Do konce sezóny sice zbývají ještě dvě velké ceny, Kimi Räikkönen se však už těší na svůj závodnický důchod. Minulý týden se rozloučil se všemi svými kolegy ve švýcarské továrně svého týmu.
Finský pilot ve Formuli 1 doposud nastoupil do 351 závodů, po Abú Zabí jich na svém kontě bude mít 353. A pak přijde kýžený konec. Svůj první start zažil v Austrálii v sezóně 2001, kdy byl jeho současnému soupeři Jukimu Cunodovi pouze jeden rok.
Kimi svého rozhodnutí a z blížícího konce není nikterak smutný: "Nevím, proč bych měl být kvůli tomu pohnutý. Těším se na to. Jsem rád, že to brzy skončí. Není na tom nic smutného, nic špatného. Myslím, že to je dobré," komentuje svou brzkou životní změnu.
Minulý týden se v továrně Alfy Romeo v Hinwilu taky se všemi rozloučil. "Nemám k tomu moc co říci. Bylo to samozřejmě příjemné vidět všechny ty lidi. Byl jsem tam naposledy, proto jsem vzal svou rodinu, chvíli tam zůstal, viděl všechny ty lidi a podepsal jsem jim celkem dost věcí. Bylo to příjemné."
You’ll always be missed ❤️ pic.twitter.com/pTCiBOmkqq
— Alfa Romeo Racing ORLEN (@alfaromeoracing) November 26, 2021Vidina důchodu jeho přístup k posledním dvěma závodům ale nikterak neovlivní: "Samozřejmě jde o jakýkoliv jiný závod: pokusíme o co nejlepší práci. Čeká nás nová trať, uvidíme, co se přihodí. Ale vše budu dělat normálně jako vždy a snad dosáhneme slušných výsledků a užijeme si přitom zábavu," dodává 42letý Räikkönen, jenž je mezi fanoušky díky své upřímnosti, stručnosti a suchému humoru velmi oblíbený.
Během 19 sezón v F1 zažil Räikkönen u pěti týmů 16 různých týmových kolegů, vyhrál 18 kvalifikací a 21 závodů, nasbíral 1873 bodů, zajel 46krát nejrychlejší kolo a 103krát vystoupal na pódium. Největší úspěch zaznamenal v roce 2007, kdy s Ferrari vyhrál titul mistra světa.
Zbývají už pouze dva podniky: Velká cena Saúdské Arábie na zcela nové trati v Džiddě tento víkend a o dva týdny později Velká cena Spojených arabských emirátů, v nichž se bude snažit rozšířit své bodové konto - letos vybojoval pouze 10 bodů a mezi piloty mu patří až 16. příčka. Stále je na tom ale lépe než jeho týmový kolega Antonio Giovinazzi s jedním bodem. Alfa Romeo příští rok zcela obmění svou sestavu: nastupovat za ní budou Valtteri Bottas a Guanyu Zhou.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.