Dnes jednatřicetiletý Jean-Eric Vergne patřil svého času do rodiny Red Bullu. Byla mu prorokována slušná budoucnost, ta ale nepřišla. Alespoň ne v rámci Fomule 1. Vergne nyní hovoří o důvodech svého odchodu z královny motorsportu.
Francouz působil v tehdejším Toro Rosso během let 2012, 2013 a 2014. Nevedl si přitom vůbec špatně, ale k povýšení do prvního týmu Red Bullu v jeho případě nakonec nikdy nedošlo. Naopak. V létě roku 2014 bylo francouzskému jezdci oznámeno, že u Toro Rosso končí. Stáj totiž potřebovala uvolnit sedačku pro Maxe Verstappena.
„V létě mi Helmut zavolal a oznámil mi, že v týmu končím. Zároveň mi řekl, že mě nahradí mladší jezdec. Okamžitě mi došlo, že se jedná o Maxe Verstappena. Říkal jsem si: Dobře, taková je hra. Dnes bych řekl, že jsem udělal chybu. Nikdy jsem se totiž ve Formuli 1 nebavil s jinými týmy. Měl jsem za cíl jednoho dne přestoupit do Red Bullu, o jiných možnostech jsem neuvažoval. Dnes bych to asi řešil jinak," přiznává Vergne.
Jak už bylo zmíněno, Marko Vergnemu oznámil, že končí během léta 2014. Později se však ukázalo, že ač to bylo ze strany odborného poradce Red Bullu zřejmě myšleno dobře (Marko chtěl, aby měl Vergne dostatek času získat místo jinde), tak mu ale nejspíš právě tato snaha ublížila. V Red Bullu totiž nepočítali s tím, že by tehdejší šampion Sebastian Vettel mohl po sezoně změnit adresu. Jenže přesně k tomu nakonec došlo.
„Bavili jsme se s Helmutem a já se ho zeptal, co by dělali, kdyby Vettel odešel do Ferrari. On mi na to odpověděl, že to se nestane, byl o tom přesvědčený. A já na něj: „Ale co když přece jen ano?" Jeho odpověď byla: „Tak ty budeš ten, kdo půjde do Red Bullu.", popisuje bývalý jezdec Toro Rosso.
Běh dalších událostí je dobře znám - Vettel během závodního víkendu v Japonsku oznámil přestup do Ferrari, načež Red Bull bleskově reagoval oficiálním povýšením Kvyata do prvního týmu. „Myslím, že Helmut už prostě nechtěl měnit svoje rozhodnutí, protože se bál, že bude za hlupáka. Trochu mě mrzí, že s oznámením mého konce nepočkal delší dobu, řekl bych totiž, že s ohledem na nahrazení Vettela jsem byl ve výrazně silnější pozici než Kvyat," uzavírá Jean-.Eric.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.