Na vozech Red Bullu a AlphaTauri se tento víkend během Velké ceny Spojených států objeví sponzorský nápis Acura. Její mateřská Honda se bude snažit ve zbytku sezóny vyhrát ještě tři závody a jezdecký titul.
S logy Acury jsme se v F1 v 80. a 90. letech minulého století pravidelně setkali během závodů na severoamerické půdě - naposledy se objevila na hledích přileb továrních pilotů japonské automobilky. Tentokrát své místo najdou na zadních křídlech monopostů místo nápisů Honda.
"Vzhledem k tomu, že jde o značku vysoce výkonných vozů Hondy v severní Americe, tak je to jenom dobře, že Acura bude přítomná ve vrcholném odvětví motorsportu, ve Formuli 1. Je nám potěšením, že ji budeme moci letos přivítat zpět během Velké ceny Spojených států. Vzpomínám si, jak ji Alain Prost vyhrál v roce 1989 s logem Acura na svém hledí, snad nám tedy tato značka přinese o víkendu na Okruhu Amerik stejný výsledek," přeje si šéf Red Bullu Christian Horner.
"Je to velmi zvláštní mít Acuru jako součást našeho partnerství s Red Bullem a AlphaTauri pro Velkou cenu Spojených států 2021. Zatím prožíváme neuvěřitelnou sezónu a jsme hrdi na to, že značku Acura můžeme přidat do našeho příběhu pro tento ikonický závod v Americe," přidává se ředitel Hondy Masaši Jamamoto.
I když se v posledních závodech zdálo, že má Mercedes rychlejší auto, tak přesto věří, že jejich pilot Max Verstappen má stále šanci porazit Lewise Hamiltona v boji o letošní titul - byť tento víkend má mít jejich soupeř v Austinu rychlostně navrch. "Plánem pro Texas je uhájit vedení v šampionátu," odkazuje Jamamoto na šestibodový náskok Holanďana před posledními 6 podniky.
Poté přijdou na řadu 2 velké ceny ve vyšších nadmořských výškách, které by měly svědčit spíše Red Bull, nato se F1 přesune na Dálný východ. Jak se bude situace podle šéfa Hondy vyvíjet? "Po Mexiku a Brazílii se poslední tři závody pojedou v Kataru, Saúdské Arábii a v Abú Zabí. Než dorazíme do Abú Zabí, tak chceme mít auto tak vyvinuté, abychom byli opět nejsilnějším týmem," odpovídá.
"V roce 2019 jsme byli rychlí v Mexiku a v Brazílii, loni jsme vyhráli v Abú Zabí. Katar a Saúdská Arábie představují otazníky, ale budeme-li mít v Mexiku, na Interlagu a v Abú Zabí takovou rychlost jako v posledních dvou letech, tak by to mělo vést k dobrému výsledku," pokračuje Jamamoto.
"Myslím si, že můžeme získat další tři vítězství ve zbývajících šesti závodech," věří šéf Hondy v úspěchy ve zbývajících podnicích, které povedou k titulu mezi jezdci.
K vzestupu formy Red Bullu by měl pomoci i návrat Adriana Neweyho po jeho vážné nehodě na kole. "Je naší hlavní postavou a během jeho nepřítomnosti nám scházel všude. Na simulátoru, v aerodynamickém tunelu, v továrně kvůli nastavení auta - jednoduše se nedá nahradit," posteskl si poradce týmu Helmut Marko.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.