Red Bull teprve nedávno potvrdil, co bylo za nepřítomnosti Adriana Neweyho v padoku a jak je pro vývoj monopostu stále velkým přínosem. Jakou formu očekává nadcházející víkend v Austinu ve srovnání s Mercedesem a jak se podle jeho vedoucích představitelů budou vyvíjet další velké ceny?
Technický ředitel Red Bullu se během letní přestávky pěkně ztřískal na kole, proto v padoku dlouho nebyl vidět. Nějakou dobu ležel v nemocnici a celkem dlouho se ze svého zranění zotavoval. Poprvé se v zákulisí objevil až předminulý víkend v Turecku.
Podle odborného poradce Helmuta Marka se jeho absence týmu nijak nedotkla, zároveň však připustil, že jeho návrat je velmi vítaný před závěrečným bojem o mistrovský titul s Mercedesem. Do konce sezóny zbývá již jen šest závodů: USA, Mexiko, Brazílie, Katar, Saúdská Arábie a Abú Zabí. A Red Bull moc touží po tom, aby v nich nasbíral více bodů než jeho hlavní soupeř.
Byť Newey není podle Marka ještě zcela fit, přesto již dokáže svému týmu vydatně pomáhat. Návrat do akce v Istanbulu pro něj nebyl lehký - na novém povrchu se piloti Red Bullu potýkali s nedotáčivostí. Max Verstappen sice v deštivém závodu skončil druhý, vše ale mohlo dopadnout hůře.
"Z pohledu šířky kádru jsme na tom dobře, Newey je ale samozřejmě hlavní postavou. V počátečních fázích jsme nevěděli, jak vážné je jeho zranění, navíc musel podstoupit několik operací," odhaluje Marko o potížích svého hlavního konstruktéra.
"Teď už je však zpět. Nechci říct, že je úplně v pořádku, ale je tady, aby vykonával svou práci. A taky ihned rozpoznal potíže, které jsme měli s nastavením," pochvaluje si Marko přínos Neweyho.
Nyní ho v továrně v Milton Keynes čekají další schůzky se svým zotavujícím se technickým ředitelem i s Maxem Verstappenem, jenž v šampionátu vede o 6 bodů nad Lewisem Hamiltonem. Cílem bude zajistit, aby vůz RB16B byl v té nelepší formě pro závěr sezóny.
Šéf Christian Horner očekává, že v USA bude mít tento víkend Mercedes navrch, pak by se naopak měli prosadit spíše oni: "Víme, že Austin je již několik let Hamiltonovou pevností. Ale následující Mexiko a Brazílie ve vyšších polohách svědčili v minulosti spíše nám."
A finální trojboj na Blízkém východě? "Pak si moc nejsem jistý tím, co očekávat v posledních třech závodech. Bude to fascinující, ale jak víte, budeme muset podat ty nejlepší výkony," dodává Horner.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.