 
            Šéf Ferrari Mattia Binotto připustil, že Ferrari s nasazením nové pohonné jednotky v posledních závodech trochu zariskovalo. Zároveň oznámil, že s týmem neodletí na nejméně dva zámořské závody ve zbytku sezóny 2021.
Italská stáj vstoupila do sezóny s pohonnou jednotkou, která nebyla celá úplně nová. Na nasazení jejího nového hybridního systému čekalo až na její poslední fázi. V Rusku se ho dočkal Charles Leclerc, Carlos Sainz následoval minulý víkend v Turecku - oba za to byli potrestáni odsunem na konec startovního roštu.
Scuderia letos bojuje s McLarenem o třetí příčku v šampionátu konstruktérů, po poslední velké ceně na něj ztrácí jen 7,5 bodů. Každý kilowatt výkonu navíc je tedy v těsné bitvě znát. Podle Binotta, je však hlavním důvodem nasazení nových komponent získání zkušeností před přelomovou sezónou 2022, byť se to neobešlo bez určitého rizika.
"Když jsme ho nasadili v Soči, naším prvním cílem bylo pokusit se rozšířit naše zkušenosti s výhledem na roku 2022. Proto jsme ho nasadili co nejdříve. Spěchali jsme s tím a také určitým způsobem riskovali, rizika jsme ale pečlivě posuzovali," říká šéf Ferrari.
"Samozřejmě je pro nás prvořadé najet kilometry na dráze a získat vlastní zkušenosti před rokem 2022, kdy budou pohonné jednotky zmrazeny. To pro nás bylo klíčové a celým důvodem," popisuje Binotto, jemuž se ale vyšší výkon pochopitelně hodí také v souboji s McLarenem.
Kolik s novým hybridním systémem získali, to nicméně odmítá prozradit: "Poskytuje nám drobnou výhodu, ale nechci ji kvantifikovat v čase na kolo, protože to záleží na okruhu. Nejde čistě jen o výkon spalovacího motoru, jde o rekuperaci energie, je to tedy trochu komplexnější. Rozhodně nám to ale výhodu poskytuje."
"Když se podíváte i na kvalifikaci Charlese, zajel čtvrtý nejrychlejší čas. Za ním to bylo velmi těsné. Jsem si jistý tím, že nebýt té specifikace, tak bychom o pár pozic přišli," odhaluje Binotto po úspěšném závodu v Turecku, kde chyběl.
A be zbytku sezóny vynechá ještě další velké ceny, protože chce osobně dohlížet na práci na zcela novém monopostu v kritické fázi jeho vývoje. Na místě jej v těch případech bude zastupovat sportovní ředitel Laurent Mekies.
"Kalendář se samozřejmě od začátku hodně změnil, proto jsem také měnil plány, ale Turecko v nich bylo od počátku. Vynechám ještě dva další závody před koncem sezóny - momentálně to plánuji udělat v Mexiku a v Brazílii. Ale ještě uvidíme," oznamuje 51letý Švýcar.
"Důvodem je dlouhé cestování, jak si dokážete představit u zámořského Mexika a Brazílie, zatímco zde v Maranellu je co dělat, máme opravdu spoustu práce. Je třeba řídit celý tým - šasi i pohonnou jednotku a celou organizaci. A pokud jde o vývoj pro rok 2022, jsme rozhodně v kritické fázi, kdy se čas pro všechno neustále krátí," dodává Binotto.
 
            Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
 
            George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
 
            Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
 
            Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
 
            Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
 
            Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
 
            Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
 
            Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
 
            Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
 
            Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
 
            Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
 
            Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.