Do konce sezóny sice zbývají ještě dvě velké ceny, Kimi Räikkönen se však už těší na svůj závodnický důchod. Minulý týden se rozloučil se všemi svými kolegy ve švýcarské továrně svého týmu.
Finský pilot ve Formuli 1 doposud nastoupil do 351 závodů, po Abú Zabí jich na svém kontě bude mít 353. A pak přijde kýžený konec. Svůj první start zažil v Austrálii v sezóně 2001, kdy byl jeho současnému soupeři Jukimu Cunodovi pouze jeden rok.
Kimi svého rozhodnutí a z blížícího konce není nikterak smutný: "Nevím, proč bych měl být kvůli tomu pohnutý. Těším se na to. Jsem rád, že to brzy skončí. Není na tom nic smutného, nic špatného. Myslím, že to je dobré," komentuje svou brzkou životní změnu.
Minulý týden se v továrně Alfy Romeo v Hinwilu taky se všemi rozloučil. "Nemám k tomu moc co říci. Bylo to samozřejmě příjemné vidět všechny ty lidi. Byl jsem tam naposledy, proto jsem vzal svou rodinu, chvíli tam zůstal, viděl všechny ty lidi a podepsal jsem jim celkem dost věcí. Bylo to příjemné."
You’ll always be missed ❤️ pic.twitter.com/pTCiBOmkqq
— Alfa Romeo Racing ORLEN (@alfaromeoracing) November 26, 2021Vidina důchodu jeho přístup k posledním dvěma závodům ale nikterak neovlivní: "Samozřejmě jde o jakýkoliv jiný závod: pokusíme o co nejlepší práci. Čeká nás nová trať, uvidíme, co se přihodí. Ale vše budu dělat normálně jako vždy a snad dosáhneme slušných výsledků a užijeme si přitom zábavu," dodává 42letý Räikkönen, jenž je mezi fanoušky díky své upřímnosti, stručnosti a suchému humoru velmi oblíbený.
Během 19 sezón v F1 zažil Räikkönen u pěti týmů 16 různých týmových kolegů, vyhrál 18 kvalifikací a 21 závodů, nasbíral 1873 bodů, zajel 46krát nejrychlejší kolo a 103krát vystoupal na pódium. Největší úspěch zaznamenal v roce 2007, kdy s Ferrari vyhrál titul mistra světa.
Zbývají už pouze dva podniky: Velká cena Saúdské Arábie na zcela nové trati v Džiddě tento víkend a o dva týdny později Velká cena Spojených arabských emirátů, v nichž se bude snažit rozšířit své bodové konto - letos vybojoval pouze 10 bodů a mezi piloty mu patří až 16. příčka. Stále je na tom ale lépe než jeho týmový kolega Antonio Giovinazzi s jedním bodem. Alfa Romeo příští rok zcela obmění svou sestavu: nastupovat za ní budou Valtteri Bottas a Guanyu Zhou.
McLaren odhalil svůj vyzyvatelský monopost pro sezónu 2025 a poprvé jej vyslal na trať během shakedownu v Silverstonu, ikonickém dějišti britské Grand Prix. Lando Norris a Oscar Piastri se za volantem nového MCL39 střídali, přičemž vůz zaujal speciálním kamuflážním designem v tradičních papájových a černých odstínech.
Max Verstappen představil svou helmu pro sezónu 2025, která není jen novým designem, ale také odrazem jeho osobního stylu a závodní evoluce. Tento speciální motiv zachycuje jeho cestu od prvních závodních kroků až po současnost a symbolizuje i jeho ambice do budoucna.
Lewis Hamilton se nepřipravuje jen na novou sezónu Formule 1, ale také na život v italském týmu a pro italské fanoušky. Sedminásobný mistr světa pilně trénuje svou italštinu, aby byl připraven na novou kapitolu své kariéry ve Ferrari. Informoval deník Daily Express.
Sezóna Formule 1 2025 přinese několik klíčových změn v pravidlech, které mohou ovlivnit průběh závodů i výsledky šampionátu. Přinášíme přehled nejdůležitějších úprav, včetně nového bodového systému.
Česká loterijní společnost Allwyn, jejímž majitelem je miliardář Karel Komárek navázala partnerství s Formulí 1 a týmem Mclaren.
Mercedes vyměnil Lewise Hamiltona za talentovaného teenagera Kimia Antonelliho pro sezónu 2025 F1. Toto Wolff se však rozhodl zmírnit toto riziko příchodem zkušeného Valtteriho Bottase.
Legenda F1 Gerhard Berger má úzké vazby na oba týmy Red Bullu a jeho pohled na jejich aktuální situaci rozhodně stojí za pozornost.
Williams uzavřel významné partnerství se softwarovým gigantem Atlassian, což přinese nejen finanční podporu, ale i změnu jména týmu pro sezónu 2025.
McLaren si pojistil klíčového odborníka, který sehrál zásadní roli v boji o titul v roce 2024. Tým oznámil prodloužení smlouvy se šéfem aerodynamiky Peterem Prodromouem na delší období s cílem udržet konkurenceschopnost a pokračovat v úspěšném návratu na vrchol Formule 1.
Ollie Bearman si stanovil ambiciózní cíle pro svou první kompletní sezónu ve Formuli 1, přičemž přiznal, že po třech startech v roce 2024, jako rezervní jezdec, toužil po větších úspěších.
Alain Prost přirovnal Maxe Verstappena k Nikimu Laudovi, oceňujíc jeho přímý přístup k závodům, který mu pomohl získat čtyři tituly a 63 vítězství. Prost věří, že Verstappen je skvělý šampion, který ukázal něco navíc, a že v budoucnu pravděpodobně překoná jeho úspěchy.
Legendární General Motors se chystá vstoupit do královny motorsportu jako nový výrobce, což otevírá cestu pro 11. tým na startovním roštu. Velká změna, která může zamíchat v roce 2026 kartami.