Max Verstappen by si měl s pohonnými jednotkami do závěru sezóny již vystačit, jeho hlavní soupeř v boji o titul Lewis Hamilton ovšem nikoliv, jak se domnívá odborný poradce Red Bullu Helmut Marko.
Závěr sezóny se blíží, čeká nás posledních pět velkých cen a oba kandidáty na titul od sebe dělí pouhých 12 bodů. Mercedes je kvůli vracejícím se potížím se spolehlivostí motorů trochu nervózní, jeho šéf Toto Wolff nevyloučil nutnost nasazení dalšího nového agregátu.
Red Bull s jeho penalizací v dalších podnicích počítá: "Předpokládám, e Hamilton zřejmě dostane další penalizaci za motor. Nevím, jestli půjde o pět nebo deset míst, rozhodně by to ale mělo hrát v náš prospěch," komentuje Marko.
Nyní následují tři závody v řadě za sebou bez volného víkendu: Mexiko, Brazílie a Katar, poté prosincová Saúdská Arábie a Abú Zabí. První dva by díky vysoké nadmořské výšce měly sedět spíše Red Bullu, ale vedoucí týmy letos svými výkony překvapují na okruzích, kde měly být papírově slabší.
Verstappen má sice náskok, ale ani přes případnou Hamiltonovou penalizaci to nemusí stačit na to, aby šel do finále ve Spojených arabských emirátech s titulem v kapse.
"Myslím, že Mercedes je pod větším psychologickým tlakem. Před letní přestávkou jsme měli slušný náskok 30 bodů," připomíná 78letý Rakušan stav z počátku července po Velké ceně Rakouska, kdy po sérii tři vítězství v řadě za sebou vedl Holanďan dokonce o 32 bodů.
"Pak přišla selhání v Silverstone, v Budapešti a v Baku, ale vzhledem k počtu vítězství a kilometrů ve vedení by náš mezní náskok měl být větší. Stále však musíme vyhrát 2 závody, to je jasné," pokračuje Marko, který větší šanci připisuje svému svěřenci.
"Myslím, že pokud oba budou dojíždět do cíle, tak se rozhodne v posledním závodě. Ale celý obrázek se může drasticky změnit v případě selhání - ať už by šlo o nehodu či technickou poruchu. Nicméně s tím, jak naše sebevědomí roste, roste i nervozita u Mercedesu. To je podle mě ten základní trend," dodává odborný poradce Red Bullu.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.