Esteban Ocon sehrál velkou roli ve včerejším úspěchu Fernanda Alonsa, jenž ve Velké ceně Kataru skončil na pódiu. Alpine k cenným bodům pomohla také šetrnost k pneumatikám. defektů se na rozdíl od soupeřů nebáli.
Alonso pomohl svému týmovému kolegovi k prvnímu vítězství ve Formuli 1 v létě na Hungaroringu tím, že zdržel Lewise Hamiltona. Včera mu to Ocon splatil tím, že chvíli zdržel Sergia Péreze poté, co mu Španěl poslal rádiem vzkaz: "Ať bojuje jako lev!"
"Snažil jsem se Fernandovi trochu vrátit to, co mi dal v Budapešti. Zpomalil jsem v tom kole o dobré dvě a půl až tři sekundy Sergia. Doufal jsem tedy, že to bude stačit," uvedl Ocon po dojezdu do cíle na slušném pátém místě.
Pérezův útok na bronz v závěru zbrzdil také virtuální safety car, nakonec mu na Alonsa scházelo 2,8 sekundy. Pilot Red Bullu se musel spokojit se čtvrtou příčkou, jeho týmový kolega Max Verstappen bral stříbro za vítězným Lewisem Hamiltonem.
Stáj Alpine (bývalý Renault) prožila skvělý večer, když se konečně na pátém místě odpoutala od AlphyTauri, která měla doposud stejný počet bodů, jenže tentokrát selhala i její hvězda Pierre Gasly, když skončil mimo body.
"Za mě to je fantastický výsledek skončit po startu z devátého místa pátý. Náš závod, naše rychlost mě moc potěšila. Na AlphuTauri jsme nasbírali 25 bodů, skvělý den!" pochvaluje si Ocon.
Alonso jejich konkurenceschopnost při premiéře F1 v Kataru přičítá větší šetrnosti k pneumatikám, než mají soupeři. Letos již předvedli několik působivých stintů - kromě úspěšného tažení na Hungaroringu zvládli například celou Velkou cenu Turecka na jediné sadě přechodných pneumatik!
"Zdá se, že naše auto je k pneumatikám šetrné. Odjeli jsme Brazílii s jedinou zastávkou minulý týden a dnes jsme měli určité rezervy, díky který jsme na to mohli tlačit o něco více. Ale nikdy nevíte, Checo se ke konci docela rychle přibližoval," shrnuje Alonso.
Svou pozici si ale dokázal udržet a poprvé od roku 2014 se dostal znovu na pódiu, kde dělal společnost letos nejlepší dvojici stále bojující o titul: Hamiltonovi s Verstappenem, které po včerejšku dělí 8 bodů.
The team work from @AlpineF1Team though... 🔥@OconEsteban 🤜🤛 @alo_oficial #QatarGP 🇶🇦 #F1 pic.twitter.com/dhttFsylOP
— Formula 1 (@F1) November 22, 2021Define happy #QatarGP 🇶🇦 #F1 @alo_oficial pic.twitter.com/Ccj7PyvshM
— Formula 1 (@F1) November 22, 2021Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.