Pierre Gasly nastupoval u Red Bullu po boku Maxe Verstappena, protože se mu však dlouho nedokázal dostatečně přiblížit, byl poslán zpět do B-týmu. Podle jeho šéfa Franze Tosta ale mezi oběma piloty tak velký rozdíl nebyl.
Tost oba jezdce dobře zná, protože u něj ve Formuli 1 začínali. Poté si je z tehdejšího Toro Rosso (dnes AlphaTauri) Red Bull vytáhl do svého A-týmu, kde se však udržel pouze Verstappen. Gasly po jeho boku v sezóně 2019 vydržel jen 12 závodů, pak putoval zpět. Vystřídal jej Alexander Albon, který o moc úspěšnější nebyl, podobné trable nyní zažívá Sergio Pérez.
Gasly nyní s AlphouTauri září - s 66 body mu patří 9. příčka v šampionátu, a to v posledních 2 podnicích nebodoval. U stáje z Faenzy se stal oblíbeným lídrem, na něhož týmový kolega Juki Cunoda kouká z velké dálky (na svém kontě má zatím jen 18 bodů).
Proč mu to u Red Bullu nevyšlo? "Gasly se mohl dostat Maxovi blízko, ale Max je tam u týmu technický měřítkem. To znamená, že vede vývoj vozů dle svých vlastních požadavků. V takové situaci se druhý pilot těžko autu přizpůsobuje," popisuje Tost.
"Nechci zabíhat do přílišných podrobností, ale Max má jedinečný cit v tom, jak dostává maximum z brzdných bodů po vrchol zatáčky. Existují jezdci, kteří se nedokážou přizpůsobit autu postaveného pro Maxe i kvůli tomu, že mají odlišný jízdní styl," popisuje šéf AlphyTauri s odkazem na Gaslyho.
Podobné problémy zažívá u McLarenu Daniel Ricciardo, jenž si těžce zvyká na odlišné chování monopostu MCL35M ve fázi při brzdění proti tomu, co zažíval v předchozích dvou sezónách u Renaultu. I tam mu v roce 2019 chvíli trvalo, než si po přestupu z Red Bullu přivykl na nové auto.
Gasly se tehdy nedokázal přizpůsobil vozu stavěnému pro Verstappena. Když si monopost Red Bullu snažil nastavit podle sebe, tak se problémy jen zvětšovaly. U AlphaTauri je nyní spokojený, stejně jako vedení týmu s ním.
"U nás se cítí jako doma. A my se snažíme splnit každé jeho přání. Setkáváme se spolu již dlouho. Je mladý a má před sebou spoustu času. A to je v pořádku," uzavírá Tost před víkendovou Velkou cenou Turecka, kde 25letého Francouze čeká 80. start ve Formuli 1, v níž již dokázal jednou zvítězit (GP Itálie 2020).
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.
Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.
Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.
Tři kola před cílem Velké ceny Španělska došlo k incidentu mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, při kterém Verstappen narazil do Russella. Za tuto kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci, která ho posunula z páté na desátou pozici a obdržel tři trestné body.
Aston Martin přišel o Lance Strolla ve Velké ceně Španělska kvůli zhoršujícím se bolestem pravé ruky a zápěstí, které ho nakonec donutily závod vynechat. Přesto se však objevily náznaky, že skutečný důvod jeho absence může být komplikovanější, než jak tým oficiálně uvádí.