Red Bull teprve nedávno potvrdil, co bylo za nepřítomnosti Adriana Neweyho v padoku a jak je pro vývoj monopostu stále velkým přínosem. Jakou formu očekává nadcházející víkend v Austinu ve srovnání s Mercedesem a jak se podle jeho vedoucích představitelů budou vyvíjet další velké ceny?
Technický ředitel Red Bullu se během letní přestávky pěkně ztřískal na kole, proto v padoku dlouho nebyl vidět. Nějakou dobu ležel v nemocnici a celkem dlouho se ze svého zranění zotavoval. Poprvé se v zákulisí objevil až předminulý víkend v Turecku.
Podle odborného poradce Helmuta Marka se jeho absence týmu nijak nedotkla, zároveň však připustil, že jeho návrat je velmi vítaný před závěrečným bojem o mistrovský titul s Mercedesem. Do konce sezóny zbývá již jen šest závodů: USA, Mexiko, Brazílie, Katar, Saúdská Arábie a Abú Zabí. A Red Bull moc touží po tom, aby v nich nasbíral více bodů než jeho hlavní soupeř.
Byť Newey není podle Marka ještě zcela fit, přesto již dokáže svému týmu vydatně pomáhat. Návrat do akce v Istanbulu pro něj nebyl lehký - na novém povrchu se piloti Red Bullu potýkali s nedotáčivostí. Max Verstappen sice v deštivém závodu skončil druhý, vše ale mohlo dopadnout hůře.
"Z pohledu šířky kádru jsme na tom dobře, Newey je ale samozřejmě hlavní postavou. V počátečních fázích jsme nevěděli, jak vážné je jeho zranění, navíc musel podstoupit několik operací," odhaluje Marko o potížích svého hlavního konstruktéra.
"Teď už je však zpět. Nechci říct, že je úplně v pořádku, ale je tady, aby vykonával svou práci. A taky ihned rozpoznal potíže, které jsme měli s nastavením," pochvaluje si Marko přínos Neweyho.
Nyní ho v továrně v Milton Keynes čekají další schůzky se svým zotavujícím se technickým ředitelem i s Maxem Verstappenem, jenž v šampionátu vede o 6 bodů nad Lewisem Hamiltonem. Cílem bude zajistit, aby vůz RB16B byl v té nelepší formě pro závěr sezóny.
Šéf Christian Horner očekává, že v USA bude mít tento víkend Mercedes navrch, pak by se naopak měli prosadit spíše oni: "Víme, že Austin je již několik let Hamiltonovou pevností. Ale následující Mexiko a Brazílie ve vyšších polohách svědčili v minulosti spíše nám."
A finální trojboj na Blízkém východě? "Pak si moc nejsem jistý tím, co očekávat v posledních třech závodech. Bude to fascinující, ale jak víte, budeme muset podat ty nejlepší výkony," dodává Horner.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.