Oba kandidáti na titul se před nadcházejícím víkendem výjimečně shodnou: nový okruh v Saúdské Arábii by měl více vyhovovat Mercedesu, který u Lewise Hamiltona opět nasadí nejnovější specifikaci své pohonné jednotky s vyšším výkonem.
Džidda je druhým novým okruhem v kalendáři Formule 1 za sebou. Jde o další počin architekta Hermana Tilkeho, který má nabídnou vzrušující podívanou. 6 174 metrů dlouhá trať je nejdelším a zároveň nejrychlejším městským okruhem - průměrná rychlost by na ní měla přesahovat 250 km/hod. A opět se bude závodit v noci.
Podle šéfa Red Bullu Christiana Hornera bude více vyhovovat Stříbrným šípům: "Další trať by měla sedět Mercedesu. U Abú Zabí s úpravami, kdo ví," popisuje před nedělní Velkou cenou Saúdské Arábie, před níž jeho jezdec Max Verstappen má na čele šampionátu náskok 8 bodů před Hamiltonem.
"Snížili jsme v šampionátu konstruktérů ztrátu na pět bodů. V obou je určitě o co hrát, a to je fantastické vzhledem k tomu, že se blížíme k vyvrcholení tohoto mistrovství světa," pochvaluje si Horner. Ví ale, že to nebudou mít lehké.
Mercedes v Brazílii nasadil Hamiltonovi nový motor, s kterým doslova létal. V Kataru se vrátili ke starší pohonné jednotce č. 4, v Džiddě však bude sedminásobný šampion zpět s tím nejvýkonnějším, co v zásobě má.
Není tedy divu, že nerozporují slova Red Bullu o tom, že by papírově mohli mít navrch. "Když se podíváme na trať v Saúdské Arábii, tak si myslím, že by nám měla sedět. Pro Lewise máme výkonnější motor k nasazení do auta, což pro něj bude užitečnou posilou," uvádí šéf traťových inženýrů Stříbrných šípů Andrew Showlin.
Šéf Hondy Masaši Jamamoto k spekulacím o velkém nárůstu výkonu soupeře jen uvedl: "Mercedes může mít tajemství, ale pořád musejí dokončit zbylé dva závody. My máme stále bodově navrch, ale nemyslím si, že bychom měli výhodu. Situace je kritická a napětí stoupá."
Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko však z nejnovější specifikace motoru u Hamiltona příliš velké obavy nemá: "Mercedes v Saúdské Arábii opět použije raketový motor, protože už ale nemůžou snižovat [zadní] křídlo, nebudou mít 0,4sekundový náskok."
"Věříme Maxově síle na městských okruzích. Vyhrál v Monaku a v Baku jasně dominoval před defektem pneumatiky, což nebyly jeho vina. Myslím, že jezdec může v Saúdské Arábii způsobit rozdíl," dodává Marko před víkendovým podnikem, předposledním v letošní sezóně.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.