Šéf Red Bullu Christian Horner měl v závěru Velké ceny Spojených států velké obavy o to, aby Mick Schumacher s pomalým Haasem nepřipravil Maxe Verstappena, jemuž na záda těsně dýchal Lewis Hamilton, o cenné vítězství.
Oba piloti bojující o titul se museli vyrovnávat s provozem. Zatímco se Hamilton marně snažil dostat do rozsahu jedné sekundy za Holanďana, což by mu umožnilo využití systému pro snížení odporu (DRS), ten v předposledním kole závodu dojel o dvě kola zpět jedoucího Schumachera, za kterým strávil celý zatáčkovitý poslední sektor. To jej stálo tři desetiny, Mercedes byl najednou těsně za ním.
"O kolo zpět jedoucí auta se velmi těžko začleňují do vaší strategie. Hodně času jsme strávili za Jukim [Cunodou], a potom nás docela dost stál Mick Schumacher v posledních několika kolech," vrací se k Horner k průběhu Velké ceny Spojených států.
"Myslel jsem si, že nás to bude stát vítězství, protože Maxe za sebou držel po celý sektor. Ale naštěstí jsme získali DRS na startovní / cílové rovince, což Maxovi dala možnost se trochu nadechnout před první zatáčkou. Rozhodně nám to ale přidalo stresu na boxové zídce," pokračuje šéf Red Bullu.
Zatímco Verstappen díky Schumacherovi získal DRS na cílové rovince v nájezdu do posledního kola, Hamilton nikoliv, což Holanďanovi umožnilo trochu poodjet a dojet do cíle na prvním místě, o které po startu přišel. Díky agresivní strategii, kdy zajeli velmi brzy do boxů, a své rychlosti se po prvních zastávkách ale dostal zpět do vedení, které udržel až do konce.
"Myslím, že jsme byli na středně-tvrdých pneumatikách rychlejší a Max pozoroval, jak se auto Lewisovi hodně smýká. My jsme byli v nebezpečí, že přehřejeme naše pneumatiky kvůli tomu, že jsme za ním zkrátka byli zaseklí. Proto jsme se rozhodli zariskovat a dostat se na trochu čerstvého vzduchu. Dostalo nás to potom samozřejmě ke konci závodů trochu pod tlak," přibližuje Horner.
Do boxů brzy povolali také Sergia Péreze, aby Hamiltonovi v 1. stintu zabránili zůstat na trati ještě déle a mít později větší výhodu v podobě čerstvějších pneumatik. Mercedes musel pokrýt hrozbu ze strany druhého Red Bullu.
"Protože se Mercedes rozhodl pro dlouhou první jízdu, dokázali jsme na ně zatlačit v prvním stintu, aby to změnili, tím, že jsme povolali do boxů také Checa. Ale samozřejmě měli v tom prostředním stintu možnost zůstat na trati déle. Díky tomu měli ke konci závodu výhodu v podobě o osm kol čerstvějších pneumatik," vysvětluje strategické hrátky Horner.
Verstappen však koncovku skvěle zvládl, zejména poměr šetření pneumatik a rychlého tempa v posledních pěti kolech, což jeho šéf označil jako "fenomenální výkon" a zřejmě jeden z nejlepších Verstappenův vůbec. "Pro nás jde o velké vítězství na okruhu, kde byli Lewis a Mercedes v hybridní éře tak silní," pochvaluje si.
Max díky tomu navýšil svůj náskok v šampionátu na 12 bodů a Red Bull se mezi konstruktéry přiblížil k Mercedesu o 13 bodů - stále však pět závodů před koncem ztrácí 23 bodů (viz naše opravené celkové tabulky).
Win number EIGHT of 2021 for @Max33Verstappen 🤘#USGP 🇺🇸 #F1 pic.twitter.com/hxKAJAPc0i
— Formula 1 (@F1) October 24, 2021Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.
Lewis Hamilton prožil ve Ferrari napjatý víkend. Po sporné týmové režii, váhavém rozhodování a frustraci v rádiové komunikaci se rozhodl osobně uklidnit šéfa Frederica Vasseura. „Nebudu se omlouvat za to, že jsem bojovník,“ vzkázal po závodě. Vasseur jeho emoce chápe.
Argentinský jezdec Franco Colapinto nastoupí do závodního vozu Alpine už při nadcházející Velké ceně Emilia Romagna. Tým se sídlem v Enstone ho povýšil z pozice rezervního jezdce, aby nahradil Jacka Doohana, který odstartoval sezónu.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.