Odpoledne byl v Turecku nejrychlejší Lewis Hamilton, dobře vypadal také druhý Leclerc. Naopak Red Bull se se svým vozem trápil.
Druhý trénink přinesl relativně hezké počasí a poklidný průběh. Alespoň na jeho začátku, kdy se o jediné menší vzrušení postaral Latifi, který skončil mimo trať. Nejednalo se však o nic závažného. Od začátku tréninku ukazoval dobré tempo Leclerc, který se v jeho úvodu držel na čele.
Solidně vypadal také Mercedes. Stříbrné šípy budou v neděli potřebovat solidní závodní tempo, protože Lewise Hamiltona čeká penalizace za nasazení nových částí pohonné jednotky. Red Bull začal pozvolněji, Max Verstappen si do týmového rádia stěžoval na nastavení svého předního křídla, to podle něj zhoršilo ovladatelnost vozu.
Gasly spins off and flat-spots his tyres out of Turn 6He's sat in P9 as things stand#TurkishGP 🇹🇷 #F1 pic.twitter.com/v7yUxHLzIt
— Formula 1 (@F1) October 8, 2021Nutno podotknout, že týmy letos skrz turecký asfalt neočekávají "klouzačku", která byla k vidění minulý rok. Dobře vypadali rovněž Norris a Alonso. Naopak jejich týmoví kolegové ztráceli. Leclerc se stále držel na druhém místě, dokonce i po kvalifikačních simulacích. Rychlejší dokázal být pouze Hamilton, takže Monačan může být černým koněm zbytku závodního víkendu.
Příliš se nedařilo Aston Martinu, oba tmavě zelené vozy se nacházely hluboko ve druhé desítce výsledkové listiny. V závěru odpoledního programu týmy pilovaly jízdu s těžkým vozem - do hodin se v tento moment dostal Gasly. Delší jízdy zároveň ukazovaly poměrně značné opotřebení pneumatik všech směsí, což bude zásadní neznámá pro nedělní závod.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.