Pilot Ferrari Carlos Sainz má radost z výsledku McLarenu v Monze, kde Daniel Ricciardo a Lando Norris dojeli na 1. a 2. místě, i když to Ferrari hodně zkomplikovalo boj o třetí příčku v šampionátu konstruktérů.
Španělský pilot před svým příchodem do Maranella strávil u McLarenu dvě sezóny, poté jej nahradil vítěz poslední velké ceny Ricciardo, jenž přišel z Renaultu. Sainzovi se s oranžovým vozem podařilo dojet dvakrát na pódiu a loni byl taktéž v Monze velmi blízko vítězství, pro to si nakonec překvapivě dojel Pierre Gasly.
Z vítězství svého bývalého zaměstnavatele v Itálii měl radost, McLaren se dočkal po dlouhých devíti letech, které byly poznamenány také neúspěšným partnerstvím s Hondou, jež tehdy nedokázala postavit dostatečně konkurenceschopnou a spolehlivou pohonnou jednotku.
"Byli ještě rychlejší než minulý rok. Minulý rok měli dobrou rychlost, ale ne až tak jako letos. Myslím, že se jim díky kombinaci skvělých startů a skvělé rychlosti podařilo dát dohromady solidní víkend. Gratuluji jim k tomu," říká Sainz.
"Jde o tým, který si hodně cením, jak víte. A svým způsobem mám radost za své bývalé inženýry a lidi, s nimiž jsem spolupracoval. Velmi tvrdě makají. Prošli si v týmu hodně náročnými chvilkami a je to příjemné vidět, jak historická značka, jako je McLaren, znovu vítězí," popisuje dále.
Pro jeho Ferrari jde přitom o obrovskou komplikaci vzhledem k tomu, že si soupeř z Itálie odvezl maximální možný počet 45 bodů, zatímco domácí Scuderia si jich za stále slušné 4. a 6. místo připsala 20 a propadla se zpět za McLaren na 4. příčku. Rozdíl mezi oběma týmy nyní činí 13,5 bodů.
"Žel v šampionátu bojují zrovna s námi. Jde o ten nehorší možný výsledek, protože jinak jsme mohli být třetí. Ale stále je máme na dosah. Své šance využili, gratuluji jim. My se v Rusku pokusíme dostat se zase před ně," dodává odhodlaně Sainz.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.