Pierre Gasly nastupoval u Red Bullu po boku Maxe Verstappena, protože se mu však dlouho nedokázal dostatečně přiblížit, byl poslán zpět do B-týmu. Podle jeho šéfa Franze Tosta ale mezi oběma piloty tak velký rozdíl nebyl.
Tost oba jezdce dobře zná, protože u něj ve Formuli 1 začínali. Poté si je z tehdejšího Toro Rosso (dnes AlphaTauri) Red Bull vytáhl do svého A-týmu, kde se však udržel pouze Verstappen. Gasly po jeho boku v sezóně 2019 vydržel jen 12 závodů, pak putoval zpět. Vystřídal jej Alexander Albon, který o moc úspěšnější nebyl, podobné trable nyní zažívá Sergio Pérez.
Gasly nyní s AlphouTauri září - s 66 body mu patří 9. příčka v šampionátu, a to v posledních 2 podnicích nebodoval. U stáje z Faenzy se stal oblíbeným lídrem, na něhož týmový kolega Juki Cunoda kouká z velké dálky (na svém kontě má zatím jen 18 bodů).
Proč mu to u Red Bullu nevyšlo? "Gasly se mohl dostat Maxovi blízko, ale Max je tam u týmu technický měřítkem. To znamená, že vede vývoj vozů dle svých vlastních požadavků. V takové situaci se druhý pilot těžko autu přizpůsobuje," popisuje Tost.
"Nechci zabíhat do přílišných podrobností, ale Max má jedinečný cit v tom, jak dostává maximum z brzdných bodů po vrchol zatáčky. Existují jezdci, kteří se nedokážou přizpůsobit autu postaveného pro Maxe i kvůli tomu, že mají odlišný jízdní styl," popisuje šéf AlphyTauri s odkazem na Gaslyho.
Podobné problémy zažívá u McLarenu Daniel Ricciardo, jenž si těžce zvyká na odlišné chování monopostu MCL35M ve fázi při brzdění proti tomu, co zažíval v předchozích dvou sezónách u Renaultu. I tam mu v roce 2019 chvíli trvalo, než si po přestupu z Red Bullu přivykl na nové auto.
Gasly se tehdy nedokázal přizpůsobil vozu stavěnému pro Verstappena. Když si monopost Red Bullu snažil nastavit podle sebe, tak se problémy jen zvětšovaly. U AlphaTauri je nyní spokojený, stejně jako vedení týmu s ním.
"U nás se cítí jako doma. A my se snažíme splnit každé jeho přání. Setkáváme se spolu již dlouho. Je mladý a má před sebou spoustu času. A to je v pořádku," uzavírá Tost před víkendovou Velkou cenou Turecka, kde 25letého Francouze čeká 80. start ve Formuli 1, v níž již dokázal jednou zvítězit (GP Itálie 2020).
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.