Pierre Gasly nastupoval u Red Bullu po boku Maxe Verstappena, protože se mu však dlouho nedokázal dostatečně přiblížit, byl poslán zpět do B-týmu. Podle jeho šéfa Franze Tosta ale mezi oběma piloty tak velký rozdíl nebyl.
Tost oba jezdce dobře zná, protože u něj ve Formuli 1 začínali. Poté si je z tehdejšího Toro Rosso (dnes AlphaTauri) Red Bull vytáhl do svého A-týmu, kde se však udržel pouze Verstappen. Gasly po jeho boku v sezóně 2019 vydržel jen 12 závodů, pak putoval zpět. Vystřídal jej Alexander Albon, který o moc úspěšnější nebyl, podobné trable nyní zažívá Sergio Pérez.
Gasly nyní s AlphouTauri září - s 66 body mu patří 9. příčka v šampionátu, a to v posledních 2 podnicích nebodoval. U stáje z Faenzy se stal oblíbeným lídrem, na něhož týmový kolega Juki Cunoda kouká z velké dálky (na svém kontě má zatím jen 18 bodů).
Proč mu to u Red Bullu nevyšlo? "Gasly se mohl dostat Maxovi blízko, ale Max je tam u týmu technický měřítkem. To znamená, že vede vývoj vozů dle svých vlastních požadavků. V takové situaci se druhý pilot těžko autu přizpůsobuje," popisuje Tost.
"Nechci zabíhat do přílišných podrobností, ale Max má jedinečný cit v tom, jak dostává maximum z brzdných bodů po vrchol zatáčky. Existují jezdci, kteří se nedokážou přizpůsobit autu postaveného pro Maxe i kvůli tomu, že mají odlišný jízdní styl," popisuje šéf AlphyTauri s odkazem na Gaslyho.
Podobné problémy zažívá u McLarenu Daniel Ricciardo, jenž si těžce zvyká na odlišné chování monopostu MCL35M ve fázi při brzdění proti tomu, co zažíval v předchozích dvou sezónách u Renaultu. I tam mu v roce 2019 chvíli trvalo, než si po přestupu z Red Bullu přivykl na nové auto.
Gasly se tehdy nedokázal přizpůsobil vozu stavěnému pro Verstappena. Když si monopost Red Bullu snažil nastavit podle sebe, tak se problémy jen zvětšovaly. U AlphaTauri je nyní spokojený, stejně jako vedení týmu s ním.
"U nás se cítí jako doma. A my se snažíme splnit každé jeho přání. Setkáváme se spolu již dlouho. Je mladý a má před sebou spoustu času. A to je v pořádku," uzavírá Tost před víkendovou Velkou cenou Turecka, kde 25letého Francouze čeká 80. start ve Formuli 1, v níž již dokázal jednou zvítězit (GP Itálie 2020).
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.