Druhý trénink před GP USA ovládl Sergio Pérez před Landem Norrisem a Lewisem Hamiltonem. Max Verstappen skončil až osmý.
Druhý trénink začal zostra, což potvrdili piloti Red Bullu a Mercedesu. Ti sice většinou během prvních minut volných jízd vyčkávají, tentokrát ale vyjeli na trať takřka okamžitě.
Zajímavostí bylo, že všichni čtyři závodníci se po svých prvních pokusech seřadili v jedné desetině sekundy. Následně došlo k drobnému incidentu mezi Hmailtonem a Verstappenem, který pilot Red Bullu vyřešil zdviženým prostředníčkem směrem k svému britskému rivalovi. Samozřejmě nechybělo pár peprných poznámek v rádiové komunikaci.
Za elitní čtveřicí následovalo další velmi vyrovnané kvarteto, které bylo tentokrát složeno z pilotů Ferrari a McLarenu. I oni byli po úvodních pokusech v rozmezí pouhé jedné desetiny. Zdá se tedy, že bitva o tituly, ale také o třetí místo v Poháru konstruktérů nabídne na americké půdě pořádně dramatickou bitvu.
It continued all the way up to Turn 1 👀#USGP 🇺🇸 #F1 pic.twitter.com/OZ9vYEEO4i
— Formula 1 (@F1) October 22, 2021Poklidný průběh druhého tréninku trochu ozvláštnil Norris, který na konci druhé rovinky tvrdě probrzdil, kvůli čemuž si odepsal jednu sadu pneumatik. Kvalifikační simulace započal Stroll, hned po něm následovali oba piloti Mercedesu. Do vedení se dostal Bottas, ale Fin pokazil závěrečný sektor, takže za ním jedoucí Hmailton byl na konci kola rychlejší o víc jak půl vteřiny.
Poté se do vedení dostal Pérez, kterého následoval Norris. Naproti tomu Verstappen si do vysílačky stěžoval, že se skrz velký provoz nemůže dostat do čistého rychlého kola. Proto byla hvězda Red Bullu průběžně až osmá. V každém případě to vypadá, že minimálně McLaren by mohl promluvit do bojů o příčky nejvyšší. Britské stáji totiž zatím okruh v Austinu sedí.
Daleko nebylo ani Ferrari. To AlphaTauri patřily příčky mimo elitní desítku. Nikterak nevyčníval ani Gasly, který byl v posledních závodech schopen míchat kartami v o poznání vyšších patrech průběžného pořadí. Za zmínku stála rovněž skutečnost, že Mick Schumacher byl o sekundu rychlejší než jeho týmový kolega Nikita Mazepin. Zadařilo se také Latifimu, Kanaďan si ve druhém tréninku připsal skalp George Russella. Co se týká závodního tempa, vypadá to, že Mercedes drží nad Red Bullem převahu. Potvrdí se to i ve zbytku závodního víkendu?
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.