Do konce sezóny sice zbývají ještě dvě velké ceny, Kimi Räikkönen se však už těší na svůj závodnický důchod. Minulý týden se rozloučil se všemi svými kolegy ve švýcarské továrně svého týmu.
Finský pilot ve Formuli 1 doposud nastoupil do 351 závodů, po Abú Zabí jich na svém kontě bude mít 353. A pak přijde kýžený konec. Svůj první start zažil v Austrálii v sezóně 2001, kdy byl jeho současnému soupeři Jukimu Cunodovi pouze jeden rok.
Kimi svého rozhodnutí a z blížícího konce není nikterak smutný: "Nevím, proč bych měl být kvůli tomu pohnutý. Těším se na to. Jsem rád, že to brzy skončí. Není na tom nic smutného, nic špatného. Myslím, že to je dobré," komentuje svou brzkou životní změnu.
Minulý týden se v továrně Alfy Romeo v Hinwilu taky se všemi rozloučil. "Nemám k tomu moc co říci. Bylo to samozřejmě příjemné vidět všechny ty lidi. Byl jsem tam naposledy, proto jsem vzal svou rodinu, chvíli tam zůstal, viděl všechny ty lidi a podepsal jsem jim celkem dost věcí. Bylo to příjemné."
You’ll always be missed ❤️ pic.twitter.com/pTCiBOmkqq
— Alfa Romeo Racing ORLEN (@alfaromeoracing) November 26, 2021Vidina důchodu jeho přístup k posledním dvěma závodům ale nikterak neovlivní: "Samozřejmě jde o jakýkoliv jiný závod: pokusíme o co nejlepší práci. Čeká nás nová trať, uvidíme, co se přihodí. Ale vše budu dělat normálně jako vždy a snad dosáhneme slušných výsledků a užijeme si přitom zábavu," dodává 42letý Räikkönen, jenž je mezi fanoušky díky své upřímnosti, stručnosti a suchému humoru velmi oblíbený.
Během 19 sezón v F1 zažil Räikkönen u pěti týmů 16 různých týmových kolegů, vyhrál 18 kvalifikací a 21 závodů, nasbíral 1873 bodů, zajel 46krát nejrychlejší kolo a 103krát vystoupal na pódium. Největší úspěch zaznamenal v roce 2007, kdy s Ferrari vyhrál titul mistra světa.
Zbývají už pouze dva podniky: Velká cena Saúdské Arábie na zcela nové trati v Džiddě tento víkend a o dva týdny později Velká cena Spojených arabských emirátů, v nichž se bude snažit rozšířit své bodové konto - letos vybojoval pouze 10 bodů a mezi piloty mu patří až 16. příčka. Stále je na tom ale lépe než jeho týmový kolega Antonio Giovinazzi s jedním bodem. Alfa Romeo příští rok zcela obmění svou sestavu: nastupovat za ní budou Valtteri Bottas a Guanyu Zhou.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.