Mistrovský boj vrcholí. Lewis Hamilton a Max Verstappen si to vzájemně rozdají v posledních několika Velkých cenách o jezdecký titul. Daniel Ricciardo věří Maxi Verstappenovi.
„Má na to, aby toho docílil," je přesvědčený Ricciardo. Připomeňme, že rodák z Perthu byl Verstappenovým týmovým kolegou během let 2016, 2017 a 2018. Společně svedli u Red Bullu několik intenzivních bitev a neposlední řadě mezi nimi došlo ke vzájemným kolizím. Dost možná byl i tohle jeden z důvodů toho, proč se Ricciardo rozhodl na konci ročníku 2018 změnit zaměstnavetele.
Teď si však Australan myslí, že Max Verstappen dozrál. „Má zkušenosti, podle mě vyzrál. Ukazuje to na trati i mimo ní. Měl sice fázi kariéry, ve které dělal poměrně dost chyb, ale z ní se dokázal poučit. Teď je komplexním jezdcem," myslí si Daniel. Současný reprezentant McLarenu naráží zejména na ročník 2018, kdy měl Verstappen několik kolizí. Mimo jiné i v Baku, kde se jak Max, tak i Daniel vzájemně vyřadili ze závodu.
„Jak jsem řekl, poučil se. V roce 2018 měl několik slabších momentů, ale už ve druhé polovině té sezony dokázal reagovat. Dokázal se zlepšit, ta změna na něm byla patrná už tehdy. V posledních několika letech je pak úžasný," nešetří Ricciardo chválou.
Lewis Hamilton má sice neporovnatelně více zkušeností, Ricciardo to ale jako zásadní výhodu nevnímá. „Je pravdou, že Lewis je zkušenější, už ví, jak získat mistrovský titul, ale nemyslím si, že je to pro něj nějaká výhoda. Oba jsou dostatečně dobří na to, aby titul získali. Max ukázal, že umí zůstat v klidu, to je pro něj zásadní. Během letoška se několikrát dostal do momentu, kdy všechno musel zvládnout hlavou. A zvládl," uzavírá australský pilot.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.