Max Verstappen má za sebou výměnu nadlimitní pohonné jednotky, což vedlo k jeho odsunu na konec startovního pole v Rusku. Ve Velké ceně Ruska si však překvapivě dojel pro druhé místo a výrazně tím omezil škody v šampionátu. Nyní podobný krok zřejmě čeká Mercedes.
Po posledním podniku ztrácí Holanďan na vedoucího Lewise Hamiltona v šampionátu jezdců pouhé dva body a je ve výborné pozici, protože na čtvrtý motor bude muset přejít i pilot Mercedesu. Ten změnu jeho agregátu nevylučuje již tento víkend v Turecku, po něm v kalendáři zůstane ještě dalších šest závodů.
Verstappen po nasazení nové pohonné jednotky Hondy putoval v Soči dozadu, senzačně se ale probojoval i s přispěním závěrečného deště na druhou příčku za Hamiltona, zatímco do té doby vedoucí Norris se propadl. Pro Red Bull šlo o velkou úlevu.
"Věděli jsme, jak moc bude Mercedes v Rusku rychlí, proto jsme se domnívali, že bezpochyby dojedou na prvním dvou pozicích. Druhé místo omezilo škody poté, co jsme nasadili čtvrtou pohonnou jednotku, což bylo ideální," komentuje šéf Hondy Masaši Jamamoto.
Situace je pro Red Bull o to lepší, že ke stejnému kroku bude muset přistoupit i Mercedes a po penalizaci Hamiltona za použití 4. motoru by Verstappen mohl znovu získat vedení v šampionátu, a to zřejmě již v Turecku.
"Vyměnit motor bylo těžké rozhodnutí. Red Bull měl do poslední chvíle pochybnosti. Hovořil jsem s Helmutem Markem a řekl jsem mu, že podle mě bude Rusko dobrou volbou pro tu výměnu," pokračuje Jamamoto.
Podobné rozhovory nyní vedou v zákulisí u Mercedesu. Ten v Soči vyměnil motor zatím jen Valtterimu Bottasovi a podle šéfa Tota Wolffa zdaleka nešlo jen o "preventivní" výměnu, by měli motor do zásoby ke konci roku a nemuseli již být penalizováni.
"Chtěli jsme také porozumět výkonnosti pohonné jednotky, což vzbudilo určité otazníky. Víkend po víkendu znovu vyhodnocujeme výkonnost pohonných jednotek a rozhodujeme se. Máme určité otazníky, a proto jsme se nerozhodli, které motory zařadíme zpět do zásoby," poznamenává Wolff.
Podle něj jde o balancování mezi využívání maximálního výkonu a životností motoru. "Musíte mít tu správnou rovnováhu mezi spolehlivostí pohonné jednotky, nejen letošní, ale i té příští. Proto jsme ve fázi vyhodnocování, jak v sezóně pokračovat, pokud jde o pohonné jednotky," odhaluje šéf Mercedesu.
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.