Kromě bitvy o mistrovské tituly vrcholí také řežba, ve které je v sázce třetí místo v Poháru konstruktérů. Ferrari a McLaren působí velmi vyrovnaně, o silných stránkách či slabinách obou stájí se před závěrem sezony rozhovořil Mark Webber.
Rozdíl mezi oběma soupeři činí v tuto chvíli sedm a půl bodu ve prospěch McLarenu. Britská stáj zazářila zejména na Monze, kde brala double, naproti tomu Ferrari se zdá být na koni v současné době - obzvláště po nasazení vylepšeného motoru. Vždyť Charles Leclerc bojoval v Turecku dokonce i s Maxem Verstappenem. Nad situací obou rivalů se nyní zamýšlí bývalý pilot Red Bullu či Williamsu Mark Webber. Podle Australana je výhoda Ferrari v jezdeckém složení, jeho piloti jsou prý konzistentnější než ti u McLarenu.
„Myslím, že jezdci jsou výhodou Ferrari. Charles a Carlos jezdí velmi vyrovnaně, což je pro Ferrari trumf. V tomto ohledu mají nad McLarenem navrch. Lando sice jezdí skvěle, čímž ukazuje, jaký má vůz McLarenu potenciál, ale Daniel se zatím většinou trápí a určitě není spokojen s tím, jak se mu daří. Navíc po představení nového motoru by to pro Ferrari mělo být ještě lepší," hlásí Webber.
„McLaren podle mě zahodil několik velkých příležitostí, přičemž Ferrari je teď z mého pohledu na koni. Jak už jsem říkal, mají dva vyrovnané piloty a s novou pohonnou jednotkou jim to dává výhodu. Celkově je to ale parádní souboj mezi dvěma legendárními týmy, těžko říct, jak to nakonec dopadne," pokračuje.
Ani McLaren však není podle Webbera bez silných stránek. Britové mají podle bývalého závodníka výhodu v silném vedení. Jak by taky ne, vždyť duo Andreas Seidl - Zak Brown dlouhodobě ukazuje, že jejich vize je tou správnou. McLaren se pod jejich vedením konstantně zlepšuje, to je fakt, který nemůže nikdo popřít.
„Myslím, že McLaren je na tom organizačně velmi dobře. V tomto ohledu disponují z mého pohledu větším dynamitem než Ferrari. Vypadají v klidu, interně pracují velmi dobře - velmi tvrdě - aby se poučili z chyb. Viděli jsme jejich emoce na Monze, zažili si těžké roky, ale je zřejmé, že se vrací zpět. Přál bych jim, aby získali třetí místo mezi konstruktéry," uzavírá Mark Webber.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.
Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.
Andrea Kimi Antonelli přišel v Zandvoortu o šanci na dobrý výsledek po kolizi s Charlesem Leclercem v zatáčce číslo 3. Za incident dostal nováček ve Formuli 1 desetisekundový trest.
Lewis Hamilton obdržel od komisařů trest za svou jízdu na cestě na startovní rošt při Velké ceně Nizozemska.