Verstappen získal v Austionu pole position a v první řadě ho doplní Hamilton. Třetí místo vybojoval Pérez.
V Austinu je 30 °C a trať má 37,5 °C. Hamilton i Verstappen se ve třetím tréninku potýkali například s traťovými limity, když jejich nejrychlejší časy byly nakonec smazány. To by si v kvalifikaci nepřáli zopakovat.
Máme tu také výměny motorů a z toho plynoucí penalizace. Ta se týká Bottase, Vettela, Russella a Alonsa.
Jen pár minut před začátkem kvalifikace měli v garážích Red Bullu napilno, mechanici pracovali na zadních křídlech obou vozů. Jednalo se prý o řešení praskliny, kterou tým objevil.
Q1
Na konci boxové uličky se objevuje zelená a jako první na trať vyráží oba vozy Haasu a Stroll v Aston Martinu. Po chvíli se k nim připojuje i Leclerc a Verstappen. Nelení ani Pérez či oba piloti Mercedesu. Objevují se první měřené časy a po pěti minutách je v čele Verstappen s časem 1:34,5 min. Jeho týmový kolega Pérez ztráci 0,05 sek.
Mercedesy se řadí na třetí a čtvrté místo, ztráta Bottase 0,1 sek a Hamiltona 0,2 sek. Šlápli na to ale především u McLarenu. Rohy ale vystrkuje také Ferrari. Do čela jde Ricciardo s časem 1:34,407 min. a jeho týmový kolega Norris ho doplňuje na třetím místě se ztrátou 0,14 sek. Nicméně Australan se tam neohřál příliš dlouho, Verstappen se zlepšil na 1:34,352 min.
Vettel si mezitím nevybraně stěžuje na Haas, respektive Mazepina, který se mu objevil v cestě mezi zatáčkami tři a pět. Incidentu se věnovali komisaři, ale žádný postih z toho nebyl. Pérez se také zlepšuje a jde na druhé místa, ztrácí 0,017 sek. Zbývají dvě minuty.
Prvních pět jezdců zůstává v garáži (Verstappen, Pérez, Ricciardo, Norris, Sainz) a ostatní vyrážejí na další pokusy. Hamilton se zlepšuje na použitých měkkých pneumatikách, ale stačí to na sedmé místo. Ztrácí dvě desetiny.
#Charles16 closing the lap in 1:34.153 😍 P1!Both drivers are qualified for #Q2 💪#USGP #Quali pic.twitter.com/WV4ZsTlBbv
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) October 23, 2021
Do čela jde Leclerc s časem 1:34,153 min. Giovinazzi dostal hodiny, ale nakonec je posledním radujícím se. Postupuje do Q2 (rozdíl byl 0,063 sek.). Zlepšují se Ocon i Alonso a uvidíme je tak i v další části.
Nepostupující: Stroll, Latifi, Räikkönen, Schumacher, Mazepin.
Q2
Mercedesy i Red Bully mají obutou střední sadu pneumatik. I většina ostatních na trati zvolila tuto variantu. Měkké má Russell, Sainz či Cunoda. Do čela jde Verstappen, čas 1:33,464 min a je o 0,3 sek rychejší než druhý Hamilton. Dále se za ně zařadil Norris, Leclerc, Bottas, Gasly, Ocon, Cunoda a Alonso. Ostatní zatím bez měřeného času, zbývají čtyři minuty.
P2 and P5. Lewis and VB head into the final shootout. pic.twitter.com/UwJdCqkfDM
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) October 23, 2021
Pérez, kterému byl první čas kvůli limitům tratě smazán, se řadí na sedmé místo, Sainz na páté. Ricciardo míří na trať a už nebude mít čas svůj výkon vylepšit. Takže toto kolo se mu "musí" povést. A Australan se zařadil na deváté místo. Cunoda (na měkké sadě) odsouvá Ocona (na střední) z první desítky.
Nepostupují: Ocon, Vettel, Giovinazzi, Alonso, Russell.
Texas Shootout Time 🙌 P1 and P7 for Max and Checo - both on Mediums 🟡 pic.twitter.com/qX2EscQHGk
— Red Bull Racing Honda (@redbullracing) October 23, 2021
Q3
Hned po začátku se na trať vydalo osm z deseti vozů. Chyběly jen Red Bully. Hamilton zajíždí čas 1:33,564 min. Bottas na to odpovídá časem 1:33,475 min. A co na to Red Bully? Ti na to šlápli, nejprve jde do čela Verstappen, ale radovat se mohl jen pár sekund, překonal jej totiž jeho týmový kolega Pérez a to časem 1:33,180 a s náskokem 0,019 sek. A tak se udělala řada dvojic v první desítce a to Red Bull, za nimi Mercedes, Ferrari, McLaren, Alpha Tauri.
Hamilton se zlepšuje a jde provizorně na pole position. Bottas svůj čas zlepšit nedokázal. A ani Pérez se nelepší. Zato Verstappen ano a získává tak pole positon! Čas 1:32.910, náskok na druhého Hamiltona tedy 0,209 sek. Třetí je Pérez. Ke konci začíná v některých místech okruhu kapat, ale to už jezdce výrazně neovlivnilo.
Před Velkou cenou Miami se jezdci představili v netradičním průvodu, kde místo běžných vozů usedli do plně pojízdných formulí postavených z LEGO kostek. Hravá kombinace motorsportu a ikonické stavebnice nadchla fanoušky i média a stylově odstartovala závodní víkend.
Tým Andrey Stelly vstupoval do nové sezóny s tlakem šampiona – a s otázkou, zda si postavení lídra udrží.
Tým Alpine podle zákulisních informací řeší možnou jezdeckou rošádu – hned po nadcházející Velké ceně Emilia Romagna by mohl Jacka Doohana nahradit argentinský talent Franco Colapinto.
Lewis Hamilton znovu neudržel emoce za volantem. Ve Velké ceně Miami si během závodu ostře vyjel do svého inženýra a další napjatá komunikace u Ferrari nenechala nikoho na pochybách, že atmosféra v týmu je vše jen ne klidná. Po závodě ale britský jezdec otočil: „Nemyslel jsem to vážně.“
Australský talent Oscar Piastri si v Miami připsal třetí vítězství v řadě a potvrdil skvělou formu, když opět předvedl suverénní výkon a nenechal nikoho na pochybách, kdo momentálně udává tempo ve Formuli 1.
Kvalifikace na Velkou cenu Miami skončila pro Ferrari fiaskem. Charles Leclerc obsadil až osmé místo, jeho týmový kolega Lewis Hamilton skončil dokonce dvanáctý. „Byl jsem spokojený se svým kolem, ale výsledek je zklamáním. Prostě nejsme dost rychlí,“ hodnotil Leclerc situaci otevřeně.
Max Verstappen vstoupil do víkendu Velké ceny Miami jako čerstvý otec, ale na trati nijak nepolevil. Po narození dcery Lily si bez zaváhání dojel pro pole position a dal jasnou odpověď na debaty, zda ho otcovství může zpomalit.
Max Verstappen ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Miami 2025 a zajistil si start z prvního místa. Nizozemský jezdec Red Bullu stanovil nový traťový rekord a po závodě mluvil o hledání limitů. Lewis Hamilton z Ferrari označil svou kvalifikaci za zklamání, Lando Norris se smířil s druhým místem a Andrea Kimi Antonelli ocenil svůj návrat po sprintu. Ferrari zůstává pozadu a šéf týmu Frederic Vasseur přiznal chyby.
Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.
Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.
Max Verstappen přijel do Miami se zprávou o čerstvě narozené dceři Lilly a vylepšeným vozem RB21. Na víkendové Velké ceně tak čelí nejen novým výzvám na trati, ale i těm rodičovským – a zvládá je s úsměvem i pomocí špičkové techniky.