Třetí volný trénink na VC Kataru ovládnul Valtteri Bottas před druhým Hamiltonem a třetím Verstappenem. Jak Holanďan, tak i Pérez měli během třetího tréninku problémy se zadními přítlačnými křídly a na jejich vozech se pilně pracovalo.
Třetí volný trénink na VC Kataru provázelo slunečné počasí. Teplota vzduchu se pohybovala okolo 27 °C a trať byla vyhřáta na krásných 37 °C.
Prvním jezdcem na trati se stal Mick Schumacher, kterého následoval jeho týmový kolega Nikita Mazepin, ten byl ale zastaven svým inženýrem na výjezdu z boxové uličky pro technické problémy. Odpovědí bylo vyvěšení červených vlajek.
🟢 FP3 GREEN LIGHT 🟢🚩 Red Flag 🚩No sooner have the lights gone green and we have a red flag. Nikita Mazepin has ground to a halt yards after exiting the pit lane#QatarGP 🇶🇦 #F1 pic.twitter.com/6VzbP0wvEA
— Formula 1 (@F1) November 20, 2021Po restartu se první na trati objevil opět Schumacher, ale ten své rychlé kolo nedokončil a zajel zpět do boxů. První čas si tedy zapsal až Esteban Ocon, tomu se okruh v Kataru povedla zajet za 1:24,864. Ocona pronásledoval až Norris, jeho kolo bylo ale o 8 desetin pomalejší.
To už se ale na trati objevily stříbrné šípy, oba monoposty na červeně označených pneumatikách. První čas si zapsal Bottas, ten nabýval hodnoty 1:24,019, ale rázem se před něj dostal Hamilton s náskokem menším než je jedna desetina.
Všichni netrpělivě čekali na srovnání vozů Mercedesu a Red Bullu. Na vozech Red Bullu se před začátkem a během 3. tréninku pilně pracovalo. Prvním z dua rudých býku na trati byl Sergio Pérez. Jeho mezičasy vypadaly velice slibně, dokonce měl nejrychlejší druhý sektor, potom ale přišla chyba Mexičana v 15. zatáčce a následné vyjetí z tratě.
Na první příčce se na chvíli umístil Fernando Alonso se svým časem 1:23,903, ale dlouho se na této pozici neohřál a rázem jej přeskočil o čtyři desetiny Bottas a o další dvě desetiny Hamilton.
Náhle se na trati objevil i Max Verstappen, který se dokázal o necelou desetinu dostat na průběžné první místo, ale stejně jako Alonsovi mu to dlouho nevydrželo. Mercedesy se totiž snažili na toto rychlé kolo zareagovat a odskočily Holanďanovi o 5 desetin, Bottas byl ještě o 82 tisícin rychlejší než Hamilton.
Hamilton has the slight edge over Verstappen 👀Bottas fastest overall ⏱#QatarGP 🇶🇦 #F1 pic.twitter.com/G4LUwkHB3n
— Formula 1 (@F1) November 20, 2021Velmi rychlé kolo se povedlo zajet Gaslymu, toho čas 1:22,721 katapultoval na průběžné 3. místo, ale toto kolo bylo za překročení traťových limitů v zatáčce číslo 16 škrtnuto. Ale i přes to se monoposty AlphaTauri ukazují tento víkend v dobrém světle, protože Gaslymu jeho kolo stačilo prozatím na 6. pozici a Cunodovi na 8. místo.
Jezdcům se stala záludnou část mezi 2. a 3. zatáčkou. Na výjezdu z 2. zatáčky se dostal na obrubník jak Charles Leclerc, tak i Mick Schumacher. V obou případech se jezdci naštěstí jen roztočili.
Leclerc goes spinning coming out of Turn 2Tyres flat-spotted but seemingly no other damage done #QatarGP 🇶🇦 #F1 pic.twitter.com/afGlQFJYmp
— Formula 1 (@F1) November 20, 2021Na závěr se ještě nemálo jezdců vydalo své časy vylepšit, ale na špici se nic neměnilo a první místo zůstalo Bottasovi, který byl o 78 tisícin rychlejší než druhý Hamilton, Verstappenovi zůstalo třetí místo.
Fernando Alonso se s nadsázkou vyhnul poskytování rad Maxu Verstappenovi ohledně jeho možného přestupu k Mercedesu. Španělský veterán žertoval, že své názory by sdílel pouze „za obrovskou sumu peněz,“ čímž odlehčil spekulace a ukázal svůj typický smysl pro humor.
Isack Hadjar zůstává plně soustředěný na svůj cíl získat sedačku v Red Bullu, i když Yuki Tsunoda čelí problémům s aktuálním vozem RB21.
Lando Norris reagoval na spekulace o možném přestupu Maxe Verstappena k Mercedesu. Zdůraznil však, že zatím není nic potvrzeno a je třeba se soustředit na současnou sezónu.
Obavy jezdců o ovladatelnost monopostů pro sezonu 2026 vyvolávají otázky, zda jsou oprávněné, nebo předčasné. Vývoj nových vozů je stále v rané fázi, a tak konečné hodnocení přijde až s prvními testy.
Ralf Schumacher rozpoutal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena, když naznačil, že hvězda Red Bullu by mohla zamířit k Mercedesu. Tato tvrzení přidávají další vrstvu nejistoty do už tak napjatého přestupového trhu ve Formuli 1.
Fernando Alonso pochválil nováčka Gabriela Bortoleta z týmu Kick Sauber za jeho první body ve Formuli 1 v Rakousku. Oba se utkali v atraktivním souboji v závěru závodu ve Spielbergu.
Ferrari čelí zásadnímu problému s nastavením světlé výšky monopostu SF-25. Tým proto instruoval oba své jezdce, Lewise Hamiltona i Charlese Leclerca, aby během závodu praktikovali „lift and coast“, tedy zvednutí nohy z plynu a brzdění bez motoru, aby snížili zatížení a pomohli situaci zvládnout.
Před blížící se výjimečnou Velkou cenou Velké Británie se významná část komunity Formule 1 sešla s britským premiérem. Setkání poskytlo příležitost zdůraznit důležitost tohoto prestižního závodu a podpořit dlouhodobý vztah mezi F1 a Spojeným královstvím.
McLaren představuje na Velkou cenu Velké Británie speciální chromové zbarvení „Legacy at Speed“, vytvořenou ve spolupráci s Google Chrome, která spojuje historii týmu s novými fanoušky.
George Russellovi končí smlouva u Mercedesu na konci sezony. Stále silnější spekulace naznačují, že by ho mohl nahradit Max Verstappen, pokud opustí Red Bull.
Max Verstappen odstoupil z Velké ceny Rakouska už v prvním kole po kolizi s nováčkem Antonellim. Místo aby šel za novináři a k týmu, sledoval raději 24hodinovku ve Spa, kde jeho tým vyhrál třídu Gold Cup.
Yuki Tsunoda zaznamenal v Rakousku svůj nejhorší závod, kdy ho výrazně zpomalila degradace pneumatik a nedokázal najít příčinu propadu. Tým Red Bull i Christian Horner varují, že je potřeba rychle situaci řešit kvůli velkému rozdílu v tempu oproti Verstappenovi.