Dnes jednatřicetiletý Jean-Eric Vergne patřil svého času do rodiny Red Bullu. Byla mu prorokována slušná budoucnost, ta ale nepřišla. Alespoň ne v rámci Fomule 1. Vergne nyní hovoří o důvodech svého odchodu z královny motorsportu.
Francouz působil v tehdejším Toro Rosso během let 2012, 2013 a 2014. Nevedl si přitom vůbec špatně, ale k povýšení do prvního týmu Red Bullu v jeho případě nakonec nikdy nedošlo. Naopak. V létě roku 2014 bylo francouzskému jezdci oznámeno, že u Toro Rosso končí. Stáj totiž potřebovala uvolnit sedačku pro Maxe Verstappena.
„V létě mi Helmut zavolal a oznámil mi, že v týmu končím. Zároveň mi řekl, že mě nahradí mladší jezdec. Okamžitě mi došlo, že se jedná o Maxe Verstappena. Říkal jsem si: Dobře, taková je hra. Dnes bych řekl, že jsem udělal chybu. Nikdy jsem se totiž ve Formuli 1 nebavil s jinými týmy. Měl jsem za cíl jednoho dne přestoupit do Red Bullu, o jiných možnostech jsem neuvažoval. Dnes bych to asi řešil jinak," přiznává Vergne.
Jak už bylo zmíněno, Marko Vergnemu oznámil, že končí během léta 2014. Později se však ukázalo, že ač to bylo ze strany odborného poradce Red Bullu zřejmě myšleno dobře (Marko chtěl, aby měl Vergne dostatek času získat místo jinde), tak mu ale nejspíš právě tato snaha ublížila. V Red Bullu totiž nepočítali s tím, že by tehdejší šampion Sebastian Vettel mohl po sezoně změnit adresu. Jenže přesně k tomu nakonec došlo.
„Bavili jsme se s Helmutem a já se ho zeptal, co by dělali, kdyby Vettel odešel do Ferrari. On mi na to odpověděl, že to se nestane, byl o tom přesvědčený. A já na něj: „Ale co když přece jen ano?" Jeho odpověď byla: „Tak ty budeš ten, kdo půjde do Red Bullu.", popisuje bývalý jezdec Toro Rosso.
Běh dalších událostí je dobře znám - Vettel během závodního víkendu v Japonsku oznámil přestup do Ferrari, načež Red Bull bleskově reagoval oficiálním povýšením Kvyata do prvního týmu. „Myslím, že Helmut už prostě nechtěl měnit svoje rozhodnutí, protože se bál, že bude za hlupáka. Trochu mě mrzí, že s oznámením mého konce nepočkal delší dobu, řekl bych totiž, že s ohledem na nahrazení Vettela jsem byl ve výrazně silnější pozici než Kvyat," uzavírá Jean-.Eric.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.