Sezona Alpine je letos poněkud rozporuplná. Francouzi dokázali vyhrát závod a stejně tak skončit na podiu, ale v celkovém hodnocení Poháru konstruktérů obsadí nejspíš pátou pozici, což není z jejich pohledu výsledek k oslavě.
Modrý vůz má zkrátka i přes výše zmíněné úspěchy k ideálu daleko. Na některých okruzích sice dokáže být Alpine silné, avšak větší vyrovnanost jeho výkonům chybí. To je důvod, proč tým z Enstone nedokáže stabilně bojovat proti Ferrari a McLarenu. Přesto však jsou věci, se kterými může být ambiciózní stáj spokojena.
Tou nejvýraznější je rozhodně výkonnost pilotů. Fernando Alonso a Esteban Ocon patří mezi nejvyrovnanější dvojice na roštu. Stále ještě mladý Francouz má závody, kdy dokáže být doslova fantastický, zatímco ostřílený Španěl ukazuje, že do starého železa ještě v žádném případě nepatří. Alonso zažil svou letošní nejvýraznější chvíli slávy v Kataru, kde dojel třetí, Ocon dokázal vyhrát GP Maďarska.
„Je neuvěřitelné, jak Fernando pracuje. Když vidíte jeho motivaci, je to ohromující. Vždycky jsem vůči němu choval ohromný respekt a teď, když s ním jsem v jednom týmu, je to pro mě velká škola. Fernando je zkušený, úspěšný. Mohl by sedět doma a užívat si, ale namísto toho je pořád hladový něčeho dosáhnout," říká Esteban Ocon.
Francouz je toho názoru, že Alonso patří do skupinky nejlepších jezdců Formule 1 všech dob. Srovnává ho se Sennou či Schumacherem. „Fernando se řadí k těm nejlepším jezdcům všech dob. Je stejně dobrý jako Senna nebo Schumacher. Jeho způsob přemýšlení je odlišný od toho, jak uvažují ostatní závodníci. To ho dělá výjimečným."
A jaký má Esteban Ocon pocit z letošního působení Alpine? „Jdeme správným směrem. Od začátku roku jsme udělali obrovský pokrok, tým se zlepšuje každým závodem. Jsme pod tlakem vedení automobilky, všichni chceme být co nejvýš, všichni chceme vyhrávat," uzavírá.
Sauber Motorsport otevře v tomto roce nové technické centrum ve Velké Británii, což je klíčový krok v jejich přípravách na přechod k Audi jako oficiálnímu továrnímu týmu ve Formuli 1 od roku 2026.
Bitva o titul ve Formuli 1 v roce 2025 bude extrémně těsná. Každý detail může rozhodnout, a i když je to ve světě F1 běžné, letošní sezóna slibuje být ještě napínavější než kdy dřív.
Carlos Sainz prozradil, co ho přimělo spojit svou budoucnost s Williamsem. Klíčovou roli sehrály dvě věci – ambiciózní projekt a lidé v týmu, kteří ho okamžitě nadchli.
George Russell si pro sezonu 2025 stanovil několik cílů, přičemž za jednu z hlavních priorit považuje zlepšení svého závodního tempa, které považuje za klíčové pro úspěch v nadcházející sezóně.
Moet & Chandon se stalo oficiálním dodavatelem šampaňského pro Formuli 1, čímž francouzský sekt po čtyřech letech na pódiu nahradil italské šumivé víno Ferrari. Společnost LVMH uzavřela s Formulí 1 desetiletý sponzorský kontrakt, který zahrnuje i značky Louis Vuitton a TAG Heuer.
Lewis Hamilton pokračuje v poznávání techniky Ferrari, a podle informací byl již stanoven termín, kdy poprvé usedne za volant vozu F1 2025.
Lewis Hamilton stojí před jednou z nejtěžších zkoušek své kariéry. V barvách Ferrari se musí utkat s Charlesem Leclercem, který je odhodlaný dokázat, že je týmovou jedničkou. Podaří se Hamiltonovi získat rekordní osmý titul mistra světa?
Test pneumatik Pirelli na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya ve středu zakončili Lewis Hamilton, Charles Leclerc a Oscar Piastri, kteří si vyzkoušeli nové pneumatiky pro sezónu 2026.
Formule 1 dnes oznámila novou spolupráci, podle které bude šampaňské značky Moët & Chandon oficiálně podáváno na stupních vítězů po závodech Velké ceny.
Lewis Hamilton opět ukázal svou štědrou stránku. Po více než deseti letech v týmu Mercedes, kde dosáhl mnoha úspěchů, obdaroval všechny zaměstnance svého bývalého zaměstnavatele. Jeho podobizna z Monaka 2019, kterou vytvořil britský umělec Paul Oz, teď zdobí centrálu Mercedesu v Brackley.
Jean Todt, bývalý šéf Ferrari, potvrdil, že více než deset let po vážné nehodě, která změnila život Michaela Schumachera, jej stále pravidelně navštěvuje.
Carlos Sainz, který se připojil k Williamsu, by mohl mít na tento tým podobný vliv, jaký měl přestup Lewise Hamiltona do Ferrari nebo Adrian Neweyho do Aston Martinu. I když jde o silná tvrzení, pro tým, který dlouhodobě zápasí s výsledky, jsou zkušenosti bývalého pilota Ferrari a McLarenu neocenitelné. Tento názor sdílí i šéf Williamsu James Vowles.