Odpoledne byl v Turecku nejrychlejší Lewis Hamilton, dobře vypadal také druhý Leclerc. Naopak Red Bull se se svým vozem trápil.
Druhý trénink přinesl relativně hezké počasí a poklidný průběh. Alespoň na jeho začátku, kdy se o jediné menší vzrušení postaral Latifi, který skončil mimo trať. Nejednalo se však o nic závažného. Od začátku tréninku ukazoval dobré tempo Leclerc, který se v jeho úvodu držel na čele.
Solidně vypadal také Mercedes. Stříbrné šípy budou v neděli potřebovat solidní závodní tempo, protože Lewise Hamiltona čeká penalizace za nasazení nových částí pohonné jednotky. Red Bull začal pozvolněji, Max Verstappen si do týmového rádia stěžoval na nastavení svého předního křídla, to podle něj zhoršilo ovladatelnost vozu.
Gasly spins off and flat-spots his tyres out of Turn 6He's sat in P9 as things stand#TurkishGP 🇹🇷 #F1 pic.twitter.com/v7yUxHLzIt
— Formula 1 (@F1) October 8, 2021Nutno podotknout, že týmy letos skrz turecký asfalt neočekávají "klouzačku", která byla k vidění minulý rok. Dobře vypadali rovněž Norris a Alonso. Naopak jejich týmoví kolegové ztráceli. Leclerc se stále držel na druhém místě, dokonce i po kvalifikačních simulacích. Rychlejší dokázal být pouze Hamilton, takže Monačan může být černým koněm zbytku závodního víkendu.
Příliš se nedařilo Aston Martinu, oba tmavě zelené vozy se nacházely hluboko ve druhé desítce výsledkové listiny. V závěru odpoledního programu týmy pilovaly jízdu s těžkým vozem - do hodin se v tento moment dostal Gasly. Delší jízdy zároveň ukazovaly poměrně značné opotřebení pneumatik všech směsí, což bude zásadní neznámá pro nedělní závod.
Aston Martin údajně jedná s hlavním závodním inženýrem Maxe Verstappena. Tento krok naznačuje možné posílení technického týmu v Silverstone.
Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.