Fernando Alonso očekává, že příští rok bude mít úřadující šampion Lewis Hamilton mnohem těžší práci porazit svého týmového kolegu než letos s Valtterim Bottasem. Mercedes mu ale bude muset poskytnout dobré auto. V závěru letošní sezóny se zdá, že Stříbrný šíp W12 je vůbec nejrychlejším v poli.
Russell letos září s Williamsem, pro který vybojoval již 16 mistrovských bodů a zejména jeho zásluhou je menší britská stáj na 8. místě mezi konstruktéry před Haase i Alfou Romeo podporovanou Ferrari.
Příští rok u Mercedesu nahradí nevýrazného Bottase, jenž přestupuje k Alfě. Většina lidí v padoku mu věstí zářnou budoucnost a podle Alonsa hlavní hvězdě Hamiltonovi pěkně zatopí - více, než se to doposud podařilo jeho současnému finskému týmovému kolegovi.
"Určitě svůj talent a svou rychlost již mnohokrát prokázal. I minulý rok, když v Bahrajnu naskočil do Mercedesu a málem vyhrál. Určitě bude pro Lewise větší výzvou ne Valtteri," prohlašuje Alonso, jenž se letos po dvouleté přestávce vrátil do F1, v níž u Alpine jasně předčí svého týmového kolegu Estebana Ocona.
Podobný názor vyslovil minulý měsíc Max Verstappen, podle kterého to nová posila Mercedesu "Lewisovi hodně ztíží... očekávám, že se mu povede výborně, až to místo získá."
Podle Alonsa to však má podmínku - tým bude muset Russellovi poskytovat stejně kvalitní techniku jako sedminásobnému šampionovi: "Myslím si však, že to bude na Mercedesu, aby jim oběma poskytl dobré auto. Myslím si, že je na tu výzvu připravený. Určitě to tedy bude zajímavé sledovat."
Mercedes je na tom v závěru letošní sezóny velmi dobře a po Istanbulu se zdá, že je na tom s rychlostí lépe než jeho hlavní soupeř v podobě Red Bullu RB16B, na který mají v šampionátu konstruktérů 36 bodů k dobru, ovšem mezi jezdci Hamilton na Verstappena ztrácí 6 bodů.
Kromě vítězství tam totiž jeho celková výkonnost "byla dalším pozitivem víkendu. Předváděli jsme dobré tempo za mokra a vypadá to, že [naše] auto má na vítězství v šampionátu. Je to opravdu uklidňující, že nyní vyrážíme k posledním 6 závodům s tím, že máme balík, s kterým je dokážeme porazit v sobotu v kvalifikaci a v neděli v závodě," komentuje sebevědomě Andrew Showlin, šéf traťových inženýrů Mercedesu.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.