druhém tréninku zůstal na čele Lewis Hamilton, kterého tentokrát následoval Valtteri Bottas. O vzrušení se pět minut před koncem tréninku postaral Charles Leclerc. Monačan tvrdě havaroval a svůj vůz doslova zničil.
Druhý trénink se už jel v Saúdské Arábii za tmy, tedy v podmínkách, které budou panovat i během nedělního závodu. Oproti prvnímu tréninku klesla teplota o deset až patnáct stupňů. Na čele se po úvodních deseti minutách jízd usadil Verstappen před Leclercem a Sainzem.
Chvíli poté zatlačili Hamilton s Bottasem. Do vedení se dostal Hamilton, který měl náskok necelé jedné desetiny na druhého Bottase a téměř tří desetin na třetího Verstappena. Druhý pilot Red Bullu Sergio Pérez ztrácel. Mexičan byl průběžně sedmý a jeho manko činilo téměř vteřinu. Před Mexičanem se nacházel Cunoda a oba piloti Ferrari.
Viděli jsme i drobné incidenty. Sebastian Vettel projel rovně jednu ze šikan, Mick Schumacher se pravým zadním kolem dotknul bariéry. Ani v jednom případě však nedošlo k žádnému poškození vozu.
Charles Leclerc is off into the wall at Turn 22He is out of his car and confirms he's okay over the radio. The session has been red flagged and will not be resumed#SaudiArabianGP 🇸🇦 #F1 pic.twitter.com/KWRttUcl0W
— Formula 1 (@F1) December 3, 2021Kvalifikační simulace Verstappenovi nevycházela. Adept na titul mistra světa nedokázal poskládat ideální kolo na nejměkčích pneumatikách, což znamenalo, že se před něj dostal i Gasly se sesterským AlphaTauri. Velmi dobře vypadalo rovněž Alpine. Oconovi s Alonsem patřila pátá a šestá příčka. Naopak kvalifikační simulace nevyšly jezdcům Ferrari, Leclerc i Sainz se v nich dopustili chyb. Také proto byl Sainz sedmý a Leclerc desátý.
Dále to příliš nešlo Pérezovi, což je pro Red Bull problém vzhledem k Poháru konstruktérů. Pozice v elitní desítce vyklidil McLaren i Aston Martin. Těmto týmům závěr sezony vůbec nevychází. Chybu v první zatáčce předvedl Mazepin, ani on si ale vůz nepoškodil.
Takové štěstí neměl Charles Leclerc. Monačan pět minut před koncem druhého tréninku ztratil kontrolu nad zadní části svého vozu, což ho katapultovalo ve vysoké rychlosti do bariéry. Charles odešel po svých, ale z jeho auta toho moc nebylo. Následovaly červené vlajky, které vzhledem k času znamenaly konec druhého tréninku.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.