Esteban Ocon sehrál velkou roli ve včerejším úspěchu Fernanda Alonsa, jenž ve Velké ceně Kataru skončil na pódiu. Alpine k cenným bodům pomohla také šetrnost k pneumatikám. defektů se na rozdíl od soupeřů nebáli.
Alonso pomohl svému týmovému kolegovi k prvnímu vítězství ve Formuli 1 v létě na Hungaroringu tím, že zdržel Lewise Hamiltona. Včera mu to Ocon splatil tím, že chvíli zdržel Sergia Péreze poté, co mu Španěl poslal rádiem vzkaz: "Ať bojuje jako lev!"
"Snažil jsem se Fernandovi trochu vrátit to, co mi dal v Budapešti. Zpomalil jsem v tom kole o dobré dvě a půl až tři sekundy Sergia. Doufal jsem tedy, že to bude stačit," uvedl Ocon po dojezdu do cíle na slušném pátém místě.
Pérezův útok na bronz v závěru zbrzdil také virtuální safety car, nakonec mu na Alonsa scházelo 2,8 sekundy. Pilot Red Bullu se musel spokojit se čtvrtou příčkou, jeho týmový kolega Max Verstappen bral stříbro za vítězným Lewisem Hamiltonem.
Stáj Alpine (bývalý Renault) prožila skvělý večer, když se konečně na pátém místě odpoutala od AlphyTauri, která měla doposud stejný počet bodů, jenže tentokrát selhala i její hvězda Pierre Gasly, když skončil mimo body.
"Za mě to je fantastický výsledek skončit po startu z devátého místa pátý. Náš závod, naše rychlost mě moc potěšila. Na AlphuTauri jsme nasbírali 25 bodů, skvělý den!" pochvaluje si Ocon.
Alonso jejich konkurenceschopnost při premiéře F1 v Kataru přičítá větší šetrnosti k pneumatikám, než mají soupeři. Letos již předvedli několik působivých stintů - kromě úspěšného tažení na Hungaroringu zvládli například celou Velkou cenu Turecka na jediné sadě přechodných pneumatik!
"Zdá se, že naše auto je k pneumatikám šetrné. Odjeli jsme Brazílii s jedinou zastávkou minulý týden a dnes jsme měli určité rezervy, díky který jsme na to mohli tlačit o něco více. Ale nikdy nevíte, Checo se ke konci docela rychle přibližoval," shrnuje Alonso.
Svou pozici si ale dokázal udržet a poprvé od roku 2014 se dostal znovu na pódiu, kde dělal společnost letos nejlepší dvojici stále bojující o titul: Hamiltonovi s Verstappenem, které po včerejšku dělí 8 bodů.
The team work from @AlpineF1Team though... 🔥@OconEsteban 🤜🤛 @alo_oficial #QatarGP 🇶🇦 #F1 pic.twitter.com/dhttFsylOP
— Formula 1 (@F1) November 22, 2021Define happy #QatarGP 🇶🇦 #F1 @alo_oficial pic.twitter.com/Ccj7PyvshM
— Formula 1 (@F1) November 22, 2021Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.