Třetí trénink ovlivnily mokré podmínky, kterých nejlépe využil Pierre Gasly, francouzského jezdce následoval Max Verstappen a Sergio Pérez. Jelikož byl Hamiltonovi na tento závodní víkend nasazen nový spalovací motor, objevil se na trati jen na chvíli u příležitosti nastavení svého vozu.
Třetí trénink VC Turecka provázelo velmi sychravé počasí. Po úderu 11. hodiny byla trať stále mokrá a rozehřátá na 20 °C. Teplota vzduchu pak dále byla 16 °C.
Prvními odvážlivci na trati se stali jezdci jezdci AlphaTauri až po necelých 8 minutách začátku dnešního volného tréninku. Dále se na trať vydali jezdci McLarenu, ale i ostatních týmů, všichni na modře označené směsi pneumatik. Na trati sice bylo spousta vody, ale i přes to si Pierre Gasly stěžoval, že se jeho zadní pneumatiky přehřívají, přičemž mu inženýři z boxové zídky nahlásili, že přichází čas k nazutí přechodných pneumatik. Po uplynulé čtvrt hodině se na čele objevila trojice Sainz, Leclerc a Norris, přičemž prvně jmenovaný dosáhl času o hodnotě 1:37,608, přičemž Sainzův týmový kolega zaostal o 6 desetin.
Lando Norris se stal prvním jezdcem, jež nazul zeleně označené pneumatiky do přechodných pneumatik. Přechodné dále nazula většina jezdců, přičemž se na čelo dostal opět Carlos Sainz, jehož doplnil Daniel Ricciardo společně s již jmenovaným Norrisem. To už byl ale třetí trénink pozastaven, jelikož George Russell dostal aquaplaning při nájezdu do zatáčky číslo 2, kde se vyskytovalo velké množství vody a skončil v kačírku. Dále se do problémů dostal Leclerc či Mazepin, ale v obou těchto případech mohli jezdci dále pokračovat.
"I'm beached, engine off" says George RussellHe is off at Turn 2, after spinning as soon as he got onto the power. The session is currently red flagged#TurkishGP 🇹🇷 #F1 pic.twitter.com/0o7DBpGKoY
— Formula 1 (@F1) October 9, 2021Po restartu se na trať vydala většina jezdců včetně monopostů Red Bullu a Mercedesu. Nejrychlejšího času o hodnotě 1:32,464 dosáhl Max Verstappen, ale i ten se dostal do problému, přesněji v zatáčce číslo 9, kde se dopustil otočky o 360 stupňů, v tomto místě se do problému dostal i Sebastian Vettel či Leclerc. Po vylepšení Holanďanova času o více než jednu vteřinu jej na pomyslných stupních vítězů doplnil s rozdílem menším než je jedna desetina Pierre Gasly, dále se seřadila dvojice vozů Ferrari v pořadí Leclerc - Sainz a zatím pátého času dosáhl Kimi Raikkonen.
Horké chvíle chvíle se potom dostalo Fernandu Alonsovi, který při nájezdu do svého rychlého kola nedobrzdil v první zatáčce a rázem se ocitl mimo trať, naštěstí se tento incident obešel beze škod a španělský jezdec mohl pokračovat dále.
Na závěr tréninkových jízd se na trať vydala část jezdců se záměrem vylepšit svůj čas. Na trati se ocitl i Max Verstappen, který se snažil atakovat na nejrychlejší kolo Pierra Gaslyho o hodnotě 1:30,447, dostal se ale jen na druhé místo před svého týmového kolegu Sergia Péreze.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.