Valtteri Bottas, jenž se příští rok stane jezdcem Alfy Romeo, neměl při jednání smlouvě tušení o tom, že se stáj z Hinwilu snaží převzít americký tým Andretti Autosport bývalého závodníka Michaela Andrettiho.
Michael Andretti nedávno navštívil továrnu Alfy Romeo ve Švýcarsku, z čehož někteří usuzují, že by již brzy mohlo dojít k nějakému oznámení. A i když má Alfa Romeo smlouvu se Sauberem, tak by přesto k případnému převzetí Američany mohlo dojít.
Bottas je zatím jediným potvrzeným pilotem této stáje, která je poslední, kdo má pro příští sezónu Formule 1 volné místo. Fin odcházející z Mercedesu s ní podepsal smlouvu v září, informace o vážném zájmu Andrettiho se objevila až během závodního víkendu v Turecku.
"Neměl jsem o tom tušení během jednání," přiznává nyní Bottas, což není znakem ideálního začátku nového partnerství. "Abych byl upřímný, tak mi není známo moc detailů, jestli vlastně existuje velká šance, aby k tomu došlo."
"Jsem si jistý tím, že lidé, kteří o tom rozhodují, vědí, co pro tým bude v dlouhodobém horizontu nejlepší. Nemám moc říct k tomu, kdo tým vlastní a z kolika procent. Tak už to chodívá, je to součástí obchodní stránky Formule 1," pokračuje finský pilot.
"Ale dokud bude mít tým pořád ty správné lidi, klíčové lidi u sebe, tak věřím, že může odvést skvělou práci. To je pro mě to hlavní," vysvětluje Bottas, kterému v letošním šampionátu patří třetí příčka za jeho týmovým kolegou Lewisem Hamiltonem a lídrem Maxem Verstappenem.
Uvítal by vůbec příchod Andrettiho? "Proč ne? Samozřejmě pro budoucího jezdce týmu by bylo hezké se před tím dozvědět trochu více o budoucích plánech. Ale proč ne?" odpovídá řečnickou protiotázkou.
U Alfy Romeo nahrazuje krajana Kimiho Räikkönena, jenž v F1 končí. Místo Antonia Giovinazziho u týmu je nejisté. Ani on nic neví o potenciální změně majitelů: "Samozřejmě jde o velké, slavné jméno, ale víc o tom nevím. Uvidíme, k čemu dojde, není to však v mých rukou."
Dočká se Bottas po případné změně vedení nakonec amerického kolegy?
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.