Max Verstappen by si měl s pohonnými jednotkami do závěru sezóny již vystačit, jeho hlavní soupeř v boji o titul Lewis Hamilton ovšem nikoliv, jak se domnívá odborný poradce Red Bullu Helmut Marko.
Závěr sezóny se blíží, čeká nás posledních pět velkých cen a oba kandidáty na titul od sebe dělí pouhých 12 bodů. Mercedes je kvůli vracejícím se potížím se spolehlivostí motorů trochu nervózní, jeho šéf Toto Wolff nevyloučil nutnost nasazení dalšího nového agregátu.
Red Bull s jeho penalizací v dalších podnicích počítá: "Předpokládám, e Hamilton zřejmě dostane další penalizaci za motor. Nevím, jestli půjde o pět nebo deset míst, rozhodně by to ale mělo hrát v náš prospěch," komentuje Marko.
Nyní následují tři závody v řadě za sebou bez volného víkendu: Mexiko, Brazílie a Katar, poté prosincová Saúdská Arábie a Abú Zabí. První dva by díky vysoké nadmořské výšce měly sedět spíše Red Bullu, ale vedoucí týmy letos svými výkony překvapují na okruzích, kde měly být papírově slabší.
Verstappen má sice náskok, ale ani přes případnou Hamiltonovou penalizaci to nemusí stačit na to, aby šel do finále ve Spojených arabských emirátech s titulem v kapse.
"Myslím, že Mercedes je pod větším psychologickým tlakem. Před letní přestávkou jsme měli slušný náskok 30 bodů," připomíná 78letý Rakušan stav z počátku července po Velké ceně Rakouska, kdy po sérii tři vítězství v řadě za sebou vedl Holanďan dokonce o 32 bodů.
"Pak přišla selhání v Silverstone, v Budapešti a v Baku, ale vzhledem k počtu vítězství a kilometrů ve vedení by náš mezní náskok měl být větší. Stále však musíme vyhrát 2 závody, to je jasné," pokračuje Marko, který větší šanci připisuje svému svěřenci.
"Myslím, že pokud oba budou dojíždět do cíle, tak se rozhodne v posledním závodě. Ale celý obrázek se může drasticky změnit v případě selhání - ať už by šlo o nehodu či technickou poruchu. Nicméně s tím, jak naše sebevědomí roste, roste i nervozita u Mercedesu. To je podle mě ten základní trend," dodává odborný poradce Red Bullu.
Ferrari zřejmě naivně očekávalo, že se Lewis Hamilton v Maranellu rychle a bez problémů aklimatizuje. Přechod do italského týmu se však ukazuje jako náročnější, a to i pro zkušeného mistra světa.
Kvůli místním předpisům nebude tým Stake F1 závodit pod svým obvyklým názvem během Velké ceny Nizozemska na okruhu Zandvoort. Tým tak dočasně upraví své označení, aby vyhověl regulacím platným v zemi pořadatele.
Film Brada Pitta z prostředí F1 by se měl podle zpráv objevit na digitálních platformách ještě tento měsíc. Fanoušci tak dostanou příležitost sledovat očekávaný titul online.
Čtyřnásobný mistr světa Alain Prost během Festivalu rychlosti v Goodwoodu otevřeně chválil Oscara Piastriho.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.