INTERLAGOS - STARTOVNÍ ROŠT; Jakých časů piloti dosáhli v kvalifikaci na zítřejší netradiční 100km sprintový závod v Brazílii, kolik je dělilo od postupu do další části, resp. od nejrychlejšího v Q3, a jak se seřadí na startovním roštu?
Všichni piloti do Q2 postoupili na měkké směsi, což však před sprintovým závodem není podstatné - i ti z top 10 si pneumatiky mohou zítra volně vybrat.
Verstappen je s druhým místem spokojený, i když ho Hamilton porazil letos s největším rozdílem v suché kvalifikaci: "Když [Mercedes] nasadí nový motor, tak mají přirozeně o víkendu více výkonu. Pro mě to není šok. Jsem zkrátka rád za druhé místo. Je to dobrá pozice pro start. Samozřejmě, že vždy chcete být blíže, ale někdy musíte být realisté. A dnes toho o moc víc v autě nebylo."
#F1 #BrazilGP Qualifying Best sectors vs. Fastest laptimes set 📊:- @LewisHamilton with fresh engine crushes the opposition with all the purple sectors- @Charles_Leclerc had the potential to finish P5 as he left over 0.1s on the track- @Max33Verstappen lost most in the S3 pic.twitter.com/ulOCtrNLx6
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) November 12, 2021#F1 #BrazilGP Qualifying Max. speeds & Speed trap: #Mercedes #Hamilton (327.5kph) with fresh engine wasn't fastest, #AlfaRomeo cars were flying today as #Raikkonen reached 330.6kph, #Honda 11kph off 📊: pic.twitter.com/Jvo5jedV9O
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) November 12, 2021Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.