Druhý trénink před GP USA ovládl Sergio Pérez před Landem Norrisem a Lewisem Hamiltonem. Max Verstappen skončil až osmý.
Druhý trénink začal zostra, což potvrdili piloti Red Bullu a Mercedesu. Ti sice většinou během prvních minut volných jízd vyčkávají, tentokrát ale vyjeli na trať takřka okamžitě.
Zajímavostí bylo, že všichni čtyři závodníci se po svých prvních pokusech seřadili v jedné desetině sekundy. Následně došlo k drobnému incidentu mezi Hmailtonem a Verstappenem, který pilot Red Bullu vyřešil zdviženým prostředníčkem směrem k svému britskému rivalovi. Samozřejmě nechybělo pár peprných poznámek v rádiové komunikaci.
Za elitní čtveřicí následovalo další velmi vyrovnané kvarteto, které bylo tentokrát složeno z pilotů Ferrari a McLarenu. I oni byli po úvodních pokusech v rozmezí pouhé jedné desetiny. Zdá se tedy, že bitva o tituly, ale také o třetí místo v Poháru konstruktérů nabídne na americké půdě pořádně dramatickou bitvu.
It continued all the way up to Turn 1 👀#USGP 🇺🇸 #F1 pic.twitter.com/OZ9vYEEO4i
— Formula 1 (@F1) October 22, 2021Poklidný průběh druhého tréninku trochu ozvláštnil Norris, který na konci druhé rovinky tvrdě probrzdil, kvůli čemuž si odepsal jednu sadu pneumatik. Kvalifikační simulace započal Stroll, hned po něm následovali oba piloti Mercedesu. Do vedení se dostal Bottas, ale Fin pokazil závěrečný sektor, takže za ním jedoucí Hmailton byl na konci kola rychlejší o víc jak půl vteřiny.
Poté se do vedení dostal Pérez, kterého následoval Norris. Naproti tomu Verstappen si do vysílačky stěžoval, že se skrz velký provoz nemůže dostat do čistého rychlého kola. Proto byla hvězda Red Bullu průběžně až osmá. V každém případě to vypadá, že minimálně McLaren by mohl promluvit do bojů o příčky nejvyšší. Britské stáji totiž zatím okruh v Austinu sedí.
Daleko nebylo ani Ferrari. To AlphaTauri patřily příčky mimo elitní desítku. Nikterak nevyčníval ani Gasly, který byl v posledních závodech schopen míchat kartami v o poznání vyšších patrech průběžného pořadí. Za zmínku stála rovněž skutečnost, že Mick Schumacher byl o sekundu rychlejší než jeho týmový kolega Nikita Mazepin. Zadařilo se také Latifimu, Kanaďan si ve druhém tréninku připsal skalp George Russella. Co se týká závodního tempa, vypadá to, že Mercedes drží nad Red Bullem převahu. Potvrdí se to i ve zbytku závodního víkendu?
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.