Italská stáj Formule 1 Alfa Romeo se dnes oficiálně rozloučila s Antoniem Giovinazzim. Kdo místo něj bude závodit v roce 2022?
Alfa Romeo již před 2 měsíci ohlásila příchod Valtteriho Bottase z Mercedesu místo Kimiho Räikkönen, jenž se odebere do závodnického důchodu, druhého jezdce však jako poslední z týmů F1 doposud nepotvrdila. Nyní je jasné, že současný pilot Antonio Giovinazzi u ní pokračovat nebude.
"Loučení se s jezdcem není nikdy jednoduché, obzvlášť v případě Antonia, který byl tak dlouho součástí týmů. Protože se rozcházíme, budeme s láskou uchovávat vzpomínky na dobré časy a poučíme se z těch špatných. Víme, že všechny tyto okamžiky nám jako týmu pomáhají růst společně," uvádí Frederic Vasseur.
Grazie di tutto, @Anto_Giovinazzi ❤️Let’s finish the year strongly together. 🤜🤛 pic.twitter.com/7fiXEFDhWq
— Alfa Romeo Racing ORLEN (@alfaromeoracing) November 16, 2021"Antoniovi přejeme všechno nejlepší po sezóně 2021. Do jejího konce ale stále zbývají tři závody, v nichž chceme společně získat dobré výsledky a zakončit rok ve formě," pokračuje šéf Alfy Romeo, o jejíž odkoupení se před měsíce neúspěšně pokoušel Michael Andretti.
Giovinazzi do týmu sídlícího ve švýcarském Hinwilu přišel v roce 2019 jako první Ital od sezóny 2011. Místo něj bude příští rok závodit Guanyu Zhou, jenž tak bude nastupovat po boku zkušeného Bottase.
Excited to welcome @gyzhou_33 to our team for 2022! A new chapter in our history is opening! #AlfaRomeoRacing #ORLEN #TeamZhou pic.twitter.com/0A2U5XkWEn
— Alfa Romeo Racing ORLEN (@alfaromeoracing) November 16, 2021Vasseur se těší na to, že "Zhouovu talentu pomůžeme v F1 vykvést," zatímco mladý pilot se už nemůže dočkat svého debutu. "Být prvním čínským jezdcem v F1 je průlomem v historii čínského motorsportu," komentuje 22letý rodák z Šanghaje.
Letos se drží na druhé příčce v seriálu Formule 2, přičemž se mu již podařilo ovládnout asijskou sérii F3 se stájí Prema. Na pozici testovacího pilota Alpine jej nahradí lídr šampionátu F2 Oscar Piastri.
Our latest signing @gyzhou_33 has a special message for the team’s fans... 😊💬 #AlfaRomeoRacing #ORLEN #TeamZhou pic.twitter.com/4nOWsLtaVF
— Alfa Romeo Racing ORLEN (@alfaromeoracing) November 16, 2021Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.