Michael Schumacher a Lewis Hamilton jsou statisticky vzato nejúspěšnějšími piloty Formule 1. Oba mají na svém kontě sedm mistrovských titulů, přičemž Brit může letos dosáhnout osmého. Nico Rosberg byl týmovým kolegou obou dvou velikánů a nyní popsal jejich rozdílnosti.
Schumacher se stal Rosbergovým týmovým kolegou v roce 2010, kdy fenomenální Němec ohlásil svůj návrat do Formule 1 za volantem Mercedesu. Společně pak oba Němci strávili v kokpitu Stříbrných šípů tři roky, přičemž Rosberg dokázal ve všech třech případech Schumachera v rámci konečného účtování porazit.
Je však férové říct, že tohle už při všem respektu nebyla Schumacherova doba. Sedminásobný šampion pamatoval jiné dekády a přizpůsobit se na zcela odlišné podmínky, než na které byl zvyklý, pro něj bylo velmi obtížné. Škoda, že se ho dnes nemůžete zeptat, co mu při jeho comebacku činilo největší problémy.
Rosberg je každopádně toho názoru, že největší předností Michaela Schumachera byla všestrannost. „U Michaela jste nenašli slabinu. Byl opravdu komplexní, ať už co se týče výkonů na trati nebo i jednání s týmem. Lidi dokázal motivovat, uměl je dostat na svou stranu, když pořádal různé společné akce," popisuje Nico.
To Hamilton má podle mistra světa z roku 2016 větší přirozený talent. „Lewisův instinkt je skvělý, co se týče čistého talentu, je pravděpodobně nejlepší ze všech. Z tohoto pohledu si osmý a rekordní titul zaslouží. Pokud se mu to podaří, bude to podle mě opravdu po zásluze. S odstupem času vnímám jeho přirozenou rychlost o to více a o to více jsem rád, že jsem ho ve stejném autě dokázal porazit."
Rozdíl mezi oběma šampiony tkví prý také v pracovitosti. Zatímco Lewis se moc nepředře a kromě závodů si užívá i svůj osobní život, Michael naopak trávil v továrně víc času než musel. „Lewis nikdy nechtěl testovat, nesnáší to. On by nejradši jen o víkendech závodil a přes týden si užíval. Michael naopak věděl, že se musí pořád učit a přesně tak k tomu přistupoval. Testoval by pořád, kdyby měl tu možnost," uzavírá Rosberg.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.