Polská společnost PKN Orlen oznámila prodloužení sponzorství Alfy Romeo, díky tomu si Robert Kubica udrží roli rezervního pilota švýcarské stáje.
Orlen, jenž letos u nás převzal čerpací stanice Benzina, bude titulárním sponzorem Alfy Romeo už třetí sezónu ve Formuli 1, navíc půjde o sezónu přelomovou, kdy do hry vstupují nová technická pravidla, kvůli kterým musí všechny týmy připravit zcela nová auta.
Známá společnost je lídrem na poli olejů a maziv, i nadále bude podporovat svého jezdce Roberta Kubicu, jenž bude i nadále působit v roli rezervního pilota s možností zaskočit za některého ze dvou závodních jezdců. Díky sponzorství Alfy Romeo letos došlo k prvnímu slavnostnímu představení vozu F1 před sezónou v Polsku, když byl ve Varšavě odhalen monopost C41.
Letos se Kubica dočkal dvou startu ve velkých cenách, když v Holandsku a v Itálii zaskočil za nemocného Kimiho Räikkönena, který měl Covid-19. Kromě toho nastoupil také do tří tréninků, provedl prvotní test vozu C41 před začátkem sezóny a svezl se také během testů 18" pneumatik Pirelli.
Alfa Romeo je jediným týmem, který před příští sezónou zcela obmění svou jezdeckou sestavu. Z Mercedesu přichází posila Valtteri Bottas na místo Räikkönena, který míří do důchodu, a nevýrazného Antonia Giovinazziho nahradí čínský mladík Guanyu Zhou. Zkušenosti Kubici, jenž dokázal vyhrát závod F1 a absolvoval už 99 startů, se tedy budou hodit.
"Fungujeme globálně, proto musíme být aktivní ve všech oblastech včetně plánování marketingu a sponzorských aktivit. Soutěžení na F1 okruzích vysílá 99 televizních společností a celkový počet diváků podle průzkumu Nielsen studia dosahuje 400 milionů," popisuje výhody sponzoringu Alfy Romeo prezident představenstva PKN Orlen Daniel Obajtek.
"Mediální ekvivalent z televizního vysílání dosáhl jen do listopadu 2021 pro Orlen přes 550 milionů zlotých (3 mld. Kč). Proto zapojení do spolupráce s Robertem Kubicou a Alfou Rome pro nás představuje strategickou investici. Jakožto společnost s mezinárodním dosahem jsme úspěšně vybudovali společnou platformu pro uskutečňování marketingových aktivit na mnoha trzích, kde působíme."
"To se vyplatilo, skupina Orlen vykázala čistý zisk ve výši 2,9 miliard zlotých (16 mld. Kč) ve třetí čtvrtině roku 2021 a zvýšila svůj podíl na Slovensku a v České republice," dodává Obajtek, jehož společnost je také vlastníkem tuzemského petrochemického holdingu Unipetrol.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.