Syn sedminásobného mistra světa Michaela Schumachera Mick letos zažívá svůj debut ve Formuli 1. Za volantem nekonkurenceschopného Haasu však Němec nemá moc šancí vyniknout, na některé osobnosti královny motorsportu ale i tak udělal dojem.
„Musím říct, že Mick zatím odvádí skvělou práci. Manzepina drží většinou daleko za sebou a způsob, jak pracuje s týmem, tak jen je vskutku brilantní. Je velmi zajímavé ho sledovat, myslím, že v budoucnu může mnohého dosáhnout. Ve Ferrari by mohl navázat na svého otce a slavit řadu úspěchů," předpovídá šéf Williamsu Jost Capito.
Přesto se ani mladý Schumi nevyhnul několika více či méně zbytečným chybám, za které byl posléze kritizován. Namátkou havárie v Imole, Monaku či ve Francii jistě nebyly tím, čím by se chtěl Mick prezentovat. Pravda je však taková že letošní Haas je velmi špatný. Obzvláště pro nováčka ve Formuli 1 jde o stroj, který mu situaci rozhodně nijak neulehčí.
„Mick má potenciál na to, aby byl výborným pilotem. Nic mu nechybí. Má mentální sílu i odvahu. K tomu disponuje nesporným talentem, jen se podívejte na tureckou kvalifikaci a jeho postup do Q2. To bylo skvělé představení. V tomto ohledu o něm nemusíme pochybovat," pokračuje Capito.
Je však otázkou, kdy se Schumacher do Ferrari (případně) dostane. Leclerc má v Maranellu dlouhodobý kontrakt, přičemž v Itálii se čile spekuluje o jeho prodloužení minimálně do roku 2026 a Sainz podává v červeném voze velmi dobré výkony. Z logiky věci tak momentálně Bnotto a spol. nemusí přemýšlet o změně jezdecké sestavy. Navíc se vedení stáje už dřív nechalo slyšet, že v oblasti pilotů chce vsadit na dlouhodobou kontinuitu. Takže jak to s Mickem Schumacherem dopadne?
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.