Pilot Ferrari Carlos Sainz má radost z výsledku McLarenu v Monze, kde Daniel Ricciardo a Lando Norris dojeli na 1. a 2. místě, i když to Ferrari hodně zkomplikovalo boj o třetí příčku v šampionátu konstruktérů.
Španělský pilot před svým příchodem do Maranella strávil u McLarenu dvě sezóny, poté jej nahradil vítěz poslední velké ceny Ricciardo, jenž přišel z Renaultu. Sainzovi se s oranžovým vozem podařilo dojet dvakrát na pódiu a loni byl taktéž v Monze velmi blízko vítězství, pro to si nakonec překvapivě dojel Pierre Gasly.
Z vítězství svého bývalého zaměstnavatele v Itálii měl radost, McLaren se dočkal po dlouhých devíti letech, které byly poznamenány také neúspěšným partnerstvím s Hondou, jež tehdy nedokázala postavit dostatečně konkurenceschopnou a spolehlivou pohonnou jednotku.
"Byli ještě rychlejší než minulý rok. Minulý rok měli dobrou rychlost, ale ne až tak jako letos. Myslím, že se jim díky kombinaci skvělých startů a skvělé rychlosti podařilo dát dohromady solidní víkend. Gratuluji jim k tomu," říká Sainz.
"Jde o tým, který si hodně cením, jak víte. A svým způsobem mám radost za své bývalé inženýry a lidi, s nimiž jsem spolupracoval. Velmi tvrdě makají. Prošli si v týmu hodně náročnými chvilkami a je to příjemné vidět, jak historická značka, jako je McLaren, znovu vítězí," popisuje dále.
Pro jeho Ferrari jde přitom o obrovskou komplikaci vzhledem k tomu, že si soupeř z Itálie odvezl maximální možný počet 45 bodů, zatímco domácí Scuderia si jich za stále slušné 4. a 6. místo připsala 20 a propadla se zpět za McLaren na 4. příčku. Rozdíl mezi oběma týmy nyní činí 13,5 bodů.
"Žel v šampionátu bojují zrovna s námi. Jde o ten nehorší možný výsledek, protože jinak jsme mohli být třetí. Ale stále je máme na dosah. Své šance využili, gratuluji jim. My se v Rusku pokusíme dostat se zase před ně," dodává odhodlaně Sainz.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.