Třetí trénink ovlivnily mokré podmínky, kterých nejlépe využil Pierre Gasly, francouzského jezdce následoval Max Verstappen a Sergio Pérez. Jelikož byl Hamiltonovi na tento závodní víkend nasazen nový spalovací motor, objevil se na trati jen na chvíli u příležitosti nastavení svého vozu.
Třetí trénink VC Turecka provázelo velmi sychravé počasí. Po úderu 11. hodiny byla trať stále mokrá a rozehřátá na 20 °C. Teplota vzduchu pak dále byla 16 °C.
Prvními odvážlivci na trati se stali jezdci jezdci AlphaTauri až po necelých 8 minutách začátku dnešního volného tréninku. Dále se na trať vydali jezdci McLarenu, ale i ostatních týmů, všichni na modře označené směsi pneumatik. Na trati sice bylo spousta vody, ale i přes to si Pierre Gasly stěžoval, že se jeho zadní pneumatiky přehřívají, přičemž mu inženýři z boxové zídky nahlásili, že přichází čas k nazutí přechodných pneumatik. Po uplynulé čtvrt hodině se na čele objevila trojice Sainz, Leclerc a Norris, přičemž prvně jmenovaný dosáhl času o hodnotě 1:37,608, přičemž Sainzův týmový kolega zaostal o 6 desetin.
Lando Norris se stal prvním jezdcem, jež nazul zeleně označené pneumatiky do přechodných pneumatik. Přechodné dále nazula většina jezdců, přičemž se na čelo dostal opět Carlos Sainz, jehož doplnil Daniel Ricciardo společně s již jmenovaným Norrisem. To už byl ale třetí trénink pozastaven, jelikož George Russell dostal aquaplaning při nájezdu do zatáčky číslo 2, kde se vyskytovalo velké množství vody a skončil v kačírku. Dále se do problémů dostal Leclerc či Mazepin, ale v obou těchto případech mohli jezdci dále pokračovat.
"I'm beached, engine off" says George RussellHe is off at Turn 2, after spinning as soon as he got onto the power. The session is currently red flagged#TurkishGP 🇹🇷 #F1 pic.twitter.com/0o7DBpGKoY
— Formula 1 (@F1) October 9, 2021Po restartu se na trať vydala většina jezdců včetně monopostů Red Bullu a Mercedesu. Nejrychlejšího času o hodnotě 1:32,464 dosáhl Max Verstappen, ale i ten se dostal do problému, přesněji v zatáčce číslo 9, kde se dopustil otočky o 360 stupňů, v tomto místě se do problému dostal i Sebastian Vettel či Leclerc. Po vylepšení Holanďanova času o více než jednu vteřinu jej na pomyslných stupních vítězů doplnil s rozdílem menším než je jedna desetina Pierre Gasly, dále se seřadila dvojice vozů Ferrari v pořadí Leclerc - Sainz a zatím pátého času dosáhl Kimi Raikkonen.
Horké chvíle chvíle se potom dostalo Fernandu Alonsovi, který při nájezdu do svého rychlého kola nedobrzdil v první zatáčce a rázem se ocitl mimo trať, naštěstí se tento incident obešel beze škod a španělský jezdec mohl pokračovat dále.
Na závěr tréninkových jízd se na trať vydala část jezdců se záměrem vylepšit svůj čas. Na trati se ocitl i Max Verstappen, který se snažil atakovat na nejrychlejší kolo Pierra Gaslyho o hodnotě 1:30,447, dostal se ale jen na druhé místo před svého týmového kolegu Sergia Péreze.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.