Dnes jednatřicetiletý Jean-Eric Vergne patřil svého času do rodiny Red Bullu. Byla mu prorokována slušná budoucnost, ta ale nepřišla. Alespoň ne v rámci Fomule 1. Vergne nyní hovoří o důvodech svého odchodu z královny motorsportu.
Francouz působil v tehdejším Toro Rosso během let 2012, 2013 a 2014. Nevedl si přitom vůbec špatně, ale k povýšení do prvního týmu Red Bullu v jeho případě nakonec nikdy nedošlo. Naopak. V létě roku 2014 bylo francouzskému jezdci oznámeno, že u Toro Rosso končí. Stáj totiž potřebovala uvolnit sedačku pro Maxe Verstappena.
„V létě mi Helmut zavolal a oznámil mi, že v týmu končím. Zároveň mi řekl, že mě nahradí mladší jezdec. Okamžitě mi došlo, že se jedná o Maxe Verstappena. Říkal jsem si: Dobře, taková je hra. Dnes bych řekl, že jsem udělal chybu. Nikdy jsem se totiž ve Formuli 1 nebavil s jinými týmy. Měl jsem za cíl jednoho dne přestoupit do Red Bullu, o jiných možnostech jsem neuvažoval. Dnes bych to asi řešil jinak," přiznává Vergne.
Jak už bylo zmíněno, Marko Vergnemu oznámil, že končí během léta 2014. Později se však ukázalo, že ač to bylo ze strany odborného poradce Red Bullu zřejmě myšleno dobře (Marko chtěl, aby měl Vergne dostatek času získat místo jinde), tak mu ale nejspíš právě tato snaha ublížila. V Red Bullu totiž nepočítali s tím, že by tehdejší šampion Sebastian Vettel mohl po sezoně změnit adresu. Jenže přesně k tomu nakonec došlo.
„Bavili jsme se s Helmutem a já se ho zeptal, co by dělali, kdyby Vettel odešel do Ferrari. On mi na to odpověděl, že to se nestane, byl o tom přesvědčený. A já na něj: „Ale co když přece jen ano?" Jeho odpověď byla: „Tak ty budeš ten, kdo půjde do Red Bullu.", popisuje bývalý jezdec Toro Rosso.
Běh dalších událostí je dobře znám - Vettel během závodního víkendu v Japonsku oznámil přestup do Ferrari, načež Red Bull bleskově reagoval oficiálním povýšením Kvyata do prvního týmu. „Myslím, že Helmut už prostě nechtěl měnit svoje rozhodnutí, protože se bál, že bude za hlupáka. Trochu mě mrzí, že s oznámením mého konce nepočkal delší dobu, řekl bych totiž, že s ohledem na nahrazení Vettela jsem byl ve výrazně silnější pozici než Kvyat," uzavírá Jean-.Eric.
Lewis Hamilton se po těžkém adaptačním období ve Ferrari postupně zlepšuje a zkracuje rozdíl vůči Charlesi Leclercovi. Jeho cílem ale není jen porazit týmového kolegu, ale vyhrávat závody. Tifosi ho nadále podporují.
Adrian Newey přirovnal pravidla pro sezonu 2026 k technické revoluci z roku 2022. Podle něj nabízejí víc prostoru pro inovace, než se původně zdálo.
Charles Leclerc je spokojený se směrem nastavení SF-25, který odpovídá jeho stylu, ale stále hledá úpravy pro lepší zvládnutí chování letošního monopostu.
Šéf Williamsu James Vowles vyjádřil otevřenou podporu možné kandidatuře Carlose Sainze staršího na post prezidenta FIA.
McLaren s monopostem MCL39 si získává pozornost výjimečně šetrným zacházením s pneumatikami, obzvlášť v průběhu závodů, což naplno potvrdil i výkon v Miami. Za tímto náskokem může stát chytrý systém chlazení brzd.
Před 75 lety odstartoval na trati v Silverstone první závod mistrovství světa Formule 1, který se stal symbolem poválečné obnovy a začátkem nové éry motorsportu. Alfa Romeo tehdy ovládla stupně vítězů a zrodil se fenomén, který dodnes fascinuje miliony fanoušků po celém světě.
Toto Wolff je přesvědčen, že Lewis Hamilton neztratil své schopnosti, i když se zatím ve Ferrari trápí.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari provází zatím rozpačitý začátek, jelikož vůz týmu neodpovídá jeho jezdeckému stylu. Podle analytika Jolyona Palmera spočívá problém v samotném konceptu monopostu, nikoliv ve strategii nebo týmu.
Formule 1 zveřejnila finální trailer k chystanému filmu s Bradem Pittem v hlavní roli, který se odehrává v prostředí špičkového motorsportu a sleduje návrat bývalého pilota do závodního světa. Snímek slibuje napětí, rivalitu i autentické záběry ze skutečných F1 okruhů.
Šéf Williamsu James Vowles věří, že Formule 1 je blízko příchodu nové americké hvězdy. Podle něj mají Spojené státy čím dál větší vliv na sport jak komerčně, tak z pohledu jezdeckého talentu.
Martin Brundle se zaměřil na to, jak Max Verstappen závodí proti Landu Norrisovi a Oscaru Piastrim. Podle něj je v těchto duelech patrný vzájemný respekt i promyšlenější strategie než vůči jiným soupeřům.
Christian Horner se domnívá, že nové motorové regule pro příští sezónu přinesou Mercedesu výrazné výzvy, a podobný pohled sdílí i řada dalších v paddocku. Jeho názor podpořil i Ford, který očekává, že změny zásadně ovlivní výkonnost týmů.