Verstappen získal v Austionu pole position a v první řadě ho doplní Hamilton. Třetí místo vybojoval Pérez.
V Austinu je 30 °C a trať má 37,5 °C. Hamilton i Verstappen se ve třetím tréninku potýkali například s traťovými limity, když jejich nejrychlejší časy byly nakonec smazány. To by si v kvalifikaci nepřáli zopakovat.
Máme tu také výměny motorů a z toho plynoucí penalizace. Ta se týká Bottase, Vettela, Russella a Alonsa.
Jen pár minut před začátkem kvalifikace měli v garážích Red Bullu napilno, mechanici pracovali na zadních křídlech obou vozů. Jednalo se prý o řešení praskliny, kterou tým objevil.
Q1
Na konci boxové uličky se objevuje zelená a jako první na trať vyráží oba vozy Haasu a Stroll v Aston Martinu. Po chvíli se k nim připojuje i Leclerc a Verstappen. Nelení ani Pérez či oba piloti Mercedesu. Objevují se první měřené časy a po pěti minutách je v čele Verstappen s časem 1:34,5 min. Jeho týmový kolega Pérez ztráci 0,05 sek.
Mercedesy se řadí na třetí a čtvrté místo, ztráta Bottase 0,1 sek a Hamiltona 0,2 sek. Šlápli na to ale především u McLarenu. Rohy ale vystrkuje také Ferrari. Do čela jde Ricciardo s časem 1:34,407 min. a jeho týmový kolega Norris ho doplňuje na třetím místě se ztrátou 0,14 sek. Nicméně Australan se tam neohřál příliš dlouho, Verstappen se zlepšil na 1:34,352 min.
Vettel si mezitím nevybraně stěžuje na Haas, respektive Mazepina, který se mu objevil v cestě mezi zatáčkami tři a pět. Incidentu se věnovali komisaři, ale žádný postih z toho nebyl. Pérez se také zlepšuje a jde na druhé místa, ztrácí 0,017 sek. Zbývají dvě minuty.
Prvních pět jezdců zůstává v garáži (Verstappen, Pérez, Ricciardo, Norris, Sainz) a ostatní vyrážejí na další pokusy. Hamilton se zlepšuje na použitých měkkých pneumatikách, ale stačí to na sedmé místo. Ztrácí dvě desetiny.
#Charles16 closing the lap in 1:34.153 😍 P1!Both drivers are qualified for #Q2 💪#USGP #Quali pic.twitter.com/WV4ZsTlBbv
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) October 23, 2021
Do čela jde Leclerc s časem 1:34,153 min. Giovinazzi dostal hodiny, ale nakonec je posledním radujícím se. Postupuje do Q2 (rozdíl byl 0,063 sek.). Zlepšují se Ocon i Alonso a uvidíme je tak i v další části.
Nepostupující: Stroll, Latifi, Räikkönen, Schumacher, Mazepin.
Q2
Mercedesy i Red Bully mají obutou střední sadu pneumatik. I většina ostatních na trati zvolila tuto variantu. Měkké má Russell, Sainz či Cunoda. Do čela jde Verstappen, čas 1:33,464 min a je o 0,3 sek rychejší než druhý Hamilton. Dále se za ně zařadil Norris, Leclerc, Bottas, Gasly, Ocon, Cunoda a Alonso. Ostatní zatím bez měřeného času, zbývají čtyři minuty.
P2 and P5. Lewis and VB head into the final shootout. pic.twitter.com/UwJdCqkfDM
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) October 23, 2021
Pérez, kterému byl první čas kvůli limitům tratě smazán, se řadí na sedmé místo, Sainz na páté. Ricciardo míří na trať a už nebude mít čas svůj výkon vylepšit. Takže toto kolo se mu "musí" povést. A Australan se zařadil na deváté místo. Cunoda (na měkké sadě) odsouvá Ocona (na střední) z první desítky.
Nepostupují: Ocon, Vettel, Giovinazzi, Alonso, Russell.
Texas Shootout Time 🙌 P1 and P7 for Max and Checo - both on Mediums 🟡 pic.twitter.com/qX2EscQHGk
— Red Bull Racing Honda (@redbullracing) October 23, 2021
Q3
Hned po začátku se na trať vydalo osm z deseti vozů. Chyběly jen Red Bully. Hamilton zajíždí čas 1:33,564 min. Bottas na to odpovídá časem 1:33,475 min. A co na to Red Bully? Ti na to šlápli, nejprve jde do čela Verstappen, ale radovat se mohl jen pár sekund, překonal jej totiž jeho týmový kolega Pérez a to časem 1:33,180 a s náskokem 0,019 sek. A tak se udělala řada dvojic v první desítce a to Red Bull, za nimi Mercedes, Ferrari, McLaren, Alpha Tauri.
Hamilton se zlepšuje a jde provizorně na pole position. Bottas svůj čas zlepšit nedokázal. A ani Pérez se nelepší. Zato Verstappen ano a získává tak pole positon! Čas 1:32.910, náskok na druhého Hamiltona tedy 0,209 sek. Třetí je Pérez. Ke konci začíná v některých místech okruhu kapat, ale to už jezdce výrazně neovlivnilo.
Carlos Sainz z Williamsu dostal varování od FIA po incidentu během druhého tréninku na Velké ceně Velké Británie ve Silverstonu. Komisaři vyhodnotili jeho chování jako potenciálně nebezpečné, ale bez vážnějších následků.
Lando Norris vyhrál druhý trénink na Silverstonu před Charlesem Leclercem a Lewisem Hamiltonem. McLaren tak ukázal silnou formu před závodem na domácí půdě.
Kimi Antonelli poskytl aktuální informace o své pozici v Mercedesu. To přichází v době, kdy sílí spekulace o možném příchodu Maxe Verstappena k týmu.
Helmut Marko razantně popřel spekulace o tom, že by Max Verstappen byl blízko podpisu s Mercedesem. Podle něj smlouvu nepodepsal a ani nemůže.
George Russell zatím nemá smlouvu pro sezonu 2026, což otevírá prostor spekulacím o jeho budoucnosti. Mercedes i sám jezdec možná vyčkávají na vývoj situace na přestupovém trhu.
Lewis Hamilton rozbouřil domácí tribuny už během prvního pátečního tréninku, když zajel nejrychlejší čas a jasně naznačil, že na Silverstonu hodlá hrát hlavní roli. V britském souboji s Landem Norrisem měl zatím navrch a fanoušci na okruhu tak dostali první důvod k naději na silný víkend domácích jezdců.
Carlos Sainz varoval Mercedes i George Russella v souvislosti s možným příchodem Maxe Verstappena. Naznačil, že taková změna by mohla zásadně narušit týmovou rovnováhu.
McLaren dorazil na britskou Grand Prix s novou podlahou a přepracovanými zadními brzdovými kanálky. Tato technická vylepšení mají týmu pomoci udržet si náskok v šampionátu jezdců i konstruktérů.
Lewis Hamilton přiznal, že si s Ferrari promluvil o strategii v Rakousku, kde dostal stejnou jako Charles Leclerc. Nechce, aby situace dospěla do bodu, kdy by musel ignorovat týmové pokyny.
McLaren si vybudoval výrazný náskok před konkurencí, ale na dalším vývoji monopostu MCL39 nehodlá polevit. Tým dál usiluje o zlepšení výkonu i v probíhající sezóně.
Lewis Hamilton uvedl, že by ho zajímalo, co se stane, pokud Max Verstappen opustí Red Bull. Reagoval tak na rostoucí spekulace o nejisté budoucnosti nizozemského šampiona v týmu.
Fernando Alonso se s nadsázkou vyhnul poskytování rad Maxu Verstappenovi ohledně jeho možného přestupu k Mercedesu. Španělský veterán žertoval, že své názory by sdílel pouze „za obrovskou sumu peněz,“ čímž odlehčil spekulace a ukázal svůj typický smysl pro humor.