Není to tak dávno, co Fernando Alonso sváděl na dráze tvrdé souboje s Michaelem Schumacherem. Nyní ve Formuli 1 závodí proti jeho synovi Mickovi, který se svým otcem podle Španěla sdílí mnoho společných rysů.
Z jejich vzájemného chování je jasné, že mezi Alonsem a 22letým Mickem Schumacherem panuje zvláštní vztah. Syn sedminásobného šampiona je v padoku oblíbený, své upřímné rady mu často dává také další zkušený jezdec Sebastian Vettel.
"Je to fakt něco zvláštního, mít jej ve Formuli 1. Strašně mi připomíná svého otce - v řeči těla, v mimice, téměř ve všem," popisuje Alonso, jenž v F1 začínal před 20 lety s Minardi. S ním ve své premiérové sezóně dojel skončil nejlépe v Německu na 10. místě.
"Na monitoru má stejnou zkratku jako jeho otec. Je to pro mě velmi dojemné. Mám ho hodně rád. Líbí se mi jeho styl. Jsem rád, že je ve Formuli 1," pokračuje 40letý veterán jezdící za Alpine (bývalý Renault) ve své chvále na Micka.
#OnThisDay in 2003, history was made 🗓The mighty Michael Schumacher became the first #F1 driver to achieve SIX world championships 🤯And, he did it in an unforgettable fashion at a wild Japanese Grand Prix, the final race of the 2003 season! #F1 @ScuderiaFerrari pic.twitter.com/HkTwGOLyMa
— Formula 1 (@F1) October 12, 2021Poté vzpomíná na jeho otce Michaela, na něhož má bohaté vzpomínky: "Naučil jsem se od něj zejména jednu věc: nikdy se nevzdávat. Michael se ke mně choval vždy hezky. Měli jsme vůči sobě velký respekt. Vždy jsem měl pocit, že my přeje každý úspěch a že si mám užít vítězství v šampionátu."
Jeho syn to ale má momentálně v F1 těžké, s nekonkurenceschopným monopostem se nemůže prosadit a dosahovat skvělé výsledky. Haas, za který jezdí, má totiž nejpomalejší monopost v poli: "Můžu mu jen přát, aby se brzy dostal k lepšímu autu," přeje Alonso Mickovi. Ten i v příští sezóně zůstane s Nikitou Mazepinem u amerického týmu.
"I am sorry to Mick" 👀Classy move post-race from @alo_oficial as he sought out @SchumacherMick to apologise for their collision in Istanbul 👊📸 @CanalplusF1 #TurkishGP 🇹🇷 #F1 pic.twitter.com/dPJ0Inz5bt
— Formula 1 (@F1) October 11, 2021Kromě přání úspěchu se Španěl musel po závodě v Turecku minulý víkend omlouvat, jelikož mu v prvním kole pěkně zavařil (viz video). V nájezdu do pravotočivé zatáčky v prvním kole se dotkl jeho zadních kol a poslal jej do smyku, za což byl penalizován.
"Samozřejmě, že trest beru, kolize mi je líto," prohlásil. Mick jeho omluvu přijal a po vzájemném objetí řekl: "Tyto věci se stávají. Všichni jezdíme na hraně a takové zatáčky lákají k tomu, abyste to tam poslali."
Toto Wolff má jasnou vizi pro budoucnost týmu Mercedes. Po příchodu mladého Antonelliho, v kombinaci s novou značkou, chce tým znovu zaujmout místo na vrcholu Formule 1 a začít znovu vyhrávat.
Lewis Hamilton zůstává nejoblíbenějším jezdcem ve světě Formule 1, a to v takové míře, že jeho fanouškovská základna překračuje i hranice rivalit. Bývalý mistr světa Nico Rosberg prozradil, že jeho vlastní dcery fandí čerstvé posile Ferrari, čímž naznačil, že Hamiltonova popularita sahá až do jeho nejbližšího okolí.
Šéf Mercedesu Toto Wolff prozradil, že když se slavný pilot dozvěděl o novém partnerství týmu s Adidas pro sezónu F1 2025, střídaly se u něj slzy se smíchem.
Piero Ferrari, syn slavného Enza Ferrariho, podle PlanetF1 jasně odmítl spekulace, že by Lewis Hamilton přišel do Scuderie příliš pozdě. Podle něj má britský šampion stále co nabídnout a věk není překážkou úspěchu.
Jenson Button prošel během své kariéry ve Formuli 1 mnoha výzvami, a zatímco v roce 2007 závodil za Hondu, jeho šance na úspěch byly minimální.
Sledování Formule 1 by se v USA mohlo brzy změnit. Kromě tradičních televizních kanálů a služby F1 TV se do boje o vysílací práva údajně zapojí i Netflix. Pokud uspěje, fanoušci by mohli závody sledovat přímo na populární streamovací platformě.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil nevídaný zájem o soukromé testování formule 1, který překonal všechny dosavadní reakce na přestupy jiných jezdců.
Max Verstappen už čtyři roky dominuje Formuli 1 a stejnou nadvládu si drží i ve výši svého platu. Podle serveru Racing News 365 si v nadcházející sezóně přijde na 65 milionů dolarů, tedy více než 1,5 miliardy korun. Těsně za ním je Lewis Hamilton, který si ve Ferrari vydělá o pět milionů méně. Tyto částky však představují pouze základní mzdu – nezahrnují bonusy, příjmy z reklamy ani další komerční aktivity jezdců.
Sebastian Vettel a Lewis Hamilton patřili k největším rivalům moderní éry Formule 1. Během patnácti let soupeření na trati mezi nimi nechyběly napínavé momenty, ostré souboje ani slovní přestřelky.
Sauber Motorsport otevře v tomto roce nové technické centrum ve Velké Británii, což je klíčový krok v jejich přípravách na přechod k Audi jako oficiálnímu továrnímu týmu ve Formuli 1 od roku 2026.
Bitva o titul ve Formuli 1 v roce 2025 bude extrémně těsná. Každý detail může rozhodnout, a i když je to ve světě F1 běžné, letošní sezóna slibuje být ještě napínavější než kdy dřív.
Carlos Sainz prozradil, co ho přimělo spojit svou budoucnost s Williamsem. Klíčovou roli sehrály dvě věci – ambiciózní projekt a lidé v týmu, kteří ho okamžitě nadchli.