Kromě bitvy o mistrovské tituly vrcholí také řežba, ve které je v sázce třetí místo v Poháru konstruktérů. Ferrari a McLaren působí velmi vyrovnaně, o silných stránkách či slabinách obou stájí se před závěrem sezony rozhovořil Mark Webber.
Rozdíl mezi oběma soupeři činí v tuto chvíli sedm a půl bodu ve prospěch McLarenu. Britská stáj zazářila zejména na Monze, kde brala double, naproti tomu Ferrari se zdá být na koni v současné době - obzvláště po nasazení vylepšeného motoru. Vždyť Charles Leclerc bojoval v Turecku dokonce i s Maxem Verstappenem. Nad situací obou rivalů se nyní zamýšlí bývalý pilot Red Bullu či Williamsu Mark Webber. Podle Australana je výhoda Ferrari v jezdeckém složení, jeho piloti jsou prý konzistentnější než ti u McLarenu.
„Myslím, že jezdci jsou výhodou Ferrari. Charles a Carlos jezdí velmi vyrovnaně, což je pro Ferrari trumf. V tomto ohledu mají nad McLarenem navrch. Lando sice jezdí skvěle, čímž ukazuje, jaký má vůz McLarenu potenciál, ale Daniel se zatím většinou trápí a určitě není spokojen s tím, jak se mu daří. Navíc po představení nového motoru by to pro Ferrari mělo být ještě lepší," hlásí Webber.
„McLaren podle mě zahodil několik velkých příležitostí, přičemž Ferrari je teď z mého pohledu na koni. Jak už jsem říkal, mají dva vyrovnané piloty a s novou pohonnou jednotkou jim to dává výhodu. Celkově je to ale parádní souboj mezi dvěma legendárními týmy, těžko říct, jak to nakonec dopadne," pokračuje.
Ani McLaren však není podle Webbera bez silných stránek. Britové mají podle bývalého závodníka výhodu v silném vedení. Jak by taky ne, vždyť duo Andreas Seidl - Zak Brown dlouhodobě ukazuje, že jejich vize je tou správnou. McLaren se pod jejich vedením konstantně zlepšuje, to je fakt, který nemůže nikdo popřít.
„Myslím, že McLaren je na tom organizačně velmi dobře. V tomto ohledu disponují z mého pohledu větším dynamitem než Ferrari. Vypadají v klidu, interně pracují velmi dobře - velmi tvrdě - aby se poučili z chyb. Viděli jsme jejich emoce na Monze, zažili si těžké roky, ale je zřejmé, že se vrací zpět. Přál bych jim, aby získali třetí místo mezi konstruktéry," uzavírá Mark Webber.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.