Byl to v závěru GP Brazílie nelítostný souboj o vedení mezi Maxem Verstappenem a Lewisem Hamiltonem. Dokonce tak moc, že si na něj ještě během závodu posvítili sportovní komisaři. Ti se nakonec rozhodli Verstappena netrestat, ovšem Mercedes nyní žádá dodatečné přezkoumání inkriminované situace.
Stříbrné šípy měly na Interlagosu raketu. Vždyť Lewis Hamilton startoval do nedělního závodu až jako desátý, přesto Brit nakonec dokázal vyhrát. Už během úvodní pasáže Velké ceny se sedminásobný šampion postupně probojoval na druhou příčku, ze které pak zle dotíral na Maxe Verstappena s Red Bullem.
Bylo naprosto zřejmé, že Mercedes má tentokrát rychlejší stroj, Verstappen se na čele držel prakticky jen silou vůle. K inkriminovanému momentu přitom došlo několik kol před koncem, kdy Verstappen vyvezl Hamiltona z trati, ten musel ubrat plyn a zvolnit, jinak by došlo k další vzájemné kolizi mezi oběma aspiranty na titul mistra světa.
Full story on Mercedes' request for a review 👀#F1 https://t.co/CwO4lDhK6k
— Formula 1 (@F1) November 16, 2021Celou situaci řešili hned poté závodní komisaři, kteří se jí rozhodli přisoudit nálepku závodní incident. S tím však Mercedes nesouhlasí a proto podává podnět k dodatečnému přezkoumání. Jeho snahou je zejména přisouzení časové penalizace pro Maxe Verstappena, což by znamenalo změnu na druhém a třetím místě konečného pořadí, neboť Bottas ztratil na svého rivala v cíli jen tři sekundy.
„Tým Mercedes-AMG Petronas potvrzuje, že jsme dnes požádali o právo na přezkoumání podle článku 14.1.1 Mezinárodního sportovního kodexu v souvislosti s incidentem ve čtvrté zatáčce mezi vozem 44 a vozem 33 ve 48. kole Velké ceny Brazílie 2021, a to na základě nových důkazů, které neměli stewardi v době svého rozhodnutí k dispozici," píše se v oficiální zprávě.
A o jaké nové důkazy jde? Mercedes má na mysli video z onboard kamery Verstappenova vozu, které neměli komisaři během nedělního závodu při rozhodování k dispozici.
Christian Horner při Velké ceně Velké Británie otevřeně přirovnal Red Bull k Ferrari, což získalo nový rozměr poté, co byl sám nečekaně odvolán z vedení týmu Red Bull.
Alain Prost přiznal, že významně pomohl Oscaru Piastrimu na začátku jeho kariéry. Nyní ho podporuje v souboji o titul v roce 2025 proti týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Fernando Alonso přiznal, že celý tým Aston Martin se učí od Adriana Neweyho, který přináší širší pohled na to, jak by měl tým fungovat. Podle něj nejde jen o techniku, ale o komplexní přístup k práci celé organizace.
Šampion Super Formule Sho Tsuboi a rezervní jezdec Haasu Ryo Hirakawa otestují vůz VF-23 během testu TPC na okruhu Fuji. Pro oba Japonce půjde o cennou příležitost ukázat se v technice F1 na domácí trati.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.
McLaren zatím nepolevuje a směřuje k snadnému obhájení titulu v Poháru konstruktérů. Tato sezona se rýsuje jako jedna z nejpřevratnějších a nejdominantnějších kapitol v historii F1.
Toto Wolff přiznává, že ne vždy souhlasil se stylem vedení FIA pod Mohammedem Ben Sulayemem. Uznává však, že jeho pevný postoj přinesl sportu určité výhody.
Odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu zasáhlo svět Formule 1 jako blesk z čistého nebe. Po letech úspěchů a dominance tak tým náhle ztrácí jednu ze svých klíčových postav.
Lewis Hamilton nedávno provedl zásadní změnu, která mu má pomoci lépe se adaptovat v novém týmu Ferrari. Tento krok je součástí jeho snahy urychlit proces zapracování a dosáhnout co nejrychlejšího zlepšení ve výkonech během sezóny.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.