Max Verstappen by si měl s pohonnými jednotkami do závěru sezóny již vystačit, jeho hlavní soupeř v boji o titul Lewis Hamilton ovšem nikoliv, jak se domnívá odborný poradce Red Bullu Helmut Marko.
Závěr sezóny se blíží, čeká nás posledních pět velkých cen a oba kandidáty na titul od sebe dělí pouhých 12 bodů. Mercedes je kvůli vracejícím se potížím se spolehlivostí motorů trochu nervózní, jeho šéf Toto Wolff nevyloučil nutnost nasazení dalšího nového agregátu.
Red Bull s jeho penalizací v dalších podnicích počítá: "Předpokládám, e Hamilton zřejmě dostane další penalizaci za motor. Nevím, jestli půjde o pět nebo deset míst, rozhodně by to ale mělo hrát v náš prospěch," komentuje Marko.
Nyní následují tři závody v řadě za sebou bez volného víkendu: Mexiko, Brazílie a Katar, poté prosincová Saúdská Arábie a Abú Zabí. První dva by díky vysoké nadmořské výšce měly sedět spíše Red Bullu, ale vedoucí týmy letos svými výkony překvapují na okruzích, kde měly být papírově slabší.
Verstappen má sice náskok, ale ani přes případnou Hamiltonovou penalizaci to nemusí stačit na to, aby šel do finále ve Spojených arabských emirátech s titulem v kapse.
"Myslím, že Mercedes je pod větším psychologickým tlakem. Před letní přestávkou jsme měli slušný náskok 30 bodů," připomíná 78letý Rakušan stav z počátku července po Velké ceně Rakouska, kdy po sérii tři vítězství v řadě za sebou vedl Holanďan dokonce o 32 bodů.
"Pak přišla selhání v Silverstone, v Budapešti a v Baku, ale vzhledem k počtu vítězství a kilometrů ve vedení by náš mezní náskok měl být větší. Stále však musíme vyhrát 2 závody, to je jasné," pokračuje Marko, který větší šanci připisuje svému svěřenci.
"Myslím, že pokud oba budou dojíždět do cíle, tak se rozhodne v posledním závodě. Ale celý obrázek se může drasticky změnit v případě selhání - ať už by šlo o nehodu či technickou poruchu. Nicméně s tím, jak naše sebevědomí roste, roste i nervozita u Mercedesu. To je podle mě ten základní trend," dodává odborný poradce Red Bullu.
Max Verstappen představil svou helmu pro sezónu 2025, která není jen novým designem, ale také odrazem jeho osobního stylu a závodní evoluce. Tento speciální motiv zachycuje jeho cestu od prvních závodních kroků až po současnost a symbolizuje i jeho ambice do budoucna.
Lewis Hamilton se nepřipravuje jen na novou sezónu Formule 1, ale také na život v italském týmu a pro italské fanoušky. Sedminásobný mistr světa pilně trénuje svou italštinu, aby byl připraven na novou kapitolu své kariéry ve Ferrari. Informoval deník Daily Express.
Sezóna Formule 1 2025 přinese několik klíčových změn v pravidlech, které mohou ovlivnit průběh závodů i výsledky šampionátu. Přinášíme přehled nejdůležitějších úprav, včetně nového bodového systému.
Česká loterijní společnost Allwyn, jejímž majitelem je miliardář Karel Komárek navázala partnerství s Formulí 1 a týmem Mclaren.
Mercedes vyměnil Lewise Hamiltona za talentovaného teenagera Kimia Antonelliho pro sezónu 2025 F1. Toto Wolff se však rozhodl zmírnit toto riziko příchodem zkušeného Valtteriho Bottase.
Legenda F1 Gerhard Berger má úzké vazby na oba týmy Red Bullu a jeho pohled na jejich aktuální situaci rozhodně stojí za pozornost.
Williams uzavřel významné partnerství se softwarovým gigantem Atlassian, což přinese nejen finanční podporu, ale i změnu jména týmu pro sezónu 2025.
McLaren si pojistil klíčového odborníka, který sehrál zásadní roli v boji o titul v roce 2024. Tým oznámil prodloužení smlouvy se šéfem aerodynamiky Peterem Prodromouem na delší období s cílem udržet konkurenceschopnost a pokračovat v úspěšném návratu na vrchol Formule 1.
Ollie Bearman si stanovil ambiciózní cíle pro svou první kompletní sezónu ve Formuli 1, přičemž přiznal, že po třech startech v roce 2024, jako rezervní jezdec, toužil po větších úspěších.
Alain Prost přirovnal Maxe Verstappena k Nikimu Laudovi, oceňujíc jeho přímý přístup k závodům, který mu pomohl získat čtyři tituly a 63 vítězství. Prost věří, že Verstappen je skvělý šampion, který ukázal něco navíc, a že v budoucnu pravděpodobně překoná jeho úspěchy.
Legendární General Motors se chystá vstoupit do královny motorsportu jako nový výrobce, což otevírá cestu pro 11. tým na startovním roštu. Velká změna, která může zamíchat v roce 2026 kartami.
Lewis Hamilton sní o dokonalém debutu u Ferrari – triumf v sezoně 2025 by mu přinesl rekordní osmý titul ve Formuli 1 a zapsal by se do historie ikonického týmu.