Syn sedminásobného mistra světa Michaela Schumachera Mick letos zažívá svůj debut ve Formuli 1. Za volantem nekonkurenceschopného Haasu však Němec nemá moc šancí vyniknout, na některé osobnosti královny motorsportu ale i tak udělal dojem.
„Musím říct, že Mick zatím odvádí skvělou práci. Manzepina drží většinou daleko za sebou a způsob, jak pracuje s týmem, tak jen je vskutku brilantní. Je velmi zajímavé ho sledovat, myslím, že v budoucnu může mnohého dosáhnout. Ve Ferrari by mohl navázat na svého otce a slavit řadu úspěchů," předpovídá šéf Williamsu Jost Capito.
Přesto se ani mladý Schumi nevyhnul několika více či méně zbytečným chybám, za které byl posléze kritizován. Namátkou havárie v Imole, Monaku či ve Francii jistě nebyly tím, čím by se chtěl Mick prezentovat. Pravda je však taková že letošní Haas je velmi špatný. Obzvláště pro nováčka ve Formuli 1 jde o stroj, který mu situaci rozhodně nijak neulehčí.
„Mick má potenciál na to, aby byl výborným pilotem. Nic mu nechybí. Má mentální sílu i odvahu. K tomu disponuje nesporným talentem, jen se podívejte na tureckou kvalifikaci a jeho postup do Q2. To bylo skvělé představení. V tomto ohledu o něm nemusíme pochybovat," pokračuje Capito.
Je však otázkou, kdy se Schumacher do Ferrari (případně) dostane. Leclerc má v Maranellu dlouhodobý kontrakt, přičemž v Itálii se čile spekuluje o jeho prodloužení minimálně do roku 2026 a Sainz podává v červeném voze velmi dobré výkony. Z logiky věci tak momentálně Bnotto a spol. nemusí přemýšlet o změně jezdecké sestavy. Navíc se vedení stáje už dřív nechalo slyšet, že v oblasti pilotů chce vsadit na dlouhodobou kontinuitu. Takže jak to s Mickem Schumacherem dopadne?
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.