Není to tak dávno, co Fernando Alonso sváděl na dráze tvrdé souboje s Michaelem Schumacherem. Nyní ve Formuli 1 závodí proti jeho synovi Mickovi, který se svým otcem podle Španěla sdílí mnoho společných rysů.
Z jejich vzájemného chování je jasné, že mezi Alonsem a 22letým Mickem Schumacherem panuje zvláštní vztah. Syn sedminásobného šampiona je v padoku oblíbený, své upřímné rady mu často dává také další zkušený jezdec Sebastian Vettel.
"Je to fakt něco zvláštního, mít jej ve Formuli 1. Strašně mi připomíná svého otce - v řeči těla, v mimice, téměř ve všem," popisuje Alonso, jenž v F1 začínal před 20 lety s Minardi. S ním ve své premiérové sezóně dojel skončil nejlépe v Německu na 10. místě.
"Na monitoru má stejnou zkratku jako jeho otec. Je to pro mě velmi dojemné. Mám ho hodně rád. Líbí se mi jeho styl. Jsem rád, že je ve Formuli 1," pokračuje 40letý veterán jezdící za Alpine (bývalý Renault) ve své chvále na Micka.
#OnThisDay in 2003, history was made 🗓The mighty Michael Schumacher became the first #F1 driver to achieve SIX world championships 🤯And, he did it in an unforgettable fashion at a wild Japanese Grand Prix, the final race of the 2003 season! #F1 @ScuderiaFerrari pic.twitter.com/HkTwGOLyMa
— Formula 1 (@F1) October 12, 2021Poté vzpomíná na jeho otce Michaela, na něhož má bohaté vzpomínky: "Naučil jsem se od něj zejména jednu věc: nikdy se nevzdávat. Michael se ke mně choval vždy hezky. Měli jsme vůči sobě velký respekt. Vždy jsem měl pocit, že my přeje každý úspěch a že si mám užít vítězství v šampionátu."
Jeho syn to ale má momentálně v F1 těžké, s nekonkurenceschopným monopostem se nemůže prosadit a dosahovat skvělé výsledky. Haas, za který jezdí, má totiž nejpomalejší monopost v poli: "Můžu mu jen přát, aby se brzy dostal k lepšímu autu," přeje Alonso Mickovi. Ten i v příští sezóně zůstane s Nikitou Mazepinem u amerického týmu.
"I am sorry to Mick" 👀Classy move post-race from @alo_oficial as he sought out @SchumacherMick to apologise for their collision in Istanbul 👊📸 @CanalplusF1 #TurkishGP 🇹🇷 #F1 pic.twitter.com/dPJ0Inz5bt
— Formula 1 (@F1) October 11, 2021Kromě přání úspěchu se Španěl musel po závodě v Turecku minulý víkend omlouvat, jelikož mu v prvním kole pěkně zavařil (viz video). V nájezdu do pravotočivé zatáčky v prvním kole se dotkl jeho zadních kol a poslal jej do smyku, za což byl penalizován.
"Samozřejmě, že trest beru, kolize mi je líto," prohlásil. Mick jeho omluvu přijal a po vzájemném objetí řekl: "Tyto věci se stávají. Všichni jezdíme na hraně a takové zatáčky lákají k tomu, abyste to tam poslali."
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.