Nadcházející víkend nás čeká další závod, tentokrát týmy zavítají do Ruska. S jakými očekáváním tam míří hlavní adepti na titul - Mercedes a Red Bull? Kdo by měl mít papírově navrch?
Stříbrné šípy vedoucí šampionát s náskokem 18 bodů si celkem věří: "Musíme zajistit, abychom v Rusku dali dohromady dobrý víkend. Jde o místo, kde by [naše] auto mělo být konkurenceschopné," popisuje před 15. podnikem sezóny šéfinženýr Andrew Shovlin.
"Už delší dobu ale zažíváme celkem podělané závody. A tým se fakt nesmí rozptylovat a jen se soustředit na předvedení takový výkonů, o kterých víme, že na ně máme - a výkonnosti, kterou potřebujeme k ovládnutí těchto šampionátů," pokračuje zástupce Mercedesu, který by i letos rád získal jezdecký i konstruktérský titul.
Zároveň potvrdil že, pohonná jednotka Lewise Hamiltona neutrpěla žádnou škodu při kolizi s Maxem Verstappenem, po níž musel odstoupit z Velké ceny Itálie. Její výměna zatím není v plánu, jak to Mercedes učinil v případě Valtteriho Bottase během minulého podniku.
"Není to absolutně nutné, protože stále velmi pohodlně jezdíme s touto pohonnou jednotkou. Jde o rozhodnutí, které můžeme udělat kdykoliv, momentálně to podle nás ale není zapotřebí. Znamená to, že nenasadíme čtvrtou? Ne, to ne. Uvidíme, jak se bude vyvíjet příští závody," komentuje šéf Toto Wolff.
A co Red Bull?Rakouská stáj se bude muset vypořádat s trestem pro Verstappena - odsun o 3 místa zpět na startovním roštu za kontakt s Hamiltonem v Monze, navíc také řeší, kdy nasadit čtvrtou pohonnou jednotku. V Rusku ale nečeká, že by měl být tak silný jako v Holandsku.
"Jde o pevnost Mercedesu. Monzu a Soči mám v hlavě poznamenány jako okruhy Mercedesu, takže to bude náročné," předpokládá šéf Christian Horner.
#F1 Used power-unit elements ahead of #RussianGP 📊: pic.twitter.com/qbLqgTea5v
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) September 21, 2021"Máme navíc penalizaci na roštu pro Maxe. Ale v Soči to není tak velkým hendikepem díky silnému zrychlení v aerodynamickém stínu před první zatáčkou," pokračuje šéf Red Bullu s tím, že předjíždění je snadnější, než tomu bylo před týdnem v Itálii.
Na závěr se vrací k posouzení incidentu v Monze mezi Verstappenem a Hamiltonem: "Šlo o podivný náraz, ale i dnes mám stále stejný názor: oba v tom sehráli svou roli a jen těžko se přisuzuje větší vina jednomu z nich. Pokud chtěla FIA vyslat nějaké sdělení, měli udělit penalizaci oběma jezdcům."
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.