Šéf Red Bullu se obával, že o kolo zpět jedoucí Schumacher připraví Verstappena o vítězství

Max Verstappen s Red Bullem RB16B
Max Verstappen s Red Bullem RB16B, foto: Red Bull Content Pool
Petr Hlawiczka 25. října 2021 06:00
Sdílej:

Šéf Red Bullu Christian Horner měl v závěru Velké ceny Spojených států velké obavy o to, aby Mick Schumacher s pomalým Haasem nepřipravil Maxe Verstappena, jemuž na záda těsně dýchal Lewis Hamilton, o cenné vítězství.

Oba piloti bojující o titul se museli vyrovnávat s provozem. Zatímco se Hamilton marně snažil dostat do rozsahu jedné sekundy za Holanďana, což by mu umožnilo využití systému pro snížení odporu (DRS), ten v předposledním kole závodu dojel o dvě kola zpět jedoucího Schumachera, za kterým strávil celý zatáčkovitý poslední sektor. To jej stálo tři desetiny, Mercedes byl najednou těsně za ním.

"O kolo zpět jedoucí auta se velmi těžko začleňují do vaší strategie. Hodně času jsme strávili za Jukim [Cunodou], a potom nás docela dost stál Mick Schumacher v posledních několika kolech," vrací se k Horner k průběhu Velké ceny Spojených států.

"Myslel jsem si, že nás to bude stát vítězství, protože Maxe za sebou držel po celý sektor. Ale naštěstí jsme získali DRS na startovní / cílové rovince, což Maxovi dala možnost se trochu nadechnout před první zatáčkou. Rozhodně nám to ale přidalo stresu na boxové zídce," pokračuje šéf Red Bullu.

Zatímco Verstappen díky Schumacherovi získal DRS na cílové rovince v nájezdu do posledního kola, Hamilton nikoliv, což Holanďanovi umožnilo trochu poodjet a dojet do cíle na prvním místě, o které po startu přišel. Díky agresivní strategii, kdy zajeli velmi brzy do boxů, a své rychlosti se po prvních zastávkách ale dostal zpět do vedení, které udržel až do konce.

"Myslím, že jsme byli na středně-tvrdých pneumatikách rychlejší a Max pozoroval, jak se auto Lewisovi hodně smýká. My jsme byli v nebezpečí, že přehřejeme naše pneumatiky kvůli tomu, že jsme za ním zkrátka byli zaseklí. Proto jsme se rozhodli zariskovat a dostat se na trochu čerstvého vzduchu. Dostalo nás to potom samozřejmě ke konci závodů trochu pod tlak," přibližuje Horner.

Do boxů brzy povolali také Sergia Péreze, aby Hamiltonovi v 1. stintu zabránili zůstat na trati ještě déle a mít později větší výhodu v podobě čerstvějších pneumatik. Mercedes musel pokrýt hrozbu ze strany druhého Red Bullu.

"Protože se Mercedes rozhodl pro dlouhou první jízdu, dokázali jsme na ně zatlačit v prvním stintu, aby to změnili, tím, že jsme povolali do boxů také Checa. Ale samozřejmě měli v tom prostředním stintu možnost zůstat na trati déle. Díky tomu měli ke konci závodu výhodu v podobě o osm kol čerstvějších pneumatik," vysvětluje strategické hrátky Horner.

Verstappen však koncovku skvěle zvládl, zejména poměr šetření pneumatik a rychlého tempa v posledních pěti kolech, což jeho šéf označil jako "fenomenální výkon" a zřejmě jeden z nejlepších Verstappenův vůbec. "Pro nás jde o velké vítězství na okruhu, kde byli Lewis a Mercedes v hybridní éře tak silní," pochvaluje si.

Max díky tomu navýšil svůj náskok v šampionátu na 12 bodů a Red Bull se mezi konstruktéry přiblížil k Mercedesu o 13 bodů - stále však pět závodů před koncem ztrácí 23 bodů (viz naše opravené celkové tabulky).

Win number EIGHT of 2021 for @Max33Verstappen 🤘#USGP 🇺🇸 #F1 pic.twitter.com/hxKAJAPc0i

— Formula 1 (@F1) October 24, 2021
Stalo se
Novinky
Souboj Mclarenů v Rakousku

Drama v McLarenu: Piastri málem smetl Norrise, tým musel zasáhnout

Šéf McLarenu Andrea Stella vyjádřil hrdost na výkon svých jezdců na GP Rakouska. I přesto, že Oscar Piastri posunul hranice týmových „Papaya Rules“ téměř za hranu, týmový šéf jejich jízdu ocenil.

Novinky
Lewis Hamilton v Rakousku.

Lewis Hamilton po závodě v Rakousku s Ferrari znovu zklamaný: Musím přijít na to, proč jsem byl tak pomalý

Lewis Hamilton ve službách Ferrari dojel ve Velké ceně Rakouska čtvrtý a připsal si podruhé v letošní sezóně zatím nejlepší výsledek sezóny, tedy čtvrtou pozici. Přesto sedminásobný šampion po závodě vysílal do týmového rádia slova frustrace. Přiznal, že se trápil s tempem a chce přijít na to, proč nestačil na jezdce McLarenu a Leclerca.

Novinky
Max Verstappen v Rakousku

„Zatracení idioti!“ řval Max Verstappen po bouračce ve Spielbergu. Na trati ale šokoval chováním

Max Verstappen po kolizi s mladíkem Kimim Antonellim zuřil do vysílačky, jenže sotva vystoupil z vozu, ukázal naprosto jinou tvář. Fanoušky překvapil, jak klidně reagoval na pilota Mercedesu, který mu zničil závod hned v prvním kole Grand Prix Rakouska.

Grand Prix
Lando Norris v Rakousku.

GP Rakouska: McLaren na prvním a druhém místě. Verstappen nedojel

Letošní ročník Formule 1 pokračoval v neděli závodem na Red Bull Ringu u našich sousedů v Rakousku. Domácí stáji se tentokrát hrubě nevydařil. Max Verstappen projel jen několik zatáček, Yuki Tsunoda dokončil na posledním místě. Nejlépe se vedlo jezdcům McLarenu. Vítězem se stal Lando Norris, který ustál útoky dotírajícího stájového kolegy Oscara Piastriho.