Byl to v závěru GP Brazílie nelítostný souboj o vedení mezi Maxem Verstappenem a Lewisem Hamiltonem. Dokonce tak moc, že si na něj ještě během závodu posvítili sportovní komisaři. Ti se nakonec rozhodli Verstappena netrestat, ovšem Mercedes nyní žádá dodatečné přezkoumání inkriminované situace.
Stříbrné šípy měly na Interlagosu raketu. Vždyť Lewis Hamilton startoval do nedělního závodu až jako desátý, přesto Brit nakonec dokázal vyhrát. Už během úvodní pasáže Velké ceny se sedminásobný šampion postupně probojoval na druhou příčku, ze které pak zle dotíral na Maxe Verstappena s Red Bullem.
Bylo naprosto zřejmé, že Mercedes má tentokrát rychlejší stroj, Verstappen se na čele držel prakticky jen silou vůle. K inkriminovanému momentu přitom došlo několik kol před koncem, kdy Verstappen vyvezl Hamiltona z trati, ten musel ubrat plyn a zvolnit, jinak by došlo k další vzájemné kolizi mezi oběma aspiranty na titul mistra světa.
Full story on Mercedes' request for a review 👀#F1 https://t.co/CwO4lDhK6k
— Formula 1 (@F1) November 16, 2021Celou situaci řešili hned poté závodní komisaři, kteří se jí rozhodli přisoudit nálepku závodní incident. S tím však Mercedes nesouhlasí a proto podává podnět k dodatečnému přezkoumání. Jeho snahou je zejména přisouzení časové penalizace pro Maxe Verstappena, což by znamenalo změnu na druhém a třetím místě konečného pořadí, neboť Bottas ztratil na svého rivala v cíli jen tři sekundy.
„Tým Mercedes-AMG Petronas potvrzuje, že jsme dnes požádali o právo na přezkoumání podle článku 14.1.1 Mezinárodního sportovního kodexu v souvislosti s incidentem ve čtvrté zatáčce mezi vozem 44 a vozem 33 ve 48. kole Velké ceny Brazílie 2021, a to na základě nových důkazů, které neměli stewardi v době svého rozhodnutí k dispozici," píše se v oficiální zprávě.
A o jaké nové důkazy jde? Mercedes má na mysli video z onboard kamery Verstappenova vozu, které neměli komisaři během nedělního závodu při rozhodování k dispozici.
Po třech odjetých Velkých cenách se Liam Lawson podle svých slov i názoru svého francouzského týmového kolegy konečně dostal do tempa v barvách Racing Bulls. Novozélanďan tak potvrzuje, že se po návratu do seriálu F1 rychle adaptoval a je připraven bojovat o lepší výsledky.
Ferrari nasadí před VC Španělska nové přední křídlo, které má zvýšit výkon a splnit přísnější pravidla FIA. Charles Leclerc přiznává, že tým zaostává, ale věří, že Barcelona může být klíčovým bodem sezóny, přičemž varuje, že náskok konkurence může být příliš velký, pokud vylepšení nefunguje.
Řetězec veganských hamburgerů Neat Burger, do kterého investovali Lewis Hamilton a Leonardo DiCaprio, končí svou činnost. Důvodem jsou vysoké finanční ztráty a zánik až 150 pracovních míst.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se po nepovedeném víkendu v Saúdské Arábii postavil za Lewise Hamiltona. V emotivním vystoupení dal jasně najevo, že i přes pomalejší rozjezd sezony má v sedminásobném šampionovi naprostou důvěru.
Oscar Piastri ve své třetí sezoně již vede šampionát Formule 1. Na cestě za titulem mu pomáhá Mark Webber, který vkládá do mladého talentu vše, co jemu samotnému kdysi k vysněné koruně chybělo.
Trest pro Maxe Verstappena za incident s Piastrim při Velké ceně Saúdské Arábie rozvířil vášně napříč paddockem. Zatímco část fanoušků i expertů souhlasí s penalizací, Red Bull má jasno – podle Helmuta Marka byl trest přehnaný a nespravedlivý. „Kam měl jako uhnout?“ rozčiluje se poradce rakouské stáje.
Mezinárodní automobilová federace FIA vydala oficiální stanovisko k incidentu, který se týkal Maxe Verstappena během uplynulé Velké ceny Saúdské Arábie.
Od chvíle, kdy Lewis Hamilton oznámil přestup k Ferrari, se mu v letošní sezoně formule 1 nedaří. Sedminásobný mistr světa zatím marně hledá formu – jediným světlejším momentem bylo vítězství ve sprintu v Číně. Jinak se čtyřicetiletý Brit trápí: páté místo v Bahrajnu a sedmé v Saúdské Arábii mu na klidu nepřidaly.
Mercedes po slibném začátku sezony v Džiddě tvrdě narazil, když Russell a Antonelli dojeli až pátý a šestý. Šéf týmu Toto Wolff označil závod za „nejhorší výkon roku“ a tým nyní hledá příčiny propadu tempa.
Lando Norris po závodě v Džiddě upozornil, že McLaren nemá takový náskok, jak si někteří myslí. Britský jezdec navíc poprvé v sezoně přišel o vedení v šampionátu, když ho předstihl týmový kolega Oscar Piastri.
Max Verstappen sice odstartoval do závodu v Džiddě z pole position, ale nakonec se musel spokojit až s druhým místem. Na jeho výsledek měl zásadní vliv trest, který obdržel za incident v úvodním kole s novým lídrem šampionátu Oscarem Piastrim.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.