Byl to v závěru GP Brazílie nelítostný souboj o vedení mezi Maxem Verstappenem a Lewisem Hamiltonem. Dokonce tak moc, že si na něj ještě během závodu posvítili sportovní komisaři. Ti se nakonec rozhodli Verstappena netrestat, ovšem Mercedes nyní žádá dodatečné přezkoumání inkriminované situace.
Stříbrné šípy měly na Interlagosu raketu. Vždyť Lewis Hamilton startoval do nedělního závodu až jako desátý, přesto Brit nakonec dokázal vyhrát. Už během úvodní pasáže Velké ceny se sedminásobný šampion postupně probojoval na druhou příčku, ze které pak zle dotíral na Maxe Verstappena s Red Bullem.
Bylo naprosto zřejmé, že Mercedes má tentokrát rychlejší stroj, Verstappen se na čele držel prakticky jen silou vůle. K inkriminovanému momentu přitom došlo několik kol před koncem, kdy Verstappen vyvezl Hamiltona z trati, ten musel ubrat plyn a zvolnit, jinak by došlo k další vzájemné kolizi mezi oběma aspiranty na titul mistra světa.
Full story on Mercedes' request for a review 👀#F1 https://t.co/CwO4lDhK6k
— Formula 1 (@F1) November 16, 2021Celou situaci řešili hned poté závodní komisaři, kteří se jí rozhodli přisoudit nálepku závodní incident. S tím však Mercedes nesouhlasí a proto podává podnět k dodatečnému přezkoumání. Jeho snahou je zejména přisouzení časové penalizace pro Maxe Verstappena, což by znamenalo změnu na druhém a třetím místě konečného pořadí, neboť Bottas ztratil na svého rivala v cíli jen tři sekundy.
„Tým Mercedes-AMG Petronas potvrzuje, že jsme dnes požádali o právo na přezkoumání podle článku 14.1.1 Mezinárodního sportovního kodexu v souvislosti s incidentem ve čtvrté zatáčce mezi vozem 44 a vozem 33 ve 48. kole Velké ceny Brazílie 2021, a to na základě nových důkazů, které neměli stewardi v době svého rozhodnutí k dispozici," píše se v oficiální zprávě.
A o jaké nové důkazy jde? Mercedes má na mysli video z onboard kamery Verstappenova vozu, které neměli komisaři během nedělního závodu při rozhodování k dispozici.
Aston Martin údajně jedná s hlavním závodním inženýrem Maxe Verstappena. Tento krok naznačuje možné posílení technického týmu v Silverstone.
Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.