Verstappen získal v Austionu pole position a v první řadě ho doplní Hamilton. Třetí místo vybojoval Pérez.
V Austinu je 30 °C a trať má 37,5 °C. Hamilton i Verstappen se ve třetím tréninku potýkali například s traťovými limity, když jejich nejrychlejší časy byly nakonec smazány. To by si v kvalifikaci nepřáli zopakovat.
Máme tu také výměny motorů a z toho plynoucí penalizace. Ta se týká Bottase, Vettela, Russella a Alonsa.
Jen pár minut před začátkem kvalifikace měli v garážích Red Bullu napilno, mechanici pracovali na zadních křídlech obou vozů. Jednalo se prý o řešení praskliny, kterou tým objevil.
Q1
Na konci boxové uličky se objevuje zelená a jako první na trať vyráží oba vozy Haasu a Stroll v Aston Martinu. Po chvíli se k nim připojuje i Leclerc a Verstappen. Nelení ani Pérez či oba piloti Mercedesu. Objevují se první měřené časy a po pěti minutách je v čele Verstappen s časem 1:34,5 min. Jeho týmový kolega Pérez ztráci 0,05 sek.
Mercedesy se řadí na třetí a čtvrté místo, ztráta Bottase 0,1 sek a Hamiltona 0,2 sek. Šlápli na to ale především u McLarenu. Rohy ale vystrkuje také Ferrari. Do čela jde Ricciardo s časem 1:34,407 min. a jeho týmový kolega Norris ho doplňuje na třetím místě se ztrátou 0,14 sek. Nicméně Australan se tam neohřál příliš dlouho, Verstappen se zlepšil na 1:34,352 min.
Vettel si mezitím nevybraně stěžuje na Haas, respektive Mazepina, který se mu objevil v cestě mezi zatáčkami tři a pět. Incidentu se věnovali komisaři, ale žádný postih z toho nebyl. Pérez se také zlepšuje a jde na druhé místa, ztrácí 0,017 sek. Zbývají dvě minuty.
Prvních pět jezdců zůstává v garáži (Verstappen, Pérez, Ricciardo, Norris, Sainz) a ostatní vyrážejí na další pokusy. Hamilton se zlepšuje na použitých měkkých pneumatikách, ale stačí to na sedmé místo. Ztrácí dvě desetiny.
#Charles16 closing the lap in 1:34.153 😍 P1!Both drivers are qualified for #Q2 💪#USGP #Quali pic.twitter.com/WV4ZsTlBbv
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) October 23, 2021
Do čela jde Leclerc s časem 1:34,153 min. Giovinazzi dostal hodiny, ale nakonec je posledním radujícím se. Postupuje do Q2 (rozdíl byl 0,063 sek.). Zlepšují se Ocon i Alonso a uvidíme je tak i v další části.
Nepostupující: Stroll, Latifi, Räikkönen, Schumacher, Mazepin.
Q2
Mercedesy i Red Bully mají obutou střední sadu pneumatik. I většina ostatních na trati zvolila tuto variantu. Měkké má Russell, Sainz či Cunoda. Do čela jde Verstappen, čas 1:33,464 min a je o 0,3 sek rychejší než druhý Hamilton. Dále se za ně zařadil Norris, Leclerc, Bottas, Gasly, Ocon, Cunoda a Alonso. Ostatní zatím bez měřeného času, zbývají čtyři minuty.
P2 and P5. Lewis and VB head into the final shootout. pic.twitter.com/UwJdCqkfDM
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) October 23, 2021
Pérez, kterému byl první čas kvůli limitům tratě smazán, se řadí na sedmé místo, Sainz na páté. Ricciardo míří na trať a už nebude mít čas svůj výkon vylepšit. Takže toto kolo se mu "musí" povést. A Australan se zařadil na deváté místo. Cunoda (na měkké sadě) odsouvá Ocona (na střední) z první desítky.
Nepostupují: Ocon, Vettel, Giovinazzi, Alonso, Russell.
Texas Shootout Time 🙌 P1 and P7 for Max and Checo - both on Mediums 🟡 pic.twitter.com/qX2EscQHGk
— Red Bull Racing Honda (@redbullracing) October 23, 2021
Q3
Hned po začátku se na trať vydalo osm z deseti vozů. Chyběly jen Red Bully. Hamilton zajíždí čas 1:33,564 min. Bottas na to odpovídá časem 1:33,475 min. A co na to Red Bully? Ti na to šlápli, nejprve jde do čela Verstappen, ale radovat se mohl jen pár sekund, překonal jej totiž jeho týmový kolega Pérez a to časem 1:33,180 a s náskokem 0,019 sek. A tak se udělala řada dvojic v první desítce a to Red Bull, za nimi Mercedes, Ferrari, McLaren, Alpha Tauri.
Hamilton se zlepšuje a jde provizorně na pole position. Bottas svůj čas zlepšit nedokázal. A ani Pérez se nelepší. Zato Verstappen ano a získává tak pole positon! Čas 1:32.910, náskok na druhého Hamiltona tedy 0,209 sek. Třetí je Pérez. Ke konci začíná v některých místech okruhu kapat, ale to už jezdce výrazně neovlivnilo.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.