Valtteri Bottas, jenž se příští rok stane jezdcem Alfy Romeo, neměl při jednání smlouvě tušení o tom, že se stáj z Hinwilu snaží převzít americký tým Andretti Autosport bývalého závodníka Michaela Andrettiho.
Michael Andretti nedávno navštívil továrnu Alfy Romeo ve Švýcarsku, z čehož někteří usuzují, že by již brzy mohlo dojít k nějakému oznámení. A i když má Alfa Romeo smlouvu se Sauberem, tak by přesto k případnému převzetí Američany mohlo dojít.
Bottas je zatím jediným potvrzeným pilotem této stáje, která je poslední, kdo má pro příští sezónu Formule 1 volné místo. Fin odcházející z Mercedesu s ní podepsal smlouvu v září, informace o vážném zájmu Andrettiho se objevila až během závodního víkendu v Turecku.
"Neměl jsem o tom tušení během jednání," přiznává nyní Bottas, což není znakem ideálního začátku nového partnerství. "Abych byl upřímný, tak mi není známo moc detailů, jestli vlastně existuje velká šance, aby k tomu došlo."
"Jsem si jistý tím, že lidé, kteří o tom rozhodují, vědí, co pro tým bude v dlouhodobém horizontu nejlepší. Nemám moc říct k tomu, kdo tým vlastní a z kolika procent. Tak už to chodívá, je to součástí obchodní stránky Formule 1," pokračuje finský pilot.
"Ale dokud bude mít tým pořád ty správné lidi, klíčové lidi u sebe, tak věřím, že může odvést skvělou práci. To je pro mě to hlavní," vysvětluje Bottas, kterému v letošním šampionátu patří třetí příčka za jeho týmovým kolegou Lewisem Hamiltonem a lídrem Maxem Verstappenem.
Uvítal by vůbec příchod Andrettiho? "Proč ne? Samozřejmě pro budoucího jezdce týmu by bylo hezké se před tím dozvědět trochu více o budoucích plánech. Ale proč ne?" odpovídá řečnickou protiotázkou.
U Alfy Romeo nahrazuje krajana Kimiho Räikkönena, jenž v F1 končí. Místo Antonia Giovinazziho u týmu je nejisté. Ani on nic neví o potenciální změně majitelů: "Samozřejmě jde o velké, slavné jméno, ale víc o tom nevím. Uvidíme, k čemu dojde, není to však v mých rukou."
Dočká se Bottas po případné změně vedení nakonec amerického kolegy?
Tři kola před cílem Velké ceny Španělska došlo k incidentu mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, při kterém Verstappen narazil do Russella. Za tuto kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci, která ho posunula z páté na desátou pozici a obdržel tři trestné body.
Aston Martin přišel o Lance Strolla ve Velké ceně Španělska kvůli zhoršujícím se bolestem pravé ruky a zápěstí, které ho nakonec donutily závod vynechat. Přesto se však objevily náznaky, že skutečný důvod jeho absence může být komplikovanější, než jak tým oficiálně uvádí.
Oscar Piastri v Barceloně potvrzuje svou formu a navýšil vedení v šampionátu, zatímco Max Verstappen po penalizaci ztrácí body a klesá pořadím po incidentu s Russellem.
Lando Norris přiznal, že během posledního kola kvalifikace na Velkou cenu Španělska udělal chyby, které ho stály pole position. Díky tomu mohl jeho týmový kolega Oscar Piastri získat první místo na startovním roštu.
Lewis Hamilton zkritizoval zpřísnění testů ohebnosti křídel, které podle něj stálo týmy spoustu peněz bez skutečného efektu.
Max Verstappen se zastal Yukiho Tsunody a zdůraznil, že potíže nejsou vinou jezdce, ale náročného vozu. „Yuki rozhodně není žádné ořezávátko,“ uvedl a dodal: „Myslím, že to víc vypovídá o tom, jak těžké je auto, než o Yukim samotném.“
Nečekaná komplikace pro Aston Martin. Lance Stroll byl nucen odstoupit ze španělské Grand Prix kvůli bolestem pravé ruky a zápěstí. Tým tak přichází o jednoho ze svých jezdců.
Yuki Tsunoda se po kvalifikaci na Velkou cenu Španělska ocitl na poslední, 20. pozici, což je o 17 míst za jeho týmovým kolegou Maxem Verstappenem. Japonský jezdec zůstal zaskočený a nepochopil, proč jeho monopost nedokázal držet krok s konkurencí.
Oscar Piastri v kvalifikaci na Velkou cenu Španělska s kolem 1:11.546 porazil svého týmového kolegu Landa Norrise a získal pole position. McLareny dominovaly za horkých podmínek, Verstappen skončil třetí, přičemž Piastri takticky znemožnil Norrisovi využít vzduchový stín a potvrdil svou skvělou formu.
Nico Rosberg během tréninku v Barceloně vyzdvihl Verstappenovu výjimečnou schopnost zvládat dynamiku zatáček a kontrolovat auto tam, kde ostatní stále bojují s přilnavostí. Podle něj právě tato plynulost a rychlá adaptace na chování vozu dává Verstappenovi zásadní náskok před soupeři.
Lewis Hamilton odhalil, že páteční nezdar ve volném tréninku na Velkou cenu Španělska způsobil technický problém jeho monopostu SF-25, kvůli němuž přišel o přítlak. I přes frustraci z výkonu věří, že se Ferrari podaří vůz včas opravit a zbytek víkendu zvládne lépe.
Nico Rosberg podpořil kritická slova Lewise Hamiltona na adresu Ferrari SF-25 a potvrdil, že vůz je skutečně obtížně ovladatelný. Podle bývalého mistra světa tento problém výrazně limituje výkonnost týmu a je nezbytné jej co nejdříve vyřešit.