Haas je dalším týmem, který oznámil své jezdecké složení pro sezónu 2022. Změnu nečekejte.
I když se spekulovalo o možném změně kvůli tomu, že vztah mezi oběma piloty Haasu není ideální, nakonec bude mladá dvojice společně pokračovat i v dalším ročníku šampionátu Formule 1.
"Je nám potěšením potvrdit, že Mick Schumacher a Nikita Mazepin budou pokračovat jako naši piloti v roce 2022," oznamuje americká stáj na svém Twitteru.
"Od Soči se budeme moci plně soustředit na další sezónu," dodává po potvrzení obou pilotů šéf týmu Günther Steiner, jemuž nyní v zákulisí ubylo starostí.
Mick je z dvojice tím úspěšnějším, kromě Monaka a Silverstone projel letos cílem vždy před svým týmovým kolegou Nikitou. Skórovat se však zatím nepovedlo ani jednomu z nich - nejblíže k tomu měl syn sedminásobného šampiona Michaela Schumachera v Maďarsku, kde skončil dvanáctý. Haas si ruského jezdce ponechává kvůli sponzorům, do týmové kasy přispívají významnou částkou.
We are delighted to confirm that @SchumacherMick and @nikita_mazepin will continue as our driver line-up in 2022 🤝#HaasF1 pic.twitter.com/EBcacDLfuC
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) September 23, 2021K prodloužení spolupráce u Haasu svému juniorovi gratuluje Ferrari ústy svého závodního ředitele Laurenta Mekiese: "Ve své 1 sezóně v F1 Mick potvrdil kvality a schopnosti, které jej doposud v rané fázi kariéry charakterizovaly. Rychlost, odhodlání, dobrá pracovní morálka, touha a schopnost se učit jsou některé z jeho vlastností, které vynikly během jeho působení v naší Akademii a prvního roku s Haasem. Pevně věříme, že bude pokračovat v dalších pokrocích v týmu, který sdílí jeho ambice."
Schumacher své dojmy shrnuje slovy: "Tím, že jsem součástí F1, už žiju svůj sen. První rok s Haasem je zatím velmi vzrušující a naučný. Jsem si jistý, že veškeré ty zkušenosti zúročím příští rok. Věřím, že nás nová technická pravidla, působivá ambice celého Haasu a samozřejmě podpora Ferrari přiblíží v roce 2022 k poli a že budeme moci bojovat o body."
"Těším se na to, že budu součástí týmu, který je neustále silnější. Za sebe udělám všechno pro to, abych nás posunul dále. Nakonec bych chtěl poděkovat Jezdecké akademii Ferrari za důvěru, kterou ve mně projevují už tolik let," dodává Mick.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.