Na vozech Red Bullu a AlphaTauri se tento víkend během Velké ceny Spojených států objeví sponzorský nápis Acura. Její mateřská Honda se bude snažit ve zbytku sezóny vyhrát ještě tři závody a jezdecký titul.
S logy Acury jsme se v F1 v 80. a 90. letech minulého století pravidelně setkali během závodů na severoamerické půdě - naposledy se objevila na hledích přileb továrních pilotů japonské automobilky. Tentokrát své místo najdou na zadních křídlech monopostů místo nápisů Honda.
"Vzhledem k tomu, že jde o značku vysoce výkonných vozů Hondy v severní Americe, tak je to jenom dobře, že Acura bude přítomná ve vrcholném odvětví motorsportu, ve Formuli 1. Je nám potěšením, že ji budeme moci letos přivítat zpět během Velké ceny Spojených států. Vzpomínám si, jak ji Alain Prost vyhrál v roce 1989 s logem Acura na svém hledí, snad nám tedy tato značka přinese o víkendu na Okruhu Amerik stejný výsledek," přeje si šéf Red Bullu Christian Horner.
"Je to velmi zvláštní mít Acuru jako součást našeho partnerství s Red Bullem a AlphaTauri pro Velkou cenu Spojených států 2021. Zatím prožíváme neuvěřitelnou sezónu a jsme hrdi na to, že značku Acura můžeme přidat do našeho příběhu pro tento ikonický závod v Americe," přidává se ředitel Hondy Masaši Jamamoto.
I když se v posledních závodech zdálo, že má Mercedes rychlejší auto, tak přesto věří, že jejich pilot Max Verstappen má stále šanci porazit Lewise Hamiltona v boji o letošní titul - byť tento víkend má mít jejich soupeř v Austinu rychlostně navrch. "Plánem pro Texas je uhájit vedení v šampionátu," odkazuje Jamamoto na šestibodový náskok Holanďana před posledními 6 podniky.
Poté přijdou na řadu 2 velké ceny ve vyšších nadmořských výškách, které by měly svědčit spíše Red Bull, nato se F1 přesune na Dálný východ. Jak se bude situace podle šéfa Hondy vyvíjet? "Po Mexiku a Brazílii se poslední tři závody pojedou v Kataru, Saúdské Arábii a v Abú Zabí. Než dorazíme do Abú Zabí, tak chceme mít auto tak vyvinuté, abychom byli opět nejsilnějším týmem," odpovídá.
"V roce 2019 jsme byli rychlí v Mexiku a v Brazílii, loni jsme vyhráli v Abú Zabí. Katar a Saúdská Arábie představují otazníky, ale budeme-li mít v Mexiku, na Interlagu a v Abú Zabí takovou rychlost jako v posledních dvou letech, tak by to mělo vést k dobrému výsledku," pokračuje Jamamoto.
"Myslím si, že můžeme získat další tři vítězství ve zbývajících šesti závodech," věří šéf Hondy v úspěchy ve zbývajících podnicích, které povedou k titulu mezi jezdci.
K vzestupu formy Red Bullu by měl pomoci i návrat Adriana Neweyho po jeho vážné nehodě na kole. "Je naší hlavní postavou a během jeho nepřítomnosti nám scházel všude. Na simulátoru, v aerodynamickém tunelu, v továrně kvůli nastavení auta - jednoduše se nedá nahradit," posteskl si poradce týmu Helmut Marko.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.