V úvodním tréninku před GP Saúdské Arábie zajel nejrychlejší čas Lewis Hamilton. Max Verstappen skončil druhý s mankem čítajícím pouze půl desetiny.
První trénink na GP Saúdské Arábie přinesl ideální počasí. I proto se na trati okamžitě utvořil hustý provoz, neboť všichni chtěli na nové trati najet co nejvíce kilometrů. Po deseti minutách vedl Verstappen s časem 1:31,7. Holandská hvězda Red Bullu měla toho času nasazenou nejtvrdší sadu pneumatik.
Časy však zpočátku nebyly nikterak směrodatné, protože všichni krok po kroku zrychlovali a hledali limity nového okruhu. Logicky. To nejhorší, co se vám může první den na zbrusu nové trati stát je, že svůj vůz rozbijete a přijdete o cenný čas určený k učení se.
Podle všeobecných předpokladů by měl mít v Saúdské Arábii navrch Mercedes. Okruh je totiž motorově velmi náročný a právě pohonný agregát Mercedesu je na tom momentálně nejlépe.
Lighting it up ✨#SaudiArabianGP 🇸🇦 #F1 pic.twitter.com/NsgGL447Sj
— Formula 1 (@F1) December 3, 2021Po třiceti minutách si Esteban Ocon do rádia stěžoval na problémy se zadními pneumatikami. Ty opravdu nevypadaly být v ideální formě, mnohým to mohlo připomínat situaci z Baku, kdy na defekty z podobných příčin doplatili Stroll nebo Verstappen. Navíc v Saúdské Arábii je stejně jako Baku velmi rychlá trať, případné defekty černého zlata by proto mohly být velkým problémem.
Rychlostně na tom byl dobře Verstappen i Mercedesy. Pilot Red Bullu držel nejrychlejší čas většinu prvního tréninku, ale Stříbrné šípy zrychlily během závěrečných minut. Do vedení se dostal Hamilton před Bottasem a Verstappenem. Max nicméně během úplně posledního pokusu ještě zatlačil a dostal se na druhé místo rozdílem 0,056 sekundy za Hamiltona.
Slušně vypadá také čtvrtý Gasly. Pilotům Ferrari patřila šestá a sedmá příčka. Zdá se, že Scuderia má i v Saúdské Arábii s ohledem na bitvu o třetí místo mezi konstruktéry navrch. Naopak moc se nedařilo Pérezovi, který skončil mimo elitní desítku. Mnohem směrodatnější každopádně bude druhý trénink, ten se jede od 18:00 SEČ.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.