Do konce sezóny sice zbývají ještě dvě velké ceny, Kimi Räikkönen se však už těší na svůj závodnický důchod. Minulý týden se rozloučil se všemi svými kolegy ve švýcarské továrně svého týmu.
Finský pilot ve Formuli 1 doposud nastoupil do 351 závodů, po Abú Zabí jich na svém kontě bude mít 353. A pak přijde kýžený konec. Svůj první start zažil v Austrálii v sezóně 2001, kdy byl jeho současnému soupeři Jukimu Cunodovi pouze jeden rok.
Kimi svého rozhodnutí a z blížícího konce není nikterak smutný: "Nevím, proč bych měl být kvůli tomu pohnutý. Těším se na to. Jsem rád, že to brzy skončí. Není na tom nic smutného, nic špatného. Myslím, že to je dobré," komentuje svou brzkou životní změnu.
Minulý týden se v továrně Alfy Romeo v Hinwilu taky se všemi rozloučil. "Nemám k tomu moc co říci. Bylo to samozřejmě příjemné vidět všechny ty lidi. Byl jsem tam naposledy, proto jsem vzal svou rodinu, chvíli tam zůstal, viděl všechny ty lidi a podepsal jsem jim celkem dost věcí. Bylo to příjemné."
You’ll always be missed ❤️ pic.twitter.com/pTCiBOmkqq
— Alfa Romeo Racing ORLEN (@alfaromeoracing) November 26, 2021Vidina důchodu jeho přístup k posledním dvěma závodům ale nikterak neovlivní: "Samozřejmě jde o jakýkoliv jiný závod: pokusíme o co nejlepší práci. Čeká nás nová trať, uvidíme, co se přihodí. Ale vše budu dělat normálně jako vždy a snad dosáhneme slušných výsledků a užijeme si přitom zábavu," dodává 42letý Räikkönen, jenž je mezi fanoušky díky své upřímnosti, stručnosti a suchému humoru velmi oblíbený.
Během 19 sezón v F1 zažil Räikkönen u pěti týmů 16 různých týmových kolegů, vyhrál 18 kvalifikací a 21 závodů, nasbíral 1873 bodů, zajel 46krát nejrychlejší kolo a 103krát vystoupal na pódium. Největší úspěch zaznamenal v roce 2007, kdy s Ferrari vyhrál titul mistra světa.
Zbývají už pouze dva podniky: Velká cena Saúdské Arábie na zcela nové trati v Džiddě tento víkend a o dva týdny později Velká cena Spojených arabských emirátů, v nichž se bude snažit rozšířit své bodové konto - letos vybojoval pouze 10 bodů a mezi piloty mu patří až 16. příčka. Stále je na tom ale lépe než jeho týmový kolega Antonio Giovinazzi s jedním bodem. Alfa Romeo příští rok zcela obmění svou sestavu: nastupovat za ní budou Valtteri Bottas a Guanyu Zhou.
Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.