Druhý trénink před GP USA ovládl Sergio Pérez před Landem Norrisem a Lewisem Hamiltonem. Max Verstappen skončil až osmý.
Druhý trénink začal zostra, což potvrdili piloti Red Bullu a Mercedesu. Ti sice většinou během prvních minut volných jízd vyčkávají, tentokrát ale vyjeli na trať takřka okamžitě.
Zajímavostí bylo, že všichni čtyři závodníci se po svých prvních pokusech seřadili v jedné desetině sekundy. Následně došlo k drobnému incidentu mezi Hmailtonem a Verstappenem, který pilot Red Bullu vyřešil zdviženým prostředníčkem směrem k svému britskému rivalovi. Samozřejmě nechybělo pár peprných poznámek v rádiové komunikaci.
Za elitní čtveřicí následovalo další velmi vyrovnané kvarteto, které bylo tentokrát složeno z pilotů Ferrari a McLarenu. I oni byli po úvodních pokusech v rozmezí pouhé jedné desetiny. Zdá se tedy, že bitva o tituly, ale také o třetí místo v Poháru konstruktérů nabídne na americké půdě pořádně dramatickou bitvu.
It continued all the way up to Turn 1 👀#USGP 🇺🇸 #F1 pic.twitter.com/OZ9vYEEO4i
— Formula 1 (@F1) October 22, 2021Poklidný průběh druhého tréninku trochu ozvláštnil Norris, který na konci druhé rovinky tvrdě probrzdil, kvůli čemuž si odepsal jednu sadu pneumatik. Kvalifikační simulace započal Stroll, hned po něm následovali oba piloti Mercedesu. Do vedení se dostal Bottas, ale Fin pokazil závěrečný sektor, takže za ním jedoucí Hmailton byl na konci kola rychlejší o víc jak půl vteřiny.
Poté se do vedení dostal Pérez, kterého následoval Norris. Naproti tomu Verstappen si do vysílačky stěžoval, že se skrz velký provoz nemůže dostat do čistého rychlého kola. Proto byla hvězda Red Bullu průběžně až osmá. V každém případě to vypadá, že minimálně McLaren by mohl promluvit do bojů o příčky nejvyšší. Britské stáji totiž zatím okruh v Austinu sedí.
Daleko nebylo ani Ferrari. To AlphaTauri patřily příčky mimo elitní desítku. Nikterak nevyčníval ani Gasly, který byl v posledních závodech schopen míchat kartami v o poznání vyšších patrech průběžného pořadí. Za zmínku stála rovněž skutečnost, že Mick Schumacher byl o sekundu rychlejší než jeho týmový kolega Nikita Mazepin. Zadařilo se také Latifimu, Kanaďan si ve druhém tréninku připsal skalp George Russella. Co se týká závodního tempa, vypadá to, že Mercedes drží nad Red Bullem převahu. Potvrdí se to i ve zbytku závodního víkendu?
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.