Sezona Alpine je letos poněkud rozporuplná. Francouzi dokázali vyhrát závod a stejně tak skončit na podiu, ale v celkovém hodnocení Poháru konstruktérů obsadí nejspíš pátou pozici, což není z jejich pohledu výsledek k oslavě.
Modrý vůz má zkrátka i přes výše zmíněné úspěchy k ideálu daleko. Na některých okruzích sice dokáže být Alpine silné, avšak větší vyrovnanost jeho výkonům chybí. To je důvod, proč tým z Enstone nedokáže stabilně bojovat proti Ferrari a McLarenu. Přesto však jsou věci, se kterými může být ambiciózní stáj spokojena.
Tou nejvýraznější je rozhodně výkonnost pilotů. Fernando Alonso a Esteban Ocon patří mezi nejvyrovnanější dvojice na roštu. Stále ještě mladý Francouz má závody, kdy dokáže být doslova fantastický, zatímco ostřílený Španěl ukazuje, že do starého železa ještě v žádném případě nepatří. Alonso zažil svou letošní nejvýraznější chvíli slávy v Kataru, kde dojel třetí, Ocon dokázal vyhrát GP Maďarska.
„Je neuvěřitelné, jak Fernando pracuje. Když vidíte jeho motivaci, je to ohromující. Vždycky jsem vůči němu choval ohromný respekt a teď, když s ním jsem v jednom týmu, je to pro mě velká škola. Fernando je zkušený, úspěšný. Mohl by sedět doma a užívat si, ale namísto toho je pořád hladový něčeho dosáhnout," říká Esteban Ocon.
Francouz je toho názoru, že Alonso patří do skupinky nejlepších jezdců Formule 1 všech dob. Srovnává ho se Sennou či Schumacherem. „Fernando se řadí k těm nejlepším jezdcům všech dob. Je stejně dobrý jako Senna nebo Schumacher. Jeho způsob přemýšlení je odlišný od toho, jak uvažují ostatní závodníci. To ho dělá výjimečným."
A jaký má Esteban Ocon pocit z letošního působení Alpine? „Jdeme správným směrem. Od začátku roku jsme udělali obrovský pokrok, tým se zlepšuje každým závodem. Jsme pod tlakem vedení automobilky, všichni chceme být co nejvýš, všichni chceme vyhrávat," uzavírá.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.