Byl to v závěru GP Brazílie nelítostný souboj o vedení mezi Maxem Verstappenem a Lewisem Hamiltonem. Dokonce tak moc, že si na něj ještě během závodu posvítili sportovní komisaři. Ti se nakonec rozhodli Verstappena netrestat, ovšem Mercedes nyní žádá dodatečné přezkoumání inkriminované situace.
Stříbrné šípy měly na Interlagosu raketu. Vždyť Lewis Hamilton startoval do nedělního závodu až jako desátý, přesto Brit nakonec dokázal vyhrát. Už během úvodní pasáže Velké ceny se sedminásobný šampion postupně probojoval na druhou příčku, ze které pak zle dotíral na Maxe Verstappena s Red Bullem.
Bylo naprosto zřejmé, že Mercedes má tentokrát rychlejší stroj, Verstappen se na čele držel prakticky jen silou vůle. K inkriminovanému momentu přitom došlo několik kol před koncem, kdy Verstappen vyvezl Hamiltona z trati, ten musel ubrat plyn a zvolnit, jinak by došlo k další vzájemné kolizi mezi oběma aspiranty na titul mistra světa.
Full story on Mercedes' request for a review 👀#F1 https://t.co/CwO4lDhK6k
— Formula 1 (@F1) November 16, 2021Celou situaci řešili hned poté závodní komisaři, kteří se jí rozhodli přisoudit nálepku závodní incident. S tím však Mercedes nesouhlasí a proto podává podnět k dodatečnému přezkoumání. Jeho snahou je zejména přisouzení časové penalizace pro Maxe Verstappena, což by znamenalo změnu na druhém a třetím místě konečného pořadí, neboť Bottas ztratil na svého rivala v cíli jen tři sekundy.
„Tým Mercedes-AMG Petronas potvrzuje, že jsme dnes požádali o právo na přezkoumání podle článku 14.1.1 Mezinárodního sportovního kodexu v souvislosti s incidentem ve čtvrté zatáčce mezi vozem 44 a vozem 33 ve 48. kole Velké ceny Brazílie 2021, a to na základě nových důkazů, které neměli stewardi v době svého rozhodnutí k dispozici," píše se v oficiální zprávě.
A o jaké nové důkazy jde? Mercedes má na mysli video z onboard kamery Verstappenova vozu, které neměli komisaři během nedělního závodu při rozhodování k dispozici.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.