Esteban Ocon sehrál velkou roli ve včerejším úspěchu Fernanda Alonsa, jenž ve Velké ceně Kataru skončil na pódiu. Alpine k cenným bodům pomohla také šetrnost k pneumatikám. defektů se na rozdíl od soupeřů nebáli.
Alonso pomohl svému týmovému kolegovi k prvnímu vítězství ve Formuli 1 v létě na Hungaroringu tím, že zdržel Lewise Hamiltona. Včera mu to Ocon splatil tím, že chvíli zdržel Sergia Péreze poté, co mu Španěl poslal rádiem vzkaz: "Ať bojuje jako lev!"
"Snažil jsem se Fernandovi trochu vrátit to, co mi dal v Budapešti. Zpomalil jsem v tom kole o dobré dvě a půl až tři sekundy Sergia. Doufal jsem tedy, že to bude stačit," uvedl Ocon po dojezdu do cíle na slušném pátém místě.
Pérezův útok na bronz v závěru zbrzdil také virtuální safety car, nakonec mu na Alonsa scházelo 2,8 sekundy. Pilot Red Bullu se musel spokojit se čtvrtou příčkou, jeho týmový kolega Max Verstappen bral stříbro za vítězným Lewisem Hamiltonem.
Stáj Alpine (bývalý Renault) prožila skvělý večer, když se konečně na pátém místě odpoutala od AlphyTauri, která měla doposud stejný počet bodů, jenže tentokrát selhala i její hvězda Pierre Gasly, když skončil mimo body.
"Za mě to je fantastický výsledek skončit po startu z devátého místa pátý. Náš závod, naše rychlost mě moc potěšila. Na AlphuTauri jsme nasbírali 25 bodů, skvělý den!" pochvaluje si Ocon.
Alonso jejich konkurenceschopnost při premiéře F1 v Kataru přičítá větší šetrnosti k pneumatikám, než mají soupeři. Letos již předvedli několik působivých stintů - kromě úspěšného tažení na Hungaroringu zvládli například celou Velkou cenu Turecka na jediné sadě přechodných pneumatik!
"Zdá se, že naše auto je k pneumatikám šetrné. Odjeli jsme Brazílii s jedinou zastávkou minulý týden a dnes jsme měli určité rezervy, díky který jsme na to mohli tlačit o něco více. Ale nikdy nevíte, Checo se ke konci docela rychle přibližoval," shrnuje Alonso.
Svou pozici si ale dokázal udržet a poprvé od roku 2014 se dostal znovu na pódiu, kde dělal společnost letos nejlepší dvojici stále bojující o titul: Hamiltonovi s Verstappenem, které po včerejšku dělí 8 bodů.
The team work from @AlpineF1Team though... 🔥@OconEsteban 🤜🤛 @alo_oficial #QatarGP 🇶🇦 #F1 pic.twitter.com/dhttFsylOP
— Formula 1 (@F1) November 22, 2021Define happy #QatarGP 🇶🇦 #F1 @alo_oficial pic.twitter.com/Ccj7PyvshM
— Formula 1 (@F1) November 22, 2021Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.