Třetí volný trénink na VC Kataru ovládnul Valtteri Bottas před druhým Hamiltonem a třetím Verstappenem. Jak Holanďan, tak i Pérez měli během třetího tréninku problémy se zadními přítlačnými křídly a na jejich vozech se pilně pracovalo.
Třetí volný trénink na VC Kataru provázelo slunečné počasí. Teplota vzduchu se pohybovala okolo 27 °C a trať byla vyhřáta na krásných 37 °C.
Prvním jezdcem na trati se stal Mick Schumacher, kterého následoval jeho týmový kolega Nikita Mazepin, ten byl ale zastaven svým inženýrem na výjezdu z boxové uličky pro technické problémy. Odpovědí bylo vyvěšení červených vlajek.
🟢 FP3 GREEN LIGHT 🟢🚩 Red Flag 🚩No sooner have the lights gone green and we have a red flag. Nikita Mazepin has ground to a halt yards after exiting the pit lane#QatarGP 🇶🇦 #F1 pic.twitter.com/6VzbP0wvEA
— Formula 1 (@F1) November 20, 2021Po restartu se první na trati objevil opět Schumacher, ale ten své rychlé kolo nedokončil a zajel zpět do boxů. První čas si tedy zapsal až Esteban Ocon, tomu se okruh v Kataru povedla zajet za 1:24,864. Ocona pronásledoval až Norris, jeho kolo bylo ale o 8 desetin pomalejší.
To už se ale na trati objevily stříbrné šípy, oba monoposty na červeně označených pneumatikách. První čas si zapsal Bottas, ten nabýval hodnoty 1:24,019, ale rázem se před něj dostal Hamilton s náskokem menším než je jedna desetina.
Všichni netrpělivě čekali na srovnání vozů Mercedesu a Red Bullu. Na vozech Red Bullu se před začátkem a během 3. tréninku pilně pracovalo. Prvním z dua rudých býku na trati byl Sergio Pérez. Jeho mezičasy vypadaly velice slibně, dokonce měl nejrychlejší druhý sektor, potom ale přišla chyba Mexičana v 15. zatáčce a následné vyjetí z tratě.
Na první příčce se na chvíli umístil Fernando Alonso se svým časem 1:23,903, ale dlouho se na této pozici neohřál a rázem jej přeskočil o čtyři desetiny Bottas a o další dvě desetiny Hamilton.
Náhle se na trati objevil i Max Verstappen, který se dokázal o necelou desetinu dostat na průběžné první místo, ale stejně jako Alonsovi mu to dlouho nevydrželo. Mercedesy se totiž snažili na toto rychlé kolo zareagovat a odskočily Holanďanovi o 5 desetin, Bottas byl ještě o 82 tisícin rychlejší než Hamilton.
Hamilton has the slight edge over Verstappen 👀Bottas fastest overall ⏱#QatarGP 🇶🇦 #F1 pic.twitter.com/G4LUwkHB3n
— Formula 1 (@F1) November 20, 2021Velmi rychlé kolo se povedlo zajet Gaslymu, toho čas 1:22,721 katapultoval na průběžné 3. místo, ale toto kolo bylo za překročení traťových limitů v zatáčce číslo 16 škrtnuto. Ale i přes to se monoposty AlphaTauri ukazují tento víkend v dobrém světle, protože Gaslymu jeho kolo stačilo prozatím na 6. pozici a Cunodovi na 8. místo.
Jezdcům se stala záludnou část mezi 2. a 3. zatáčkou. Na výjezdu z 2. zatáčky se dostal na obrubník jak Charles Leclerc, tak i Mick Schumacher. V obou případech se jezdci naštěstí jen roztočili.
Leclerc goes spinning coming out of Turn 2Tyres flat-spotted but seemingly no other damage done #QatarGP 🇶🇦 #F1 pic.twitter.com/afGlQFJYmp
— Formula 1 (@F1) November 20, 2021Na závěr se ještě nemálo jezdců vydalo své časy vylepšit, ale na špici se nic neměnilo a první místo zůstalo Bottasovi, který byl o 78 tisícin rychlejší než druhý Hamilton, Verstappenovi zůstalo třetí místo.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.
Ferrari oznámilo, že během středečního filmovacího dne na okruhu Mugello usednou do vozu oba jeho jezdci – Lewis Hamilton i Charles Leclerc. Italský tým zde poprvé nasadí nové zadní zavěšení, které má být klíčové před nadcházející Velkou cenou Belgie.
Helmut Marko oznámil, že Max Verstappen může očekávat řadu technických vylepšení před posledními dvěma závody před letní přestávkou. Rakouský poradce Red Bullu potvrdil, že tým připravil několik důležitých upgradů, které by měly pomoci Verstappenovi udržet tempo v boji o šampionát.
Lando Norris označil své vítězství na Velké ceně Velké Británie 2025 za nejdůležitější moment své dosavadní kariéry. Emotivní triumf před domácím publikem pro něj znamená naplnění dlouholetého snu.
Christian Horner při Velké ceně Velké Británie otevřeně přirovnal Red Bull k Ferrari, což získalo nový rozměr poté, co byl sám nečekaně odvolán z vedení týmu Red Bull.
Alain Prost přiznal, že významně pomohl Oscaru Piastrimu na začátku jeho kariéry. Nyní ho podporuje v souboji o titul v roce 2025 proti týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Fernando Alonso přiznal, že celý tým Aston Martin se učí od Adriana Neweyho, který přináší širší pohled na to, jak by měl tým fungovat. Podle něj nejde jen o techniku, ale o komplexní přístup k práci celé organizace.
Šampion Super Formule Sho Tsuboi a rezervní jezdec Haasu Ryo Hirakawa otestují vůz VF-23 během testu TPC na okruhu Fuji. Pro oba Japonce půjde o cennou příležitost ukázat se v technice F1 na domácí trati.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.