Max Verstappen by si měl s pohonnými jednotkami do závěru sezóny již vystačit, jeho hlavní soupeř v boji o titul Lewis Hamilton ovšem nikoliv, jak se domnívá odborný poradce Red Bullu Helmut Marko.
Závěr sezóny se blíží, čeká nás posledních pět velkých cen a oba kandidáty na titul od sebe dělí pouhých 12 bodů. Mercedes je kvůli vracejícím se potížím se spolehlivostí motorů trochu nervózní, jeho šéf Toto Wolff nevyloučil nutnost nasazení dalšího nového agregátu.
Red Bull s jeho penalizací v dalších podnicích počítá: "Předpokládám, e Hamilton zřejmě dostane další penalizaci za motor. Nevím, jestli půjde o pět nebo deset míst, rozhodně by to ale mělo hrát v náš prospěch," komentuje Marko.
Nyní následují tři závody v řadě za sebou bez volného víkendu: Mexiko, Brazílie a Katar, poté prosincová Saúdská Arábie a Abú Zabí. První dva by díky vysoké nadmořské výšce měly sedět spíše Red Bullu, ale vedoucí týmy letos svými výkony překvapují na okruzích, kde měly být papírově slabší.
Verstappen má sice náskok, ale ani přes případnou Hamiltonovou penalizaci to nemusí stačit na to, aby šel do finále ve Spojených arabských emirátech s titulem v kapse.
"Myslím, že Mercedes je pod větším psychologickým tlakem. Před letní přestávkou jsme měli slušný náskok 30 bodů," připomíná 78letý Rakušan stav z počátku července po Velké ceně Rakouska, kdy po sérii tři vítězství v řadě za sebou vedl Holanďan dokonce o 32 bodů.
"Pak přišla selhání v Silverstone, v Budapešti a v Baku, ale vzhledem k počtu vítězství a kilometrů ve vedení by náš mezní náskok měl být větší. Stále však musíme vyhrát 2 závody, to je jasné," pokračuje Marko, který větší šanci připisuje svému svěřenci.
"Myslím, že pokud oba budou dojíždět do cíle, tak se rozhodne v posledním závodě. Ale celý obrázek se může drasticky změnit v případě selhání - ať už by šlo o nehodu či technickou poruchu. Nicméně s tím, jak naše sebevědomí roste, roste i nervozita u Mercedesu. To je podle mě ten základní trend," dodává odborný poradce Red Bullu.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.