Třetí volný trénink na VC Kataru ovládnul Valtteri Bottas před druhým Hamiltonem a třetím Verstappenem. Jak Holanďan, tak i Pérez měli během třetího tréninku problémy se zadními přítlačnými křídly a na jejich vozech se pilně pracovalo.
Třetí volný trénink na VC Kataru provázelo slunečné počasí. Teplota vzduchu se pohybovala okolo 27 °C a trať byla vyhřáta na krásných 37 °C.
Prvním jezdcem na trati se stal Mick Schumacher, kterého následoval jeho týmový kolega Nikita Mazepin, ten byl ale zastaven svým inženýrem na výjezdu z boxové uličky pro technické problémy. Odpovědí bylo vyvěšení červených vlajek.
🟢 FP3 GREEN LIGHT 🟢🚩 Red Flag 🚩No sooner have the lights gone green and we have a red flag. Nikita Mazepin has ground to a halt yards after exiting the pit lane#QatarGP 🇶🇦 #F1 pic.twitter.com/6VzbP0wvEA
— Formula 1 (@F1) November 20, 2021Po restartu se první na trati objevil opět Schumacher, ale ten své rychlé kolo nedokončil a zajel zpět do boxů. První čas si tedy zapsal až Esteban Ocon, tomu se okruh v Kataru povedla zajet za 1:24,864. Ocona pronásledoval až Norris, jeho kolo bylo ale o 8 desetin pomalejší.
To už se ale na trati objevily stříbrné šípy, oba monoposty na červeně označených pneumatikách. První čas si zapsal Bottas, ten nabýval hodnoty 1:24,019, ale rázem se před něj dostal Hamilton s náskokem menším než je jedna desetina.
Všichni netrpělivě čekali na srovnání vozů Mercedesu a Red Bullu. Na vozech Red Bullu se před začátkem a během 3. tréninku pilně pracovalo. Prvním z dua rudých býku na trati byl Sergio Pérez. Jeho mezičasy vypadaly velice slibně, dokonce měl nejrychlejší druhý sektor, potom ale přišla chyba Mexičana v 15. zatáčce a následné vyjetí z tratě.
Na první příčce se na chvíli umístil Fernando Alonso se svým časem 1:23,903, ale dlouho se na této pozici neohřál a rázem jej přeskočil o čtyři desetiny Bottas a o další dvě desetiny Hamilton.
Náhle se na trati objevil i Max Verstappen, který se dokázal o necelou desetinu dostat na průběžné první místo, ale stejně jako Alonsovi mu to dlouho nevydrželo. Mercedesy se totiž snažili na toto rychlé kolo zareagovat a odskočily Holanďanovi o 5 desetin, Bottas byl ještě o 82 tisícin rychlejší než Hamilton.
Hamilton has the slight edge over Verstappen 👀Bottas fastest overall ⏱#QatarGP 🇶🇦 #F1 pic.twitter.com/G4LUwkHB3n
— Formula 1 (@F1) November 20, 2021Velmi rychlé kolo se povedlo zajet Gaslymu, toho čas 1:22,721 katapultoval na průběžné 3. místo, ale toto kolo bylo za překročení traťových limitů v zatáčce číslo 16 škrtnuto. Ale i přes to se monoposty AlphaTauri ukazují tento víkend v dobrém světle, protože Gaslymu jeho kolo stačilo prozatím na 6. pozici a Cunodovi na 8. místo.
Jezdcům se stala záludnou část mezi 2. a 3. zatáčkou. Na výjezdu z 2. zatáčky se dostal na obrubník jak Charles Leclerc, tak i Mick Schumacher. V obou případech se jezdci naštěstí jen roztočili.
Leclerc goes spinning coming out of Turn 2Tyres flat-spotted but seemingly no other damage done #QatarGP 🇶🇦 #F1 pic.twitter.com/afGlQFJYmp
— Formula 1 (@F1) November 20, 2021Na závěr se ještě nemálo jezdců vydalo své časy vylepšit, ale na špici se nic neměnilo a první místo zůstalo Bottasovi, který byl o 78 tisícin rychlejší než druhý Hamilton, Verstappenovi zůstalo třetí místo.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.