Pilot Ferrari Carlos Sainz má radost z výsledku McLarenu v Monze, kde Daniel Ricciardo a Lando Norris dojeli na 1. a 2. místě, i když to Ferrari hodně zkomplikovalo boj o třetí příčku v šampionátu konstruktérů.
Španělský pilot před svým příchodem do Maranella strávil u McLarenu dvě sezóny, poté jej nahradil vítěz poslední velké ceny Ricciardo, jenž přišel z Renaultu. Sainzovi se s oranžovým vozem podařilo dojet dvakrát na pódiu a loni byl taktéž v Monze velmi blízko vítězství, pro to si nakonec překvapivě dojel Pierre Gasly.
Z vítězství svého bývalého zaměstnavatele v Itálii měl radost, McLaren se dočkal po dlouhých devíti letech, které byly poznamenány také neúspěšným partnerstvím s Hondou, jež tehdy nedokázala postavit dostatečně konkurenceschopnou a spolehlivou pohonnou jednotku.
"Byli ještě rychlejší než minulý rok. Minulý rok měli dobrou rychlost, ale ne až tak jako letos. Myslím, že se jim díky kombinaci skvělých startů a skvělé rychlosti podařilo dát dohromady solidní víkend. Gratuluji jim k tomu," říká Sainz.
"Jde o tým, který si hodně cením, jak víte. A svým způsobem mám radost za své bývalé inženýry a lidi, s nimiž jsem spolupracoval. Velmi tvrdě makají. Prošli si v týmu hodně náročnými chvilkami a je to příjemné vidět, jak historická značka, jako je McLaren, znovu vítězí," popisuje dále.
Pro jeho Ferrari jde přitom o obrovskou komplikaci vzhledem k tomu, že si soupeř z Itálie odvezl maximální možný počet 45 bodů, zatímco domácí Scuderia si jich za stále slušné 4. a 6. místo připsala 20 a propadla se zpět za McLaren na 4. příčku. Rozdíl mezi oběma týmy nyní činí 13,5 bodů.
"Žel v šampionátu bojují zrovna s námi. Jde o ten nehorší možný výsledek, protože jinak jsme mohli být třetí. Ale stále je máme na dosah. Své šance využili, gratuluji jim. My se v Rusku pokusíme dostat se zase před ně," dodává odhodlaně Sainz.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.