LOSAIL - 1. TRÉNINK; Max Verstappen s Red Bullem předvedl nejrychlejší čas na novém okruhu v kalendáři Formule 1, která hned po Mexiku a Brazílii zavítala do Kataru. Druhým místem překvapil Pierre Gasly, Mercedesy se seřadily až za ním na 3. a 4. příčce.
Na piloty čekalo slunečné počasí, teplota vzduchu dosahovala 28 °C, asfalt 42 °C. Pirelli přivezlo pro jistotu to nejtvrdší, co pro vozy Formule 1 letos vyrábí, tedy směsi C1 - C3. Pro všechny s výjimkou Péreze (závodil zde v asijské sérii GP2) šlo o novou trať, proto v garážích na začátku nikterak neotáleli.
V 11:30 vyrazil na dráhu jako první Räikkönen s Alfou Romeo, která oznámila, že se rozloučí i s jeho týmový kolegou Giovinazzim. Příští rok bude mít nové jezdecké složení Bottas - Zhou.
Fin se zapsal časem 1:30,173, brzy před něj šli Gasly (1:28,233). Ricciardo si pochvaloval nový okruh a zatáčky plynule navazující na sebe: "Tohle je zábava."
New horizons 👀#QatarGP 🇶🇦 #F1 pic.twitter.com/F1RIqymPDP
— Formula 1 (@F1) November 19, 2021Jeho týmový parťák Norris (1:25,215) se po 12 min objevil na chvíli na čele, když svým časem na středně-tvrdých pneumatikách předčil Bottase (1:25,231). Poté se prosadil lídr šampionátu Verstappen (1:24,855) s tvrdým obutím. Komisaři mj. stále nevydali verdikt ohledně jeho kolize s Hamiltonem poté, co jej včera začali na požádání Mercedesu znovu řešit.
Změnu na čele jsme pak zaznamenali až 25 min před koncem, kdy piloti přecházeli na měkké směsi. Rychlé kolo se povedlo Cunodovi (1:24,648), vzápětí se před něj dostal Bottas (1:24,194) a po rekordu v 1. a v 3. sektoru znovu Verstappen (1:23,723).
Hamilton držel třetí místo se ztrátou 0,786 s, ve svém rychlém kole musel po ustřelení přetáčivé zádi zvolnit. Svého týmu se tázal: "Jsme pomalí na rovinkách?" "Ne, ani ne," dostalo se mu odpovědi od svého inženýra Bonningtona.
a double top 5 finish to kick off the #qatargp weekend? we’ll take it! 👌 🔥@PierreGASLY - P2@yukitsunoda07 - P5 pic.twitter.com/mOC6Vq2EUV
— Scuderia AlphaTauri (@AlphaTauriF1) November 19, 2021Stroll musel předčasně už po 11 kolech skončit v garáži po závadě hydrauliky, Hamilton svůj tým vyděsil hlášením: "Cítím, že mám strašně malý výkon." Deset minut před koncem přidal: "Možná budeme mít s autem nějaký problém." Bude potřebovat opět nový motor?
V koncovce se naopak prosadil Gasly (1:24,160), jenž povyskočil na druhé místo před oba Mercedesy. Velmi dobře zajel také jeho týmový kolega Cunoda předčící pro změnu obě Ferrari. McLareny skončily na rozhraní první a druhé desítky za devátým Oconem s Alpine.
Zdá se, že okruh by mohl Red Bullům sedět více než Stříbrným šípům, jde však stále jen o prvotní seznámení se s novou tratí. Navýší na ni v neděli Max svůj náskok na Hamiltona? Rozdíl před Velkou cenou Kataru činí jen 14 bodů.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.
Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.
Andrea Kimi Antonelli přišel v Zandvoortu o šanci na dobrý výsledek po kolizi s Charlesem Leclercem v zatáčce číslo 3. Za incident dostal nováček ve Formuli 1 desetisekundový trest.
Lewis Hamilton obdržel od komisařů trest za svou jízdu na cestě na startovní rošt při Velké ceně Nizozemska.