Fernando Alonso očekává, že příští rok bude mít úřadující šampion Lewis Hamilton mnohem těžší práci porazit svého týmového kolegu než letos s Valtterim Bottasem. Mercedes mu ale bude muset poskytnout dobré auto. V závěru letošní sezóny se zdá, že Stříbrný šíp W12 je vůbec nejrychlejším v poli.
Russell letos září s Williamsem, pro který vybojoval již 16 mistrovských bodů a zejména jeho zásluhou je menší britská stáj na 8. místě mezi konstruktéry před Haase i Alfou Romeo podporovanou Ferrari.
Příští rok u Mercedesu nahradí nevýrazného Bottase, jenž přestupuje k Alfě. Většina lidí v padoku mu věstí zářnou budoucnost a podle Alonsa hlavní hvězdě Hamiltonovi pěkně zatopí - více, než se to doposud podařilo jeho současnému finskému týmovému kolegovi.
"Určitě svůj talent a svou rychlost již mnohokrát prokázal. I minulý rok, když v Bahrajnu naskočil do Mercedesu a málem vyhrál. Určitě bude pro Lewise větší výzvou ne Valtteri," prohlašuje Alonso, jenž se letos po dvouleté přestávce vrátil do F1, v níž u Alpine jasně předčí svého týmového kolegu Estebana Ocona.
Podobný názor vyslovil minulý měsíc Max Verstappen, podle kterého to nová posila Mercedesu "Lewisovi hodně ztíží... očekávám, že se mu povede výborně, až to místo získá."
Podle Alonsa to však má podmínku - tým bude muset Russellovi poskytovat stejně kvalitní techniku jako sedminásobnému šampionovi: "Myslím si však, že to bude na Mercedesu, aby jim oběma poskytl dobré auto. Myslím si, že je na tu výzvu připravený. Určitě to tedy bude zajímavé sledovat."
Mercedes je na tom v závěru letošní sezóny velmi dobře a po Istanbulu se zdá, že je na tom s rychlostí lépe než jeho hlavní soupeř v podobě Red Bullu RB16B, na který mají v šampionátu konstruktérů 36 bodů k dobru, ovšem mezi jezdci Hamilton na Verstappena ztrácí 6 bodů.
Kromě vítězství tam totiž jeho celková výkonnost "byla dalším pozitivem víkendu. Předváděli jsme dobré tempo za mokra a vypadá to, že [naše] auto má na vítězství v šampionátu. Je to opravdu uklidňující, že nyní vyrážíme k posledním 6 závodům s tím, že máme balík, s kterým je dokážeme porazit v sobotu v kvalifikaci a v neděli v závodě," komentuje sebevědomě Andrew Showlin, šéf traťových inženýrů Mercedesu.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.