Haas je dalším týmem, který oznámil své jezdecké složení pro sezónu 2022. Změnu nečekejte.
I když se spekulovalo o možném změně kvůli tomu, že vztah mezi oběma piloty Haasu není ideální, nakonec bude mladá dvojice společně pokračovat i v dalším ročníku šampionátu Formule 1.
"Je nám potěšením potvrdit, že Mick Schumacher a Nikita Mazepin budou pokračovat jako naši piloti v roce 2022," oznamuje americká stáj na svém Twitteru.
"Od Soči se budeme moci plně soustředit na další sezónu," dodává po potvrzení obou pilotů šéf týmu Günther Steiner, jemuž nyní v zákulisí ubylo starostí.
Mick je z dvojice tím úspěšnějším, kromě Monaka a Silverstone projel letos cílem vždy před svým týmovým kolegou Nikitou. Skórovat se však zatím nepovedlo ani jednomu z nich - nejblíže k tomu měl syn sedminásobného šampiona Michaela Schumachera v Maďarsku, kde skončil dvanáctý. Haas si ruského jezdce ponechává kvůli sponzorům, do týmové kasy přispívají významnou částkou.
We are delighted to confirm that @SchumacherMick and @nikita_mazepin will continue as our driver line-up in 2022 🤝#HaasF1 pic.twitter.com/EBcacDLfuC
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) September 23, 2021K prodloužení spolupráce u Haasu svému juniorovi gratuluje Ferrari ústy svého závodního ředitele Laurenta Mekiese: "Ve své 1 sezóně v F1 Mick potvrdil kvality a schopnosti, které jej doposud v rané fázi kariéry charakterizovaly. Rychlost, odhodlání, dobrá pracovní morálka, touha a schopnost se učit jsou některé z jeho vlastností, které vynikly během jeho působení v naší Akademii a prvního roku s Haasem. Pevně věříme, že bude pokračovat v dalších pokrocích v týmu, který sdílí jeho ambice."
Schumacher své dojmy shrnuje slovy: "Tím, že jsem součástí F1, už žiju svůj sen. První rok s Haasem je zatím velmi vzrušující a naučný. Jsem si jistý, že veškeré ty zkušenosti zúročím příští rok. Věřím, že nás nová technická pravidla, působivá ambice celého Haasu a samozřejmě podpora Ferrari přiblíží v roce 2022 k poli a že budeme moci bojovat o body."
"Těším se na to, že budu součástí týmu, který je neustále silnější. Za sebe udělám všechno pro to, abych nás posunul dále. Nakonec bych chtěl poděkovat Jezdecké akademii Ferrari za důvěru, kterou ve mně projevují už tolik let," dodává Mick.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.