Red Bull teprve nedávno potvrdil, co bylo za nepřítomnosti Adriana Neweyho v padoku a jak je pro vývoj monopostu stále velkým přínosem. Jakou formu očekává nadcházející víkend v Austinu ve srovnání s Mercedesem a jak se podle jeho vedoucích představitelů budou vyvíjet další velké ceny?
Technický ředitel Red Bullu se během letní přestávky pěkně ztřískal na kole, proto v padoku dlouho nebyl vidět. Nějakou dobu ležel v nemocnici a celkem dlouho se ze svého zranění zotavoval. Poprvé se v zákulisí objevil až předminulý víkend v Turecku.
Podle odborného poradce Helmuta Marka se jeho absence týmu nijak nedotkla, zároveň však připustil, že jeho návrat je velmi vítaný před závěrečným bojem o mistrovský titul s Mercedesem. Do konce sezóny zbývá již jen šest závodů: USA, Mexiko, Brazílie, Katar, Saúdská Arábie a Abú Zabí. A Red Bull moc touží po tom, aby v nich nasbíral více bodů než jeho hlavní soupeř.
Byť Newey není podle Marka ještě zcela fit, přesto již dokáže svému týmu vydatně pomáhat. Návrat do akce v Istanbulu pro něj nebyl lehký - na novém povrchu se piloti Red Bullu potýkali s nedotáčivostí. Max Verstappen sice v deštivém závodu skončil druhý, vše ale mohlo dopadnout hůře.
"Z pohledu šířky kádru jsme na tom dobře, Newey je ale samozřejmě hlavní postavou. V počátečních fázích jsme nevěděli, jak vážné je jeho zranění, navíc musel podstoupit několik operací," odhaluje Marko o potížích svého hlavního konstruktéra.
"Teď už je však zpět. Nechci říct, že je úplně v pořádku, ale je tady, aby vykonával svou práci. A taky ihned rozpoznal potíže, které jsme měli s nastavením," pochvaluje si Marko přínos Neweyho.
Nyní ho v továrně v Milton Keynes čekají další schůzky se svým zotavujícím se technickým ředitelem i s Maxem Verstappenem, jenž v šampionátu vede o 6 bodů nad Lewisem Hamiltonem. Cílem bude zajistit, aby vůz RB16B byl v té nelepší formě pro závěr sezóny.
Šéf Christian Horner očekává, že v USA bude mít tento víkend Mercedes navrch, pak by se naopak měli prosadit spíše oni: "Víme, že Austin je již několik let Hamiltonovou pevností. Ale následující Mexiko a Brazílie ve vyšších polohách svědčili v minulosti spíše nám."
A finální trojboj na Blízkém východě? "Pak si moc nejsem jistý tím, co očekávat v posledních třech závodech. Bude to fascinující, ale jak víte, budeme muset podat ty nejlepší výkony," dodává Horner.
Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.