Poklidný první trénink Velké ceny USA ovládly vozy stáje Mercedes. Nejrychlejšího času se dostalo Bottasovi, který byl o necelou desetinu rychlejší než jeho týmový kolega Lewis Hamilton.
První trénink Velké ceny USA v Austinu provázelo slunečné počasí. Teplota vzduchu se vyšplhala na 26 °C a trať byla rozehřáta na 30 °C.
První na trať vyjel Sergio Pérez, jezdec Red Bullu se na trať ale vydal s aerodynamickými senzory. Náhle po tom, co se nemalá skupinka jezdců vydala na trať, tak jsme byli svědky odstavení monopostu Fernanda Alonsa kvůli technické závadě a byly vyvěšeny červené vlajky.
Po restartu 1. volného tréninku se vydali všichni jezdci okusit náročnost trati v Austinu. S přibývajícími časy začalo přibývat i časů škrtnutých, toho okusil Pierre Gasly nebo třeba Daniel Ricciardo, oba se provinili v zatáčce číslo 9, kde překročili traťové limity. Do problémů se dostal ale i Charles Leclerc, který mezi zatáčkami 5 a 6 neukočíroval svůj monopost a skončil v kačírku, naštěstí se dokázal vrátit zpět na trať.
Valtteri Bottas just pipped Lewis Hamilton to P1 in the first practice session...#USGP 🇺🇸 #F1https://t.co/wBzdTs4JCe
— Formula 1 (@F1) October 22, 2021V necelé půli 1. tréninku se na první místo vyšvihnul Sergio Pérez, který svého času 1:36,798 dosáhl na nejtvrdší směsi pneumatik pro tento víkend. V těsném závěsu se za něj seřadil Lewis Hamilton a Lando Norris, v obou případech byl rozdíl na prvního menší než je 1 desetina.
Rázem se na čele objevil Sebastian Vettel, tomu ale bylo jeho rychlé kolo o hodnotě 1:36,344 škrtnuto, důvodem bylo překročení traťových limitů v zatáčce číslo 9.
Necelých dvacet minut před koncem se jezdci vydávali ještě vylepšit svá nejrychlejší kola, mezi těmito jezdci byly i stříbrné šípy. Nejrychlejší kolo si pro tento moment připsal Valtteri Bottas o hodnotě 1:34,874. Finský jezdec ale dostal již 6. spalovací motor, tudíž bude v neděli startovat s penalizací 5-ti míst. Jeho týmový kolega Lewis Hamilton zaostal o necelou desetinu. Třetí Verstappen už ztrácel 9 desetin.
Při posledních kolech 1. tréninku došlo i ke kolizi mezi Mickem Schumacherem a Sergiem Pérezem. Prvně jmenovaný neviděl Péreze v zrcátkách a v zatáčce číslo 12 jej zavřel. Incident se naštěstí obešel beze škod.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.