Mistrovský boj vrcholí. Lewis Hamilton a Max Verstappen si to vzájemně rozdají v posledních několika Velkých cenách o jezdecký titul. Daniel Ricciardo věří Maxi Verstappenovi.
„Má na to, aby toho docílil," je přesvědčený Ricciardo. Připomeňme, že rodák z Perthu byl Verstappenovým týmovým kolegou během let 2016, 2017 a 2018. Společně svedli u Red Bullu několik intenzivních bitev a neposlední řadě mezi nimi došlo ke vzájemným kolizím. Dost možná byl i tohle jeden z důvodů toho, proč se Ricciardo rozhodl na konci ročníku 2018 změnit zaměstnavetele.
Teď si však Australan myslí, že Max Verstappen dozrál. „Má zkušenosti, podle mě vyzrál. Ukazuje to na trati i mimo ní. Měl sice fázi kariéry, ve které dělal poměrně dost chyb, ale z ní se dokázal poučit. Teď je komplexním jezdcem," myslí si Daniel. Současný reprezentant McLarenu naráží zejména na ročník 2018, kdy měl Verstappen několik kolizí. Mimo jiné i v Baku, kde se jak Max, tak i Daniel vzájemně vyřadili ze závodu.
„Jak jsem řekl, poučil se. V roce 2018 měl několik slabších momentů, ale už ve druhé polovině té sezony dokázal reagovat. Dokázal se zlepšit, ta změna na něm byla patrná už tehdy. V posledních několika letech je pak úžasný," nešetří Ricciardo chválou.
Lewis Hamilton má sice neporovnatelně více zkušeností, Ricciardo to ale jako zásadní výhodu nevnímá. „Je pravdou, že Lewis je zkušenější, už ví, jak získat mistrovský titul, ale nemyslím si, že je to pro něj nějaká výhoda. Oba jsou dostatečně dobří na to, aby titul získali. Max ukázal, že umí zůstat v klidu, to je pro něj zásadní. Během letoška se několikrát dostal do momentu, kdy všechno musel zvládnout hlavou. A zvládl," uzavírá australský pilot.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.