V úvodním tréninku před GP Saúdské Arábie zajel nejrychlejší čas Lewis Hamilton. Max Verstappen skončil druhý s mankem čítajícím pouze půl desetiny.
První trénink na GP Saúdské Arábie přinesl ideální počasí. I proto se na trati okamžitě utvořil hustý provoz, neboť všichni chtěli na nové trati najet co nejvíce kilometrů. Po deseti minutách vedl Verstappen s časem 1:31,7. Holandská hvězda Red Bullu měla toho času nasazenou nejtvrdší sadu pneumatik.
Časy však zpočátku nebyly nikterak směrodatné, protože všichni krok po kroku zrychlovali a hledali limity nového okruhu. Logicky. To nejhorší, co se vám může první den na zbrusu nové trati stát je, že svůj vůz rozbijete a přijdete o cenný čas určený k učení se.
Podle všeobecných předpokladů by měl mít v Saúdské Arábii navrch Mercedes. Okruh je totiž motorově velmi náročný a právě pohonný agregát Mercedesu je na tom momentálně nejlépe.
Lighting it up ✨#SaudiArabianGP 🇸🇦 #F1 pic.twitter.com/NsgGL447Sj
— Formula 1 (@F1) December 3, 2021Po třiceti minutách si Esteban Ocon do rádia stěžoval na problémy se zadními pneumatikami. Ty opravdu nevypadaly být v ideální formě, mnohým to mohlo připomínat situaci z Baku, kdy na defekty z podobných příčin doplatili Stroll nebo Verstappen. Navíc v Saúdské Arábii je stejně jako Baku velmi rychlá trať, případné defekty černého zlata by proto mohly být velkým problémem.
Rychlostně na tom byl dobře Verstappen i Mercedesy. Pilot Red Bullu držel nejrychlejší čas většinu prvního tréninku, ale Stříbrné šípy zrychlily během závěrečných minut. Do vedení se dostal Hamilton před Bottasem a Verstappenem. Max nicméně během úplně posledního pokusu ještě zatlačil a dostal se na druhé místo rozdílem 0,056 sekundy za Hamiltona.
Slušně vypadá také čtvrtý Gasly. Pilotům Ferrari patřila šestá a sedmá příčka. Zdá se, že Scuderia má i v Saúdské Arábii s ohledem na bitvu o třetí místo mezi konstruktéry navrch. Naopak moc se nedařilo Pérezovi, který skončil mimo elitní desítku. Mnohem směrodatnější každopádně bude druhý trénink, ten se jede od 18:00 SEČ.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.