Odpoledne byl v Turecku nejrychlejší Lewis Hamilton, dobře vypadal také druhý Leclerc. Naopak Red Bull se se svým vozem trápil.
Druhý trénink přinesl relativně hezké počasí a poklidný průběh. Alespoň na jeho začátku, kdy se o jediné menší vzrušení postaral Latifi, který skončil mimo trať. Nejednalo se však o nic závažného. Od začátku tréninku ukazoval dobré tempo Leclerc, který se v jeho úvodu držel na čele.
Solidně vypadal také Mercedes. Stříbrné šípy budou v neděli potřebovat solidní závodní tempo, protože Lewise Hamiltona čeká penalizace za nasazení nových částí pohonné jednotky. Red Bull začal pozvolněji, Max Verstappen si do týmového rádia stěžoval na nastavení svého předního křídla, to podle něj zhoršilo ovladatelnost vozu.
Gasly spins off and flat-spots his tyres out of Turn 6He's sat in P9 as things stand#TurkishGP 🇹🇷 #F1 pic.twitter.com/v7yUxHLzIt
— Formula 1 (@F1) October 8, 2021Nutno podotknout, že týmy letos skrz turecký asfalt neočekávají "klouzačku", která byla k vidění minulý rok. Dobře vypadali rovněž Norris a Alonso. Naopak jejich týmoví kolegové ztráceli. Leclerc se stále držel na druhém místě, dokonce i po kvalifikačních simulacích. Rychlejší dokázal být pouze Hamilton, takže Monačan může být černým koněm zbytku závodního víkendu.
Příliš se nedařilo Aston Martinu, oba tmavě zelené vozy se nacházely hluboko ve druhé desítce výsledkové listiny. V závěru odpoledního programu týmy pilovaly jízdu s těžkým vozem - do hodin se v tento moment dostal Gasly. Delší jízdy zároveň ukazovaly poměrně značné opotřebení pneumatik všech směsí, což bude zásadní neznámá pro nedělní závod.
Max Verstappen má k legendární trati Nordschleife velký respekt a oblibu. Přiznal však, že se do kalendáře Formule 1 už nikdy nevrátí.
Isack Hadjar zůstal po Velké ceně Kanady zaskočený slabším tempem týmu Racing Bulls, které zkomplikovalo jeho boj o přední příčky ve vyhrocené střední skupině sezony.
Lewis Hamilton při Velké ceně Kanady narazil do sviště, což jeho Ferrari připravilo o zhruba dvacet bodů přítlaku. Tým Ferrari následně odhalil, jak zásadní dopad měl tento střet na výkon jeho vozu.
McLaren v Kanadě poprvé v sezoně 2025 neobsadil stupně vítězů, když nevyužil výhodu v opotřebení pneumatik. Přestože tempo a strategie měly potenciál, klíčové momenty závodu jim unikly a soupeři byli takticky lepší.
Ferrari si z Kanady odvezlo další zklamání, když v porovnání s Mercedesem opět zaostalo a přibyly chyby ve strategii i přípravě. Kritiku nešetřil ani Nico Rosberg.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur přiznal, že tým v Montrealu promarnil další příležitost a znovu nedokázal využít plný potenciál letošního vozu. Výsledek z Kanady označil za zklamání, které podtrhlo přetrvávající problémy se stabilitou a strategií.
Mercedes zatím nepotvrdil žádného ze svých jezdců pro sezónu 2026, přestože George Russell i Kimi Antonelli podávají silné výkony a tým čelí spekulacím o možném příchodu Maxe Verstappena. Russell však zůstává klidný.
Jezdci Formule 1 nadšeně reagovali na premiéru nového filmu „F1“. Slavnostní uvedení proběhlo přímo na Times Square v New Yorku.
Zatímco hollywoodská premiéra filmu F1 lákala jezdce do New Yorku, Max Verstappen zvolil jinou cestu. Místo červeného koberce zamířil do Evropy.
V New Yorku se v pondělí večer uskutečnila slavnostní premiéra dlouho očekávaného filmu F1: The Movie. Na červený koberec dorazily desítky jezdců a osobností ze světa motorsportu – až na jednu výjimku. Trojnásobný šampion Max Verstappen se premiéry záměrně nezúčastnil. Místo světel reflektorů si zvolil klidné chvíle s novorozenou dcerou Lily.
Christian Horner vyjádřil spokojenost s bezchybným výkonem Maxe Verstappena během Velké ceny Kanady v Montrealu. Nizozemský jezdec z druhé pozice na startu dokázal vytěžit maximální možný výsledek a dojel těsně za vítězným Georgem Russellem, přestože se mu nepodařilo výrazněji zaútočit na vedení.
Nico Rosberg varoval, že nehoda Landa Norrise v Kanadě by mohla mít výrazný dopad na jeho psychiku. Podle bývalého šampiona F1 takové incidenty často ovlivňují sebevědomí i těch nejlepších jezdců.