Sezona Alpine je letos poněkud rozporuplná. Francouzi dokázali vyhrát závod a stejně tak skončit na podiu, ale v celkovém hodnocení Poháru konstruktérů obsadí nejspíš pátou pozici, což není z jejich pohledu výsledek k oslavě.
Modrý vůz má zkrátka i přes výše zmíněné úspěchy k ideálu daleko. Na některých okruzích sice dokáže být Alpine silné, avšak větší vyrovnanost jeho výkonům chybí. To je důvod, proč tým z Enstone nedokáže stabilně bojovat proti Ferrari a McLarenu. Přesto však jsou věci, se kterými může být ambiciózní stáj spokojena.
Tou nejvýraznější je rozhodně výkonnost pilotů. Fernando Alonso a Esteban Ocon patří mezi nejvyrovnanější dvojice na roštu. Stále ještě mladý Francouz má závody, kdy dokáže být doslova fantastický, zatímco ostřílený Španěl ukazuje, že do starého železa ještě v žádném případě nepatří. Alonso zažil svou letošní nejvýraznější chvíli slávy v Kataru, kde dojel třetí, Ocon dokázal vyhrát GP Maďarska.
„Je neuvěřitelné, jak Fernando pracuje. Když vidíte jeho motivaci, je to ohromující. Vždycky jsem vůči němu choval ohromný respekt a teď, když s ním jsem v jednom týmu, je to pro mě velká škola. Fernando je zkušený, úspěšný. Mohl by sedět doma a užívat si, ale namísto toho je pořád hladový něčeho dosáhnout," říká Esteban Ocon.
Francouz je toho názoru, že Alonso patří do skupinky nejlepších jezdců Formule 1 všech dob. Srovnává ho se Sennou či Schumacherem. „Fernando se řadí k těm nejlepším jezdcům všech dob. Je stejně dobrý jako Senna nebo Schumacher. Jeho způsob přemýšlení je odlišný od toho, jak uvažují ostatní závodníci. To ho dělá výjimečným."
A jaký má Esteban Ocon pocit z letošního působení Alpine? „Jdeme správným směrem. Od začátku roku jsme udělali obrovský pokrok, tým se zlepšuje každým závodem. Jsme pod tlakem vedení automobilky, všichni chceme být co nejvýš, všichni chceme vyhrávat," uzavírá.
Christian Horner věří, že Red Bull konečně našel správný směr ve vývoji RB21, což by mohlo znamenat konec drobných krizí z posledních závodů. Tým podle něj udělal klíčové kroky, které zlepšily chování vozu i důvěru jezdců.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur zůstává před Monakem při zemi a sází na jednoduchost, preciznost a bezchybnou exekuci. „Monako je trať, kde se neodpouští ani centimetr,“ říká s tím, že rozhodovat budou detaily, nikoli riskantní tahy.
Jezdci F1 zhlédli v předstihu očekávaný film s Bradem Pittem, zasazený do prostředí královny motorsportu. Snímek má celosvětovou premiéru 25. června. Max Verstappen chyběl.
Lewis Hamilton se těší na svou premiéru s Ferrari v legendárním Monaku, kde podle svých slov chce zjistit, „co tahle mašina dokáže“. Na neúprosné městské trati ho čeká první ostrá zkouška v ikonické rudé barvě.
Na trati v Imole podlehl McLaren síle Red Bullu a Maxe Verstappena, přestože Lando Norris v závěru vyvíjel tlak. Britská stáj odjíždí poražena, ale s jasným vzkazem, že patří do boje o čelo.
McLaren představil speciální zbarvení svých vozů inspirované atmosférou francouzské a monacké riviéry, které nasadí při Velkých cenách Monaka a Španělska. Design ve světlých pastelových tónech má podpořit image týmu a zaujmout fanoušky během nejikoničtějších závodů sezóny.
Ferrari prožívá náročnou sezónu a propadlo se na čtvrté místo v pořadí konstruktérů. Výkony týmu zatím nesplňují očekávání a Maranello musí rychle najít řešení, aby se mohlo vrátit do boje o titul.
Andrea Kimi Antonelli označil víkend v Imole za krásný, ale vyčerpávající, protože silná podpora domácích fanoušků ho emocionálně i fyzicky vyždímala. Přesto ho považuje za jeden z nejvýjimečnějších momentů své dosavadní kariéry.
Jack Doohan vyzval fanoušky F1, aby přestali obtěžovat jeho rodinu, a označil útoky na sociálních sítích za bolestivé a nepřijatelné. Tým Alpine se za něj postavil a důrazně odsoudil jakoukoli formu online zneužívání.
Damon Hill, který dříve často kritizoval Maxe Verstappena, nyní po jeho vítězství v Imole otevřeně přiznává, že Verstappen může být nejlepší jezdec všech dob. Tento obrat v názoru odráží Maxův vývoj z agresivního a nevyzpytatelného jezdce v zkušeného a chladnokrevného šampiona.
Christian Horner varuje před možným napětím v McLarenu, kde podle něj Norris a Piastri mohou v honbě za prvním titulem upřednostnit sebe před týmem. Podle šéfa Red Bullu by jejich ambice mohly narušit vnitřní rovnováhu stáje.
Lewis Hamilton si z Imoly odváží novou motivaci a chuť experimentovat. Pozitivní průběh závodu v Emilia Romagna ho povzbudil k tomu, aby před nadcházejícím Monakem vyzkoušel několik nových strategií. Po náročné sérii závodů tak britský šampion hledá cesty, jak posunout svůj výkon a znovu zaútočit na špičku.