Red Bull teprve nedávno potvrdil, co bylo za nepřítomnosti Adriana Neweyho v padoku a jak je pro vývoj monopostu stále velkým přínosem. Jakou formu očekává nadcházející víkend v Austinu ve srovnání s Mercedesem a jak se podle jeho vedoucích představitelů budou vyvíjet další velké ceny?
Technický ředitel Red Bullu se během letní přestávky pěkně ztřískal na kole, proto v padoku dlouho nebyl vidět. Nějakou dobu ležel v nemocnici a celkem dlouho se ze svého zranění zotavoval. Poprvé se v zákulisí objevil až předminulý víkend v Turecku.
Podle odborného poradce Helmuta Marka se jeho absence týmu nijak nedotkla, zároveň však připustil, že jeho návrat je velmi vítaný před závěrečným bojem o mistrovský titul s Mercedesem. Do konce sezóny zbývá již jen šest závodů: USA, Mexiko, Brazílie, Katar, Saúdská Arábie a Abú Zabí. A Red Bull moc touží po tom, aby v nich nasbíral více bodů než jeho hlavní soupeř.
Byť Newey není podle Marka ještě zcela fit, přesto již dokáže svému týmu vydatně pomáhat. Návrat do akce v Istanbulu pro něj nebyl lehký - na novém povrchu se piloti Red Bullu potýkali s nedotáčivostí. Max Verstappen sice v deštivém závodu skončil druhý, vše ale mohlo dopadnout hůře.
"Z pohledu šířky kádru jsme na tom dobře, Newey je ale samozřejmě hlavní postavou. V počátečních fázích jsme nevěděli, jak vážné je jeho zranění, navíc musel podstoupit několik operací," odhaluje Marko o potížích svého hlavního konstruktéra.
"Teď už je však zpět. Nechci říct, že je úplně v pořádku, ale je tady, aby vykonával svou práci. A taky ihned rozpoznal potíže, které jsme měli s nastavením," pochvaluje si Marko přínos Neweyho.
Nyní ho v továrně v Milton Keynes čekají další schůzky se svým zotavujícím se technickým ředitelem i s Maxem Verstappenem, jenž v šampionátu vede o 6 bodů nad Lewisem Hamiltonem. Cílem bude zajistit, aby vůz RB16B byl v té nelepší formě pro závěr sezóny.
Šéf Christian Horner očekává, že v USA bude mít tento víkend Mercedes navrch, pak by se naopak měli prosadit spíše oni: "Víme, že Austin je již několik let Hamiltonovou pevností. Ale následující Mexiko a Brazílie ve vyšších polohách svědčili v minulosti spíše nám."
A finální trojboj na Blízkém východě? "Pak si moc nejsem jistý tím, co očekávat v posledních třech závodech. Bude to fascinující, ale jak víte, budeme muset podat ty nejlepší výkony," dodává Horner.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.