Italská stáj Formule 1 Alfa Romeo se dnes oficiálně rozloučila s Antoniem Giovinazzim. Kdo místo něj bude závodit v roce 2022?
Alfa Romeo již před 2 měsíci ohlásila příchod Valtteriho Bottase z Mercedesu místo Kimiho Räikkönen, jenž se odebere do závodnického důchodu, druhého jezdce však jako poslední z týmů F1 doposud nepotvrdila. Nyní je jasné, že současný pilot Antonio Giovinazzi u ní pokračovat nebude.
"Loučení se s jezdcem není nikdy jednoduché, obzvlášť v případě Antonia, který byl tak dlouho součástí týmů. Protože se rozcházíme, budeme s láskou uchovávat vzpomínky na dobré časy a poučíme se z těch špatných. Víme, že všechny tyto okamžiky nám jako týmu pomáhají růst společně," uvádí Frederic Vasseur.
Grazie di tutto, @Anto_Giovinazzi ❤️Let’s finish the year strongly together. 🤜🤛 pic.twitter.com/7fiXEFDhWq
— Alfa Romeo Racing ORLEN (@alfaromeoracing) November 16, 2021"Antoniovi přejeme všechno nejlepší po sezóně 2021. Do jejího konce ale stále zbývají tři závody, v nichž chceme společně získat dobré výsledky a zakončit rok ve formě," pokračuje šéf Alfy Romeo, o jejíž odkoupení se před měsíce neúspěšně pokoušel Michael Andretti.
Giovinazzi do týmu sídlícího ve švýcarském Hinwilu přišel v roce 2019 jako první Ital od sezóny 2011. Místo něj bude příští rok závodit Guanyu Zhou, jenž tak bude nastupovat po boku zkušeného Bottase.
Excited to welcome @gyzhou_33 to our team for 2022! A new chapter in our history is opening! #AlfaRomeoRacing #ORLEN #TeamZhou pic.twitter.com/0A2U5XkWEn
— Alfa Romeo Racing ORLEN (@alfaromeoracing) November 16, 2021Vasseur se těší na to, že "Zhouovu talentu pomůžeme v F1 vykvést," zatímco mladý pilot se už nemůže dočkat svého debutu. "Být prvním čínským jezdcem v F1 je průlomem v historii čínského motorsportu," komentuje 22letý rodák z Šanghaje.
Letos se drží na druhé příčce v seriálu Formule 2, přičemž se mu již podařilo ovládnout asijskou sérii F3 se stájí Prema. Na pozici testovacího pilota Alpine jej nahradí lídr šampionátu F2 Oscar Piastri.
Our latest signing @gyzhou_33 has a special message for the team’s fans... 😊💬 #AlfaRomeoRacing #ORLEN #TeamZhou pic.twitter.com/4nOWsLtaVF
— Alfa Romeo Racing ORLEN (@alfaromeoracing) November 16, 2021Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.