Kromě bitvy o mistrovské tituly vrcholí také řežba, ve které je v sázce třetí místo v Poháru konstruktérů. Ferrari a McLaren působí velmi vyrovnaně, o silných stránkách či slabinách obou stájí se před závěrem sezony rozhovořil Mark Webber.
Rozdíl mezi oběma soupeři činí v tuto chvíli sedm a půl bodu ve prospěch McLarenu. Britská stáj zazářila zejména na Monze, kde brala double, naproti tomu Ferrari se zdá být na koni v současné době - obzvláště po nasazení vylepšeného motoru. Vždyť Charles Leclerc bojoval v Turecku dokonce i s Maxem Verstappenem. Nad situací obou rivalů se nyní zamýšlí bývalý pilot Red Bullu či Williamsu Mark Webber. Podle Australana je výhoda Ferrari v jezdeckém složení, jeho piloti jsou prý konzistentnější než ti u McLarenu.
„Myslím, že jezdci jsou výhodou Ferrari. Charles a Carlos jezdí velmi vyrovnaně, což je pro Ferrari trumf. V tomto ohledu mají nad McLarenem navrch. Lando sice jezdí skvěle, čímž ukazuje, jaký má vůz McLarenu potenciál, ale Daniel se zatím většinou trápí a určitě není spokojen s tím, jak se mu daří. Navíc po představení nového motoru by to pro Ferrari mělo být ještě lepší," hlásí Webber.
„McLaren podle mě zahodil několik velkých příležitostí, přičemž Ferrari je teď z mého pohledu na koni. Jak už jsem říkal, mají dva vyrovnané piloty a s novou pohonnou jednotkou jim to dává výhodu. Celkově je to ale parádní souboj mezi dvěma legendárními týmy, těžko říct, jak to nakonec dopadne," pokračuje.
Ani McLaren však není podle Webbera bez silných stránek. Britové mají podle bývalého závodníka výhodu v silném vedení. Jak by taky ne, vždyť duo Andreas Seidl - Zak Brown dlouhodobě ukazuje, že jejich vize je tou správnou. McLaren se pod jejich vedením konstantně zlepšuje, to je fakt, který nemůže nikdo popřít.
„Myslím, že McLaren je na tom organizačně velmi dobře. V tomto ohledu disponují z mého pohledu větším dynamitem než Ferrari. Vypadají v klidu, interně pracují velmi dobře - velmi tvrdě - aby se poučili z chyb. Viděli jsme jejich emoce na Monze, zažili si těžké roky, ale je zřejmé, že se vrací zpět. Přál bych jim, aby získali třetí místo mezi konstruktéry," uzavírá Mark Webber.
George Russell naznačil, že Hamiltonovy potíže ve Ferrari mohou souviset s odlišnou týmovou dynamikou oproti Mercedesu. Podle něj nejde jen o adaptaci, ale o hlubší rozdíly v prostředí.
Jenson Button ocenil Landa Norrise za psychickou odolnost po kolizi s týmovým kolegou Oscarem Piastrim. Podle něj Norris ukázal vyspělost tím, jak situaci zvládl.
Po premiéře filmu „F1“ v New Yorku zamířil Brad Pitt do Austinu, kde údajně absolvoval svůj první oficiální test s monopostem Formule 1 na okruhu COTA.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari během sezony 2025 nenaplňuje očekávání. Bez mimořádně konkurenceschopného vozu se mu nedaří držet krok s nejlepšími a na pódium se dosud nedostal. Podle odborníků začíná být navíc jeho věk nevýhodou.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc si na trati ve Fioranu vyzkoušeli nový supervůz Ferrari F80, který oba ohodnotili jako nejrychlejší a nejpříjemnější auto, jaké kdy řídili.
James Vowles podepsal nový dlouhodobý kontrakt a zůstává ve funkci šéfa týmu Williams. Tento krok potvrzuje důvěru týmu v jeho vedení a ambice do budoucna.
Po deseti závodech ztrácí britský pilot na čelo šampionátu už 22 bodů, což podle Ralfa Schumachera jasně vykresluje, jak se uvnitř McLarenu začínají rozdělovat role.
Andrea Kimi Antonelli oslavil své první pódium ve Formuli 1 na Velké ceně Kanady, ale místo účasti na premiéře filmu F1: The Movie se musel vrátit domů kvůli maturitě
Max Verstappen má k legendární trati Nordschleife velký respekt a oblibu. Přiznal však, že se do kalendáře Formule 1 už nikdy nevrátí.
Isack Hadjar zůstal po Velké ceně Kanady zaskočený slabším tempem týmu Racing Bulls, které zkomplikovalo jeho boj o přední příčky ve vyhrocené střední skupině sezony.
Lewis Hamilton při Velké ceně Kanady narazil do sviště, což jeho Ferrari připravilo o zhruba dvacet bodů přítlaku. Tým Ferrari následně odhalil, jak zásadní dopad měl tento střet na výkon jeho vozu.
McLaren v Kanadě poprvé v sezoně 2025 neobsadil stupně vítězů, když nevyužil výhodu v opotřebení pneumatik. Přestože tempo a strategie měly potenciál, klíčové momenty závodu jim unikly a soupeři byli takticky lepší.