Oba kandidáti na titul se před nadcházejícím víkendem výjimečně shodnou: nový okruh v Saúdské Arábii by měl více vyhovovat Mercedesu, který u Lewise Hamiltona opět nasadí nejnovější specifikaci své pohonné jednotky s vyšším výkonem.
Džidda je druhým novým okruhem v kalendáři Formule 1 za sebou. Jde o další počin architekta Hermana Tilkeho, který má nabídnou vzrušující podívanou. 6 174 metrů dlouhá trať je nejdelším a zároveň nejrychlejším městským okruhem - průměrná rychlost by na ní měla přesahovat 250 km/hod. A opět se bude závodit v noci.
Podle šéfa Red Bullu Christiana Hornera bude více vyhovovat Stříbrným šípům: "Další trať by měla sedět Mercedesu. U Abú Zabí s úpravami, kdo ví," popisuje před nedělní Velkou cenou Saúdské Arábie, před níž jeho jezdec Max Verstappen má na čele šampionátu náskok 8 bodů před Hamiltonem.
"Snížili jsme v šampionátu konstruktérů ztrátu na pět bodů. V obou je určitě o co hrát, a to je fantastické vzhledem k tomu, že se blížíme k vyvrcholení tohoto mistrovství světa," pochvaluje si Horner. Ví ale, že to nebudou mít lehké.
Mercedes v Brazílii nasadil Hamiltonovi nový motor, s kterým doslova létal. V Kataru se vrátili ke starší pohonné jednotce č. 4, v Džiddě však bude sedminásobný šampion zpět s tím nejvýkonnějším, co v zásobě má.
Není tedy divu, že nerozporují slova Red Bullu o tom, že by papírově mohli mít navrch. "Když se podíváme na trať v Saúdské Arábii, tak si myslím, že by nám měla sedět. Pro Lewise máme výkonnější motor k nasazení do auta, což pro něj bude užitečnou posilou," uvádí šéf traťových inženýrů Stříbrných šípů Andrew Showlin.
Šéf Hondy Masaši Jamamoto k spekulacím o velkém nárůstu výkonu soupeře jen uvedl: "Mercedes může mít tajemství, ale pořád musejí dokončit zbylé dva závody. My máme stále bodově navrch, ale nemyslím si, že bychom měli výhodu. Situace je kritická a napětí stoupá."
Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko však z nejnovější specifikace motoru u Hamiltona příliš velké obavy nemá: "Mercedes v Saúdské Arábii opět použije raketový motor, protože už ale nemůžou snižovat [zadní] křídlo, nebudou mít 0,4sekundový náskok."
"Věříme Maxově síle na městských okruzích. Vyhrál v Monaku a v Baku jasně dominoval před defektem pneumatiky, což nebyly jeho vina. Myslím, že jezdec může v Saúdské Arábii způsobit rozdíl," dodává Marko před víkendovým podnikem, předposledním v letošní sezóně.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.