Nadcházející víkend nás čeká další závod, tentokrát týmy zavítají do Ruska. S jakými očekáváním tam míří hlavní adepti na titul - Mercedes a Red Bull? Kdo by měl mít papírově navrch?
Stříbrné šípy vedoucí šampionát s náskokem 18 bodů si celkem věří: "Musíme zajistit, abychom v Rusku dali dohromady dobrý víkend. Jde o místo, kde by [naše] auto mělo být konkurenceschopné," popisuje před 15. podnikem sezóny šéfinženýr Andrew Shovlin.
"Už delší dobu ale zažíváme celkem podělané závody. A tým se fakt nesmí rozptylovat a jen se soustředit na předvedení takový výkonů, o kterých víme, že na ně máme - a výkonnosti, kterou potřebujeme k ovládnutí těchto šampionátů," pokračuje zástupce Mercedesu, který by i letos rád získal jezdecký i konstruktérský titul.
Zároveň potvrdil že, pohonná jednotka Lewise Hamiltona neutrpěla žádnou škodu při kolizi s Maxem Verstappenem, po níž musel odstoupit z Velké ceny Itálie. Její výměna zatím není v plánu, jak to Mercedes učinil v případě Valtteriho Bottase během minulého podniku.
"Není to absolutně nutné, protože stále velmi pohodlně jezdíme s touto pohonnou jednotkou. Jde o rozhodnutí, které můžeme udělat kdykoliv, momentálně to podle nás ale není zapotřebí. Znamená to, že nenasadíme čtvrtou? Ne, to ne. Uvidíme, jak se bude vyvíjet příští závody," komentuje šéf Toto Wolff.
A co Red Bull?Rakouská stáj se bude muset vypořádat s trestem pro Verstappena - odsun o 3 místa zpět na startovním roštu za kontakt s Hamiltonem v Monze, navíc také řeší, kdy nasadit čtvrtou pohonnou jednotku. V Rusku ale nečeká, že by měl být tak silný jako v Holandsku.
"Jde o pevnost Mercedesu. Monzu a Soči mám v hlavě poznamenány jako okruhy Mercedesu, takže to bude náročné," předpokládá šéf Christian Horner.
#F1 Used power-unit elements ahead of #RussianGP 📊: pic.twitter.com/qbLqgTea5v
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) September 21, 2021"Máme navíc penalizaci na roštu pro Maxe. Ale v Soči to není tak velkým hendikepem díky silnému zrychlení v aerodynamickém stínu před první zatáčkou," pokračuje šéf Red Bullu s tím, že předjíždění je snadnější, než tomu bylo před týdnem v Itálii.
Na závěr se vrací k posouzení incidentu v Monze mezi Verstappenem a Hamiltonem: "Šlo o podivný náraz, ale i dnes mám stále stejný názor: oba v tom sehráli svou roli a jen těžko se přisuzuje větší vina jednomu z nich. Pokud chtěla FIA vyslat nějaké sdělení, měli udělit penalizaci oběma jezdcům."
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.