Syn sedminásobného mistra světa Michaela Schumachera Mick letos zažívá svůj debut ve Formuli 1. Za volantem nekonkurenceschopného Haasu však Němec nemá moc šancí vyniknout, na některé osobnosti královny motorsportu ale i tak udělal dojem.
„Musím říct, že Mick zatím odvádí skvělou práci. Manzepina drží většinou daleko za sebou a způsob, jak pracuje s týmem, tak jen je vskutku brilantní. Je velmi zajímavé ho sledovat, myslím, že v budoucnu může mnohého dosáhnout. Ve Ferrari by mohl navázat na svého otce a slavit řadu úspěchů," předpovídá šéf Williamsu Jost Capito.
Přesto se ani mladý Schumi nevyhnul několika více či méně zbytečným chybám, za které byl posléze kritizován. Namátkou havárie v Imole, Monaku či ve Francii jistě nebyly tím, čím by se chtěl Mick prezentovat. Pravda je však taková že letošní Haas je velmi špatný. Obzvláště pro nováčka ve Formuli 1 jde o stroj, který mu situaci rozhodně nijak neulehčí.
„Mick má potenciál na to, aby byl výborným pilotem. Nic mu nechybí. Má mentální sílu i odvahu. K tomu disponuje nesporným talentem, jen se podívejte na tureckou kvalifikaci a jeho postup do Q2. To bylo skvělé představení. V tomto ohledu o něm nemusíme pochybovat," pokračuje Capito.
Je však otázkou, kdy se Schumacher do Ferrari (případně) dostane. Leclerc má v Maranellu dlouhodobý kontrakt, přičemž v Itálii se čile spekuluje o jeho prodloužení minimálně do roku 2026 a Sainz podává v červeném voze velmi dobré výkony. Z logiky věci tak momentálně Bnotto a spol. nemusí přemýšlet o změně jezdecké sestavy. Navíc se vedení stáje už dřív nechalo slyšet, že v oblasti pilotů chce vsadit na dlouhodobou kontinuitu. Takže jak to s Mickem Schumacherem dopadne?
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.
Ferrari oznámilo, že během středečního filmovacího dne na okruhu Mugello usednou do vozu oba jeho jezdci – Lewis Hamilton i Charles Leclerc. Italský tým zde poprvé nasadí nové zadní zavěšení, které má být klíčové před nadcházející Velkou cenou Belgie.
Helmut Marko oznámil, že Max Verstappen může očekávat řadu technických vylepšení před posledními dvěma závody před letní přestávkou. Rakouský poradce Red Bullu potvrdil, že tým připravil několik důležitých upgradů, které by měly pomoci Verstappenovi udržet tempo v boji o šampionát.
Lando Norris označil své vítězství na Velké ceně Velké Británie 2025 za nejdůležitější moment své dosavadní kariéry. Emotivní triumf před domácím publikem pro něj znamená naplnění dlouholetého snu.