Max Verstappen se na včerejší tiskové konferenci po dotazu novinářů vrátil ke kolizi s Lewisem Hamiltonem a k tomu, co následovalo těsně poté.
Mnoho lidí Holanďanovi vyčítalo, že odešel od havárie, aniž by zkontroloval stav svého soupeře z Mercedesu. Byl stále naštvaný kvůli tomu, jak Hamilton oslavoval své vítězství v Silverstone, zatímco on sám po nárazu do zdi skončil v nemocnici?
"Na světě je spousta pokrytců, to je jasné. Já jsem vyskočil z auta a podíval se vlevo. A on se samozřejmě pořád snažil vycouvat, kroutil volantem a pokoušel se dostat z pod mého vozu. Proto si myslím, že byl absolutně v pořádku," vysvětluje Verstappen své počínání.
O nějakém vážnějším zranění Hamiltona vůbec nepochyboval: "Když také v pondělí nebo v úterý letíte do Ameriky, abyste navštívili galavečer, tak si myslím, že to uděláte, jen když jste v pořádku. Podle mě tam tedy už všechno bylo pod kontrolou."
O své penalizaci se pak dozvěděl až cestou domů. S rozhodnutím komisařů však nesouhlasí, podle něj nesl větší vinu Hamilton: "Byl jsem trochu překvapený, že jsem dostal penalizaci v podobě odsunu o tři místa zpět na roštu, ale už tak zkrátka rozhodli. Nesouhlasím s tím. Mám samozřejmě své názory. Ale jdeme prostě dál a vytěžíme z toho maximum. Určitě to není ideální, ale nejde ani o konec světa."
Dotazy poté směřovali k tomu, o kolik je nyní vyšší pravděpodobnost dalších kolizí s Hamiltonem, když se ke konci sezóny přiostřuje bitva o titul. To však jezdci Red Bullu starosti nedělá, eskalace incidentů podle něj nehrozí.
"Alespoň ne z mé strany. Jsem docela v klidu a vše kolem mě nechává chladným. Jde spíše o otázky, které dostávám. Všichni jsme dostatečně profesionální na to, abychom tohle nechali za sebou v Monze. Pojďme opět pokračovat zde v Soči a v dalších závodech poté," vybízí Verstappen.
Podle Hamiltona se nyní těžko vyrovnává s obrovským tlakem, kdy bojuje o svůj první mistrovský titul: "On to samozřejmě nepřipustí a nechci tady vyvozovat nějaké závěry, jen říkám, jak jsem se cítil, když jsem poprvé bojoval o titul. A rozhodně mě to tížilo."
Verstappen na Hamiltonovu domněnku o dopadu velkého tlaku na něj sarkasticky odpovídá: "Jo, jsem tak nervózní, že sotva spím. Je to příšerné bojovat o titul. Fakt to nenávidím. Jo."
Pure magic last night. These designers — Kenneth Nicholson, Theophilio, Jason Rembert — deserve this moment just as much as any other designer who attends the Met Gala. The goal is, and always will be, to open doors for young Black creatives 🖤 pic.twitter.com/H11q1kDWj7
— Lewis Hamilton (@LewisHamilton) September 14, 2021
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.