Na vozech Red Bullu a AlphaTauri se tento víkend během Velké ceny Spojených států objeví sponzorský nápis Acura. Její mateřská Honda se bude snažit ve zbytku sezóny vyhrát ještě tři závody a jezdecký titul.
S logy Acury jsme se v F1 v 80. a 90. letech minulého století pravidelně setkali během závodů na severoamerické půdě - naposledy se objevila na hledích přileb továrních pilotů japonské automobilky. Tentokrát své místo najdou na zadních křídlech monopostů místo nápisů Honda.
"Vzhledem k tomu, že jde o značku vysoce výkonných vozů Hondy v severní Americe, tak je to jenom dobře, že Acura bude přítomná ve vrcholném odvětví motorsportu, ve Formuli 1. Je nám potěšením, že ji budeme moci letos přivítat zpět během Velké ceny Spojených států. Vzpomínám si, jak ji Alain Prost vyhrál v roce 1989 s logem Acura na svém hledí, snad nám tedy tato značka přinese o víkendu na Okruhu Amerik stejný výsledek," přeje si šéf Red Bullu Christian Horner.
"Je to velmi zvláštní mít Acuru jako součást našeho partnerství s Red Bullem a AlphaTauri pro Velkou cenu Spojených států 2021. Zatím prožíváme neuvěřitelnou sezónu a jsme hrdi na to, že značku Acura můžeme přidat do našeho příběhu pro tento ikonický závod v Americe," přidává se ředitel Hondy Masaši Jamamoto.
I když se v posledních závodech zdálo, že má Mercedes rychlejší auto, tak přesto věří, že jejich pilot Max Verstappen má stále šanci porazit Lewise Hamiltona v boji o letošní titul - byť tento víkend má mít jejich soupeř v Austinu rychlostně navrch. "Plánem pro Texas je uhájit vedení v šampionátu," odkazuje Jamamoto na šestibodový náskok Holanďana před posledními 6 podniky.
Poté přijdou na řadu 2 velké ceny ve vyšších nadmořských výškách, které by měly svědčit spíše Red Bull, nato se F1 přesune na Dálný východ. Jak se bude situace podle šéfa Hondy vyvíjet? "Po Mexiku a Brazílii se poslední tři závody pojedou v Kataru, Saúdské Arábii a v Abú Zabí. Než dorazíme do Abú Zabí, tak chceme mít auto tak vyvinuté, abychom byli opět nejsilnějším týmem," odpovídá.
"V roce 2019 jsme byli rychlí v Mexiku a v Brazílii, loni jsme vyhráli v Abú Zabí. Katar a Saúdská Arábie představují otazníky, ale budeme-li mít v Mexiku, na Interlagu a v Abú Zabí takovou rychlost jako v posledních dvou letech, tak by to mělo vést k dobrému výsledku," pokračuje Jamamoto.
"Myslím si, že můžeme získat další tři vítězství ve zbývajících šesti závodech," věří šéf Hondy v úspěchy ve zbývajících podnicích, které povedou k titulu mezi jezdci.
K vzestupu formy Red Bullu by měl pomoci i návrat Adriana Neweyho po jeho vážné nehodě na kole. "Je naší hlavní postavou a během jeho nepřítomnosti nám scházel všude. Na simulátoru, v aerodynamickém tunelu, v továrně kvůli nastavení auta - jednoduše se nedá nahradit," posteskl si poradce týmu Helmut Marko.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.