Kolize, která se odehrála mezi Maxem Verstappenem a Lewisem Hamilonem na italské Monze stále budí vlnu vášní. Zejména v Anglii Verstappena nešetří
Pilot Red Bullu dostává co proto především od fanoušků, ale také bývalých závodníků. Příkladem budiž mistr světa z roku 1996 Damon Hill, který Verstappenovi nemůže přijít na jméno. Bývalý jezdec Williamsu nebo Jordanu si stojí za tím, že mladá holandská hvězda bourá až příliš. Verstappen zkrátka prý ještě nedozrál.
Jako důkaz uvádí Hill některé další piloty a dodává, že ti při předjíždění nehavarují ani zdaleka v takové míře. Konkrétně se jedná o Fernanda Alonsa a Daniela Ricciarda, ty zmiňuje předposlední mistr světa v barvách Williamsu jakožto příklad.
„Nechci, aby se takovým způsobem rozhodovalo o mistrovském titulu. Chceme vidět odvážné manévry, čistá předjetí... Dám vám příklad, třeba Fernando Alonso a Daniel Ricciardo jsou v tomto ohledu jedni z nejlepších. Nevrážejí do ostatních jezdců. Pořád slýchám, že to byl závodní incident, jsou tu hlasy, které tvrdí, abychom je nechali závodit, ale povinností každého pilota je také to, aby se vyhýbal nehodám," líčí Damon Hill.
Do Verstappena tepe rovněž trojnásobný šampion Jackie Stewart, "létající Skot" si myslí, že Max dospívá déle než by měl. „Opravdu jsem čekal, že dospěje rychleji. Je momentálně asi nejrychlejším pilotem v poli, ale abyste byli dobrým šampionem, nemůžete se neustále zaplétat do nehod. Navíc on se na Lewise po tak vážné nehodě ani nepřišel podívat, to vážně nechápu. Pro mě je takové chování zavrženíhodné," kritizuje Stewart.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.