Max Verstappen se na včerejší tiskové konferenci po dotazu novinářů vrátil ke kolizi s Lewisem Hamiltonem a k tomu, co následovalo těsně poté.
Mnoho lidí Holanďanovi vyčítalo, že odešel od havárie, aniž by zkontroloval stav svého soupeře z Mercedesu. Byl stále naštvaný kvůli tomu, jak Hamilton oslavoval své vítězství v Silverstone, zatímco on sám po nárazu do zdi skončil v nemocnici?
"Na světě je spousta pokrytců, to je jasné. Já jsem vyskočil z auta a podíval se vlevo. A on se samozřejmě pořád snažil vycouvat, kroutil volantem a pokoušel se dostat z pod mého vozu. Proto si myslím, že byl absolutně v pořádku," vysvětluje Verstappen své počínání.
O nějakém vážnějším zranění Hamiltona vůbec nepochyboval: "Když také v pondělí nebo v úterý letíte do Ameriky, abyste navštívili galavečer, tak si myslím, že to uděláte, jen když jste v pořádku. Podle mě tam tedy už všechno bylo pod kontrolou."
O své penalizaci se pak dozvěděl až cestou domů. S rozhodnutím komisařů však nesouhlasí, podle něj nesl větší vinu Hamilton: "Byl jsem trochu překvapený, že jsem dostal penalizaci v podobě odsunu o tři místa zpět na roštu, ale už tak zkrátka rozhodli. Nesouhlasím s tím. Mám samozřejmě své názory. Ale jdeme prostě dál a vytěžíme z toho maximum. Určitě to není ideální, ale nejde ani o konec světa."
Dotazy poté směřovali k tomu, o kolik je nyní vyšší pravděpodobnost dalších kolizí s Hamiltonem, když se ke konci sezóny přiostřuje bitva o titul. To však jezdci Red Bullu starosti nedělá, eskalace incidentů podle něj nehrozí.
"Alespoň ne z mé strany. Jsem docela v klidu a vše kolem mě nechává chladným. Jde spíše o otázky, které dostávám. Všichni jsme dostatečně profesionální na to, abychom tohle nechali za sebou v Monze. Pojďme opět pokračovat zde v Soči a v dalších závodech poté," vybízí Verstappen.
Podle Hamiltona se nyní těžko vyrovnává s obrovským tlakem, kdy bojuje o svůj první mistrovský titul: "On to samozřejmě nepřipustí a nechci tady vyvozovat nějaké závěry, jen říkám, jak jsem se cítil, když jsem poprvé bojoval o titul. A rozhodně mě to tížilo."
Verstappen na Hamiltonovu domněnku o dopadu velkého tlaku na něj sarkasticky odpovídá: "Jo, jsem tak nervózní, že sotva spím. Je to příšerné bojovat o titul. Fakt to nenávidím. Jo."
Pure magic last night. These designers — Kenneth Nicholson, Theophilio, Jason Rembert — deserve this moment just as much as any other designer who attends the Met Gala. The goal is, and always will be, to open doors for young Black creatives 🖤 pic.twitter.com/H11q1kDWj7
— Lewis Hamilton (@LewisHamilton) September 14, 2021Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.