Na vozech Red Bullu a AlphaTauri se tento víkend během Velké ceny Spojených států objeví sponzorský nápis Acura. Její mateřská Honda se bude snažit ve zbytku sezóny vyhrát ještě tři závody a jezdecký titul.
S logy Acury jsme se v F1 v 80. a 90. letech minulého století pravidelně setkali během závodů na severoamerické půdě - naposledy se objevila na hledích přileb továrních pilotů japonské automobilky. Tentokrát své místo najdou na zadních křídlech monopostů místo nápisů Honda.
"Vzhledem k tomu, že jde o značku vysoce výkonných vozů Hondy v severní Americe, tak je to jenom dobře, že Acura bude přítomná ve vrcholném odvětví motorsportu, ve Formuli 1. Je nám potěšením, že ji budeme moci letos přivítat zpět během Velké ceny Spojených států. Vzpomínám si, jak ji Alain Prost vyhrál v roce 1989 s logem Acura na svém hledí, snad nám tedy tato značka přinese o víkendu na Okruhu Amerik stejný výsledek," přeje si šéf Red Bullu Christian Horner.
"Je to velmi zvláštní mít Acuru jako součást našeho partnerství s Red Bullem a AlphaTauri pro Velkou cenu Spojených států 2021. Zatím prožíváme neuvěřitelnou sezónu a jsme hrdi na to, že značku Acura můžeme přidat do našeho příběhu pro tento ikonický závod v Americe," přidává se ředitel Hondy Masaši Jamamoto.
I když se v posledních závodech zdálo, že má Mercedes rychlejší auto, tak přesto věří, že jejich pilot Max Verstappen má stále šanci porazit Lewise Hamiltona v boji o letošní titul - byť tento víkend má mít jejich soupeř v Austinu rychlostně navrch. "Plánem pro Texas je uhájit vedení v šampionátu," odkazuje Jamamoto na šestibodový náskok Holanďana před posledními 6 podniky.
Poté přijdou na řadu 2 velké ceny ve vyšších nadmořských výškách, které by měly svědčit spíše Red Bull, nato se F1 přesune na Dálný východ. Jak se bude situace podle šéfa Hondy vyvíjet? "Po Mexiku a Brazílii se poslední tři závody pojedou v Kataru, Saúdské Arábii a v Abú Zabí. Než dorazíme do Abú Zabí, tak chceme mít auto tak vyvinuté, abychom byli opět nejsilnějším týmem," odpovídá.
"V roce 2019 jsme byli rychlí v Mexiku a v Brazílii, loni jsme vyhráli v Abú Zabí. Katar a Saúdská Arábie představují otazníky, ale budeme-li mít v Mexiku, na Interlagu a v Abú Zabí takovou rychlost jako v posledních dvou letech, tak by to mělo vést k dobrému výsledku," pokračuje Jamamoto.
"Myslím si, že můžeme získat další tři vítězství ve zbývajících šesti závodech," věří šéf Hondy v úspěchy ve zbývajících podnicích, které povedou k titulu mezi jezdci.
K vzestupu formy Red Bullu by měl pomoci i návrat Adriana Neweyho po jeho vážné nehodě na kole. "Je naší hlavní postavou a během jeho nepřítomnosti nám scházel všude. Na simulátoru, v aerodynamickém tunelu, v továrně kvůli nastavení auta - jednoduše se nedá nahradit," posteskl si poradce týmu Helmut Marko.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.