Šéf Ferrari Mattia Binotto připustil, že Ferrari s nasazením nové pohonné jednotky v posledních závodech trochu zariskovalo. Zároveň oznámil, že s týmem neodletí na nejméně dva zámořské závody ve zbytku sezóny 2021.
Italská stáj vstoupila do sezóny s pohonnou jednotkou, která nebyla celá úplně nová. Na nasazení jejího nového hybridního systému čekalo až na její poslední fázi. V Rusku se ho dočkal Charles Leclerc, Carlos Sainz následoval minulý víkend v Turecku - oba za to byli potrestáni odsunem na konec startovního roštu.
Scuderia letos bojuje s McLarenem o třetí příčku v šampionátu konstruktérů, po poslední velké ceně na něj ztrácí jen 7,5 bodů. Každý kilowatt výkonu navíc je tedy v těsné bitvě znát. Podle Binotta, je však hlavním důvodem nasazení nových komponent získání zkušeností před přelomovou sezónou 2022, byť se to neobešlo bez určitého rizika.
"Když jsme ho nasadili v Soči, naším prvním cílem bylo pokusit se rozšířit naše zkušenosti s výhledem na roku 2022. Proto jsme ho nasadili co nejdříve. Spěchali jsme s tím a také určitým způsobem riskovali, rizika jsme ale pečlivě posuzovali," říká šéf Ferrari.
"Samozřejmě je pro nás prvořadé najet kilometry na dráze a získat vlastní zkušenosti před rokem 2022, kdy budou pohonné jednotky zmrazeny. To pro nás bylo klíčové a celým důvodem," popisuje Binotto, jemuž se ale vyšší výkon pochopitelně hodí také v souboji s McLarenem.
Kolik s novým hybridním systémem získali, to nicméně odmítá prozradit: "Poskytuje nám drobnou výhodu, ale nechci ji kvantifikovat v čase na kolo, protože to záleží na okruhu. Nejde čistě jen o výkon spalovacího motoru, jde o rekuperaci energie, je to tedy trochu komplexnější. Rozhodně nám to ale výhodu poskytuje."
"Když se podíváte i na kvalifikaci Charlese, zajel čtvrtý nejrychlejší čas. Za ním to bylo velmi těsné. Jsem si jistý tím, že nebýt té specifikace, tak bychom o pár pozic přišli," odhaluje Binotto po úspěšném závodu v Turecku, kde chyběl.
A be zbytku sezóny vynechá ještě další velké ceny, protože chce osobně dohlížet na práci na zcela novém monopostu v kritické fázi jeho vývoje. Na místě jej v těch případech bude zastupovat sportovní ředitel Laurent Mekies.
"Kalendář se samozřejmě od začátku hodně změnil, proto jsem také měnil plány, ale Turecko v nich bylo od počátku. Vynechám ještě dva další závody před koncem sezóny - momentálně to plánuji udělat v Mexiku a v Brazílii. Ale ještě uvidíme," oznamuje 51letý Švýcar.
"Důvodem je dlouhé cestování, jak si dokážete představit u zámořského Mexika a Brazílie, zatímco zde v Maranellu je co dělat, máme opravdu spoustu práce. Je třeba řídit celý tým - šasi i pohonnou jednotku a celou organizaci. A pokud jde o vývoj pro rok 2022, jsme rozhodně v kritické fázi, kdy se čas pro všechno neustále krátí," dodává Binotto.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc si na trati ve Fioranu vyzkoušeli nový supervůz Ferrari F80, který oba ohodnotili jako nejrychlejší a nejpříjemnější auto, jaké kdy řídili.
James Vowles podepsal nový dlouhodobý kontrakt a zůstává ve funkci šéfa týmu Williams. Tento krok potvrzuje důvěru týmu v jeho vedení a ambice do budoucna.
Po deseti závodech ztrácí britský pilot na čelo šampionátu už 22 bodů, což podle Ralfa Schumachera jasně vykresluje, jak se uvnitř McLarenu začínají rozdělovat role.
Andrea Kimi Antonelli oslavil své první pódium ve Formuli 1 na Velké ceně Kanady, ale místo účasti na premiéře filmu F1: The Movie se musel vrátit domů kvůli maturitě
Max Verstappen má k legendární trati Nordschleife velký respekt a oblibu. Přiznal však, že se do kalendáře Formule 1 už nikdy nevrátí.
Isack Hadjar zůstal po Velké ceně Kanady zaskočený slabším tempem týmu Racing Bulls, které zkomplikovalo jeho boj o přední příčky ve vyhrocené střední skupině sezony.
Lewis Hamilton při Velké ceně Kanady narazil do sviště, což jeho Ferrari připravilo o zhruba dvacet bodů přítlaku. Tým Ferrari následně odhalil, jak zásadní dopad měl tento střet na výkon jeho vozu.
McLaren v Kanadě poprvé v sezoně 2025 neobsadil stupně vítězů, když nevyužil výhodu v opotřebení pneumatik. Přestože tempo a strategie měly potenciál, klíčové momenty závodu jim unikly a soupeři byli takticky lepší.
Ferrari si z Kanady odvezlo další zklamání, když v porovnání s Mercedesem opět zaostalo a přibyly chyby ve strategii i přípravě. Kritiku nešetřil ani Nico Rosberg.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur přiznal, že tým v Montrealu promarnil další příležitost a znovu nedokázal využít plný potenciál letošního vozu. Výsledek z Kanady označil za zklamání, které podtrhlo přetrvávající problémy se stabilitou a strategií.
Mercedes zatím nepotvrdil žádného ze svých jezdců pro sezónu 2026, přestože George Russell i Kimi Antonelli podávají silné výkony a tým čelí spekulacím o možném příchodu Maxe Verstappena. Russell však zůstává klidný.
Jezdci Formule 1 nadšeně reagovali na premiéru nového filmu „F1“. Slavnostní uvedení proběhlo přímo na Times Square v New Yorku.