V úvodním tréninku před GP Saúdské Arábie zajel nejrychlejší čas Lewis Hamilton. Max Verstappen skončil druhý s mankem čítajícím pouze půl desetiny.
První trénink na GP Saúdské Arábie přinesl ideální počasí. I proto se na trati okamžitě utvořil hustý provoz, neboť všichni chtěli na nové trati najet co nejvíce kilometrů. Po deseti minutách vedl Verstappen s časem 1:31,7. Holandská hvězda Red Bullu měla toho času nasazenou nejtvrdší sadu pneumatik.
Časy však zpočátku nebyly nikterak směrodatné, protože všichni krok po kroku zrychlovali a hledali limity nového okruhu. Logicky. To nejhorší, co se vám může první den na zbrusu nové trati stát je, že svůj vůz rozbijete a přijdete o cenný čas určený k učení se.
Podle všeobecných předpokladů by měl mít v Saúdské Arábii navrch Mercedes. Okruh je totiž motorově velmi náročný a právě pohonný agregát Mercedesu je na tom momentálně nejlépe.
Lighting it up ✨#SaudiArabianGP 🇸🇦 #F1 pic.twitter.com/NsgGL447Sj
— Formula 1 (@F1) December 3, 2021Po třiceti minutách si Esteban Ocon do rádia stěžoval na problémy se zadními pneumatikami. Ty opravdu nevypadaly být v ideální formě, mnohým to mohlo připomínat situaci z Baku, kdy na defekty z podobných příčin doplatili Stroll nebo Verstappen. Navíc v Saúdské Arábii je stejně jako Baku velmi rychlá trať, případné defekty černého zlata by proto mohly být velkým problémem.
Rychlostně na tom byl dobře Verstappen i Mercedesy. Pilot Red Bullu držel nejrychlejší čas většinu prvního tréninku, ale Stříbrné šípy zrychlily během závěrečných minut. Do vedení se dostal Hamilton před Bottasem a Verstappenem. Max nicméně během úplně posledního pokusu ještě zatlačil a dostal se na druhé místo rozdílem 0,056 sekundy za Hamiltona.
Slušně vypadá také čtvrtý Gasly. Pilotům Ferrari patřila šestá a sedmá příčka. Zdá se, že Scuderia má i v Saúdské Arábii s ohledem na bitvu o třetí místo mezi konstruktéry navrch. Naopak moc se nedařilo Pérezovi, který skončil mimo elitní desítku. Mnohem směrodatnější každopádně bude druhý trénink, ten se jede od 18:00 SEČ.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.