Poklidný první trénink Velké ceny USA ovládly vozy stáje Mercedes. Nejrychlejšího času se dostalo Bottasovi, který byl o necelou desetinu rychlejší než jeho týmový kolega Lewis Hamilton.
První trénink Velké ceny USA v Austinu provázelo slunečné počasí. Teplota vzduchu se vyšplhala na 26 °C a trať byla rozehřáta na 30 °C.
První na trať vyjel Sergio Pérez, jezdec Red Bullu se na trať ale vydal s aerodynamickými senzory. Náhle po tom, co se nemalá skupinka jezdců vydala na trať, tak jsme byli svědky odstavení monopostu Fernanda Alonsa kvůli technické závadě a byly vyvěšeny červené vlajky.
Po restartu 1. volného tréninku se vydali všichni jezdci okusit náročnost trati v Austinu. S přibývajícími časy začalo přibývat i časů škrtnutých, toho okusil Pierre Gasly nebo třeba Daniel Ricciardo, oba se provinili v zatáčce číslo 9, kde překročili traťové limity. Do problémů se dostal ale i Charles Leclerc, který mezi zatáčkami 5 a 6 neukočíroval svůj monopost a skončil v kačírku, naštěstí se dokázal vrátit zpět na trať.
Valtteri Bottas just pipped Lewis Hamilton to P1 in the first practice session...#USGP 🇺🇸 #F1https://t.co/wBzdTs4JCe
— Formula 1 (@F1) October 22, 2021V necelé půli 1. tréninku se na první místo vyšvihnul Sergio Pérez, který svého času 1:36,798 dosáhl na nejtvrdší směsi pneumatik pro tento víkend. V těsném závěsu se za něj seřadil Lewis Hamilton a Lando Norris, v obou případech byl rozdíl na prvního menší než je 1 desetina.
Rázem se na čele objevil Sebastian Vettel, tomu ale bylo jeho rychlé kolo o hodnotě 1:36,344 škrtnuto, důvodem bylo překročení traťových limitů v zatáčce číslo 9.
Necelých dvacet minut před koncem se jezdci vydávali ještě vylepšit svá nejrychlejší kola, mezi těmito jezdci byly i stříbrné šípy. Nejrychlejší kolo si pro tento moment připsal Valtteri Bottas o hodnotě 1:34,874. Finský jezdec ale dostal již 6. spalovací motor, tudíž bude v neděli startovat s penalizací 5-ti míst. Jeho týmový kolega Lewis Hamilton zaostal o necelou desetinu. Třetí Verstappen už ztrácel 9 desetin.
Při posledních kolech 1. tréninku došlo i ke kolizi mezi Mickem Schumacherem a Sergiem Pérezem. Prvně jmenovaný neviděl Péreze v zrcátkách a v zatáčce číslo 12 jej zavřel. Incident se naštěstí obešel beze škod.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.