Třetí trénink ovlivnily mokré podmínky, kterých nejlépe využil Pierre Gasly, francouzského jezdce následoval Max Verstappen a Sergio Pérez. Jelikož byl Hamiltonovi na tento závodní víkend nasazen nový spalovací motor, objevil se na trati jen na chvíli u příležitosti nastavení svého vozu.
Třetí trénink VC Turecka provázelo velmi sychravé počasí. Po úderu 11. hodiny byla trať stále mokrá a rozehřátá na 20 °C. Teplota vzduchu pak dále byla 16 °C.
Prvními odvážlivci na trati se stali jezdci jezdci AlphaTauri až po necelých 8 minutách začátku dnešního volného tréninku. Dále se na trať vydali jezdci McLarenu, ale i ostatních týmů, všichni na modře označené směsi pneumatik. Na trati sice bylo spousta vody, ale i přes to si Pierre Gasly stěžoval, že se jeho zadní pneumatiky přehřívají, přičemž mu inženýři z boxové zídky nahlásili, že přichází čas k nazutí přechodných pneumatik. Po uplynulé čtvrt hodině se na čele objevila trojice Sainz, Leclerc a Norris, přičemž prvně jmenovaný dosáhl času o hodnotě 1:37,608, přičemž Sainzův týmový kolega zaostal o 6 desetin.
Lando Norris se stal prvním jezdcem, jež nazul zeleně označené pneumatiky do přechodných pneumatik. Přechodné dále nazula většina jezdců, přičemž se na čelo dostal opět Carlos Sainz, jehož doplnil Daniel Ricciardo společně s již jmenovaným Norrisem. To už byl ale třetí trénink pozastaven, jelikož George Russell dostal aquaplaning při nájezdu do zatáčky číslo 2, kde se vyskytovalo velké množství vody a skončil v kačírku. Dále se do problémů dostal Leclerc či Mazepin, ale v obou těchto případech mohli jezdci dále pokračovat.
"I'm beached, engine off" says George RussellHe is off at Turn 2, after spinning as soon as he got onto the power. The session is currently red flagged#TurkishGP 🇹🇷 #F1 pic.twitter.com/0o7DBpGKoY
— Formula 1 (@F1) October 9, 2021Po restartu se na trať vydala většina jezdců včetně monopostů Red Bullu a Mercedesu. Nejrychlejšího času o hodnotě 1:32,464 dosáhl Max Verstappen, ale i ten se dostal do problému, přesněji v zatáčce číslo 9, kde se dopustil otočky o 360 stupňů, v tomto místě se do problému dostal i Sebastian Vettel či Leclerc. Po vylepšení Holanďanova času o více než jednu vteřinu jej na pomyslných stupních vítězů doplnil s rozdílem menším než je jedna desetina Pierre Gasly, dále se seřadila dvojice vozů Ferrari v pořadí Leclerc - Sainz a zatím pátého času dosáhl Kimi Raikkonen.
Horké chvíle chvíle se potom dostalo Fernandu Alonsovi, který při nájezdu do svého rychlého kola nedobrzdil v první zatáčce a rázem se ocitl mimo trať, naštěstí se tento incident obešel beze škod a španělský jezdec mohl pokračovat dále.
Na závěr tréninkových jízd se na trať vydala část jezdců se záměrem vylepšit svůj čas. Na trati se ocitl i Max Verstappen, který se snažil atakovat na nejrychlejší kolo Pierra Gaslyho o hodnotě 1:30,447, dostal se ale jen na druhé místo před svého týmového kolegu Sergia Péreze.
Max Verstappen má k legendární trati Nordschleife velký respekt a oblibu. Přiznal však, že se do kalendáře Formule 1 už nikdy nevrátí.
Isack Hadjar zůstal po Velké ceně Kanady zaskočený slabším tempem týmu Racing Bulls, které zkomplikovalo jeho boj o přední příčky ve vyhrocené střední skupině sezony.
Lewis Hamilton při Velké ceně Kanady narazil do sviště, což jeho Ferrari připravilo o zhruba dvacet bodů přítlaku. Tým Ferrari následně odhalil, jak zásadní dopad měl tento střet na výkon jeho vozu.
McLaren v Kanadě poprvé v sezoně 2025 neobsadil stupně vítězů, když nevyužil výhodu v opotřebení pneumatik. Přestože tempo a strategie měly potenciál, klíčové momenty závodu jim unikly a soupeři byli takticky lepší.
Ferrari si z Kanady odvezlo další zklamání, když v porovnání s Mercedesem opět zaostalo a přibyly chyby ve strategii i přípravě. Kritiku nešetřil ani Nico Rosberg.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur přiznal, že tým v Montrealu promarnil další příležitost a znovu nedokázal využít plný potenciál letošního vozu. Výsledek z Kanady označil za zklamání, které podtrhlo přetrvávající problémy se stabilitou a strategií.
Mercedes zatím nepotvrdil žádného ze svých jezdců pro sezónu 2026, přestože George Russell i Kimi Antonelli podávají silné výkony a tým čelí spekulacím o možném příchodu Maxe Verstappena. Russell však zůstává klidný.
Jezdci Formule 1 nadšeně reagovali na premiéru nového filmu „F1“. Slavnostní uvedení proběhlo přímo na Times Square v New Yorku.
Zatímco hollywoodská premiéra filmu F1 lákala jezdce do New Yorku, Max Verstappen zvolil jinou cestu. Místo červeného koberce zamířil do Evropy.
V New Yorku se v pondělí večer uskutečnila slavnostní premiéra dlouho očekávaného filmu F1: The Movie. Na červený koberec dorazily desítky jezdců a osobností ze světa motorsportu – až na jednu výjimku. Trojnásobný šampion Max Verstappen se premiéry záměrně nezúčastnil. Místo světel reflektorů si zvolil klidné chvíle s novorozenou dcerou Lily.
Christian Horner vyjádřil spokojenost s bezchybným výkonem Maxe Verstappena během Velké ceny Kanady v Montrealu. Nizozemský jezdec z druhé pozice na startu dokázal vytěžit maximální možný výsledek a dojel těsně za vítězným Georgem Russellem, přestože se mu nepodařilo výrazněji zaútočit na vedení.
Nico Rosberg varoval, že nehoda Landa Norrise v Kanadě by mohla mít výrazný dopad na jeho psychiku. Podle bývalého šampiona F1 takové incidenty často ovlivňují sebevědomí i těch nejlepších jezdců.