Do Soči dnes přišly průtrže a bouřky a kvůli dešti byl třetí trénink F1 zcela zrušen. Nyní tak nejen týmy a jezdci očekávají zlepšení podmínek a kvalifikaci.
V ruském Soči dnes pořádně prší. První závod série F2 byl kvůli podmínkám zrušen a netrvalo dlouho a od FIA dorazilo oficiální potvrzení, že třetí trénink F1 se kvůli bezpečnosti nepojede.
Podle předpovědí by měl déšť odpoledne ustávat. Je těžké v této chvíli předvídat, ale zatím se očekává, že kvalifikace proběhne. Zrušení posledního tréninku jsme mohli zažít například loni při Velké ceně Štýrska.
🚨 FP3 has been cancelled 🚨Heavy rain in Sochi means the final practice session will not take place#RussianGP #F1 pic.twitter.com/CTsZnt3tgS
— Formula 1 (@F1) September 25, 2021
Situaci samozřejmě budeme sledovat i my. Ředitel závodu Michael Massi k nadcházející kvalifikaci následující: "Rozhodující bude světlo. Slunce tu zapatá asi ve čtvrt na sedm místního času, ale pokud se podmínky nezlepší, světlo zmizí mnohem dříve. Takže to bude náš rozhodující faktor. Pokud by se kvalifikace neodjela dnes, jako se tomu stalo i v minulosti, pojede se v neděli ráno," a dodal, že prioritou je však, aby se vozy na trať dostaly už dnes. Dalším problémem je také vrtulník, který by nemohl vyletět. Nedaleké letiště je kvůli počasí také zavřené.
Ještě také připomeňme, že v pátek se v Soči dařilo Valtterimu Bottasovi, který zajel v obou trénincích nejrychlejší časy. Max Verstappen vyměnil motor a odstartovat tak má kvůli penalizaci z chvostu startovního roštu.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.
Lewis Hamilton čelí jednomu z nejtěžších období své kariéry, což potvrzuje i renomovaný novinář Mark Hughes. V Džiddě utrpěl pravděpodobně svou nejtvrdší porážku od týmového kolegy, což zdůrazňuje složitost jeho současné situace.
Zak Brown očekává, že mezi Norrisem a Piastrim může v budoucnu dojít ke střetu kvůli jejich ambicím. Zdůraznil však, že McLaren má jasná pravidla a silné vedení, aby podobné situace zvládl.
Isack Hadjar musel na cestě do Formule 1 překonat mnoho překážek, ale nyní, když dostal šanci, ji využívá naplno a zanechává silný dojem.
George Russell, pilot Mercedesu, je přesvědčen, že jeho tým je po pěti závodech v sezóně 2025 „mnohem blíže“ lídrovi šampionátu McLarenu, než se původně očekávalo. Podle Russella se Mercedesu podařilo výrazně zúžit rozdíl a teď už je zcela jasné, že McLaren není jediným tým, který má šanci na titul.
Bývalý pilot F1 Gijs van Lennep tvrdí, že Max Verstappen už dávno dokázal svou výjimečnost a není třeba čekat na konec jeho kariéry. Podle něj si Verstappen své místo mezi nejlepšími zasloužil už nyní.