Druhý trénink před GP USA ovládl Sergio Pérez před Landem Norrisem a Lewisem Hamiltonem. Max Verstappen skončil až osmý.
Druhý trénink začal zostra, což potvrdili piloti Red Bullu a Mercedesu. Ti sice většinou během prvních minut volných jízd vyčkávají, tentokrát ale vyjeli na trať takřka okamžitě.
Zajímavostí bylo, že všichni čtyři závodníci se po svých prvních pokusech seřadili v jedné desetině sekundy. Následně došlo k drobnému incidentu mezi Hmailtonem a Verstappenem, který pilot Red Bullu vyřešil zdviženým prostředníčkem směrem k svému britskému rivalovi. Samozřejmě nechybělo pár peprných poznámek v rádiové komunikaci.
Za elitní čtveřicí následovalo další velmi vyrovnané kvarteto, které bylo tentokrát složeno z pilotů Ferrari a McLarenu. I oni byli po úvodních pokusech v rozmezí pouhé jedné desetiny. Zdá se tedy, že bitva o tituly, ale také o třetí místo v Poháru konstruktérů nabídne na americké půdě pořádně dramatickou bitvu.
It continued all the way up to Turn 1 👀#USGP 🇺🇸 #F1 pic.twitter.com/OZ9vYEEO4i
— Formula 1 (@F1) October 22, 2021Poklidný průběh druhého tréninku trochu ozvláštnil Norris, který na konci druhé rovinky tvrdě probrzdil, kvůli čemuž si odepsal jednu sadu pneumatik. Kvalifikační simulace započal Stroll, hned po něm následovali oba piloti Mercedesu. Do vedení se dostal Bottas, ale Fin pokazil závěrečný sektor, takže za ním jedoucí Hmailton byl na konci kola rychlejší o víc jak půl vteřiny.
Poté se do vedení dostal Pérez, kterého následoval Norris. Naproti tomu Verstappen si do vysílačky stěžoval, že se skrz velký provoz nemůže dostat do čistého rychlého kola. Proto byla hvězda Red Bullu průběžně až osmá. V každém případě to vypadá, že minimálně McLaren by mohl promluvit do bojů o příčky nejvyšší. Britské stáji totiž zatím okruh v Austinu sedí.
Daleko nebylo ani Ferrari. To AlphaTauri patřily příčky mimo elitní desítku. Nikterak nevyčníval ani Gasly, který byl v posledních závodech schopen míchat kartami v o poznání vyšších patrech průběžného pořadí. Za zmínku stála rovněž skutečnost, že Mick Schumacher byl o sekundu rychlejší než jeho týmový kolega Nikita Mazepin. Zadařilo se také Latifimu, Kanaďan si ve druhém tréninku připsal skalp George Russella. Co se týká závodního tempa, vypadá to, že Mercedes drží nad Red Bullem převahu. Potvrdí se to i ve zbytku závodního víkendu?
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.