Boj o mistrovský titul jde do finiše. Před posledními závody sezony vyslovují jednotlivé osobnosti našeho sportu své predikce ohledně toho, kdo nakonec zvítězí. Felipe Massa a Jackie Stewart věří Maxi Verstappenovi.
Holanďan zvýšil po závodě v Mexiku svůj náskok na čele šampionátu na devatenáct bodů, což už je solidní porce, když si uvědomíme, že pokud se nestane nic výjimečného, rozdělí si první a druhé místo ve zbylých GP právě dva adepti na titul mistra světa. Ostatní stáje už totiž své vozy nevyvíjí a právě kvůli tomu jsou jejich piloti odsouzeni do role pozorovatelů.
Zdá se tedy, že Red Bull má všechny trumfy ve svých rukou. Monopost rakouské stáje je letos špičkový, navíc mu drží i spolehlivost, což nebylo během uplynulých let pravidlem. Je jasné, že poprvé v hybridní éře Formule 1 jsme opravdu blízko tomu, že jezdecký, ale ani konstruktérský šampionát neovládne Mercedes.
Tak trochu to připomíná situaci z roku 2005, kdy všichni (až na fanoušky Ferrari) přáli Fernandu Alonsovi a Kimi Raikkonenovi. Po letech dominance červených vozů už prostě byla potřeba změna. Nyní je to podobné, což vnímají Stewart i Massa.
„Jsme ve fázi, kdy už všichni potřebujeme změnu, My i diváci, Formule 1 potřebuje nového krále. Myslím si, že Max vyhraje. Red Bull je ve formě a oni jsou tým, který navíc umí vyhrávat. I pro Lewise by vlastně bylo dobře, kdyby prohrál, pak by ho čekala o to větší výzva, aby se na vrchol znovu dostal," myslí si létající Skot.
„Nebaví mě, když vyhrává pořád jeden a ten samý. Chci vidět vyhrát někoho nového. Max si titul nepochybně zaslouží, doufám, že to zvládne. Má na to," doplňuje Massa.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.