Polská společnost PKN Orlen oznámila prodloužení sponzorství Alfy Romeo, díky tomu si Robert Kubica udrží roli rezervního pilota švýcarské stáje.
Orlen, jenž letos u nás převzal čerpací stanice Benzina, bude titulárním sponzorem Alfy Romeo už třetí sezónu ve Formuli 1, navíc půjde o sezónu přelomovou, kdy do hry vstupují nová technická pravidla, kvůli kterým musí všechny týmy připravit zcela nová auta.
Známá společnost je lídrem na poli olejů a maziv, i nadále bude podporovat svého jezdce Roberta Kubicu, jenž bude i nadále působit v roli rezervního pilota s možností zaskočit za některého ze dvou závodních jezdců. Díky sponzorství Alfy Romeo letos došlo k prvnímu slavnostnímu představení vozu F1 před sezónou v Polsku, když byl ve Varšavě odhalen monopost C41.
Letos se Kubica dočkal dvou startu ve velkých cenách, když v Holandsku a v Itálii zaskočil za nemocného Kimiho Räikkönena, který měl Covid-19. Kromě toho nastoupil také do tří tréninků, provedl prvotní test vozu C41 před začátkem sezóny a svezl se také během testů 18" pneumatik Pirelli.
Alfa Romeo je jediným týmem, který před příští sezónou zcela obmění svou jezdeckou sestavu. Z Mercedesu přichází posila Valtteri Bottas na místo Räikkönena, který míří do důchodu, a nevýrazného Antonia Giovinazziho nahradí čínský mladík Guanyu Zhou. Zkušenosti Kubici, jenž dokázal vyhrát závod F1 a absolvoval už 99 startů, se tedy budou hodit.
"Fungujeme globálně, proto musíme být aktivní ve všech oblastech včetně plánování marketingu a sponzorských aktivit. Soutěžení na F1 okruzích vysílá 99 televizních společností a celkový počet diváků podle průzkumu Nielsen studia dosahuje 400 milionů," popisuje výhody sponzoringu Alfy Romeo prezident představenstva PKN Orlen Daniel Obajtek.
"Mediální ekvivalent z televizního vysílání dosáhl jen do listopadu 2021 pro Orlen přes 550 milionů zlotých (3 mld. Kč). Proto zapojení do spolupráce s Robertem Kubicou a Alfou Rome pro nás představuje strategickou investici. Jakožto společnost s mezinárodním dosahem jsme úspěšně vybudovali společnou platformu pro uskutečňování marketingových aktivit na mnoha trzích, kde působíme."
"To se vyplatilo, skupina Orlen vykázala čistý zisk ve výši 2,9 miliard zlotých (16 mld. Kč) ve třetí čtvrtině roku 2021 a zvýšila svůj podíl na Slovensku a v České republice," dodává Obajtek, jehož společnost je také vlastníkem tuzemského petrochemického holdingu Unipetrol.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.