Třetí trénink ovlivnily mokré podmínky, kterých nejlépe využil Pierre Gasly, francouzského jezdce následoval Max Verstappen a Sergio Pérez. Jelikož byl Hamiltonovi na tento závodní víkend nasazen nový spalovací motor, objevil se na trati jen na chvíli u příležitosti nastavení svého vozu.
Třetí trénink VC Turecka provázelo velmi sychravé počasí. Po úderu 11. hodiny byla trať stále mokrá a rozehřátá na 20 °C. Teplota vzduchu pak dále byla 16 °C.
Prvními odvážlivci na trati se stali jezdci jezdci AlphaTauri až po necelých 8 minutách začátku dnešního volného tréninku. Dále se na trať vydali jezdci McLarenu, ale i ostatních týmů, všichni na modře označené směsi pneumatik. Na trati sice bylo spousta vody, ale i přes to si Pierre Gasly stěžoval, že se jeho zadní pneumatiky přehřívají, přičemž mu inženýři z boxové zídky nahlásili, že přichází čas k nazutí přechodných pneumatik. Po uplynulé čtvrt hodině se na čele objevila trojice Sainz, Leclerc a Norris, přičemž prvně jmenovaný dosáhl času o hodnotě 1:37,608, přičemž Sainzův týmový kolega zaostal o 6 desetin.
Lando Norris se stal prvním jezdcem, jež nazul zeleně označené pneumatiky do přechodných pneumatik. Přechodné dále nazula většina jezdců, přičemž se na čelo dostal opět Carlos Sainz, jehož doplnil Daniel Ricciardo společně s již jmenovaným Norrisem. To už byl ale třetí trénink pozastaven, jelikož George Russell dostal aquaplaning při nájezdu do zatáčky číslo 2, kde se vyskytovalo velké množství vody a skončil v kačírku. Dále se do problémů dostal Leclerc či Mazepin, ale v obou těchto případech mohli jezdci dále pokračovat.
"I'm beached, engine off" says George RussellHe is off at Turn 2, after spinning as soon as he got onto the power. The session is currently red flagged#TurkishGP 🇹🇷 #F1 pic.twitter.com/0o7DBpGKoY
— Formula 1 (@F1) October 9, 2021Po restartu se na trať vydala většina jezdců včetně monopostů Red Bullu a Mercedesu. Nejrychlejšího času o hodnotě 1:32,464 dosáhl Max Verstappen, ale i ten se dostal do problému, přesněji v zatáčce číslo 9, kde se dopustil otočky o 360 stupňů, v tomto místě se do problému dostal i Sebastian Vettel či Leclerc. Po vylepšení Holanďanova času o více než jednu vteřinu jej na pomyslných stupních vítězů doplnil s rozdílem menším než je jedna desetina Pierre Gasly, dále se seřadila dvojice vozů Ferrari v pořadí Leclerc - Sainz a zatím pátého času dosáhl Kimi Raikkonen.
Horké chvíle chvíle se potom dostalo Fernandu Alonsovi, který při nájezdu do svého rychlého kola nedobrzdil v první zatáčce a rázem se ocitl mimo trať, naštěstí se tento incident obešel beze škod a španělský jezdec mohl pokračovat dále.
Na závěr tréninkových jízd se na trať vydala část jezdců se záměrem vylepšit svůj čas. Na trati se ocitl i Max Verstappen, který se snažil atakovat na nejrychlejší kolo Pierra Gaslyho o hodnotě 1:30,447, dostal se ale jen na druhé místo před svého týmového kolegu Sergia Péreze.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.