Kolize, která se odehrála mezi Maxem Verstappenem a Lewisem Hamilonem na italské Monze stále budí vlnu vášní. Zejména v Anglii Verstappena nešetří
Pilot Red Bullu dostává co proto především od fanoušků, ale také bývalých závodníků. Příkladem budiž mistr světa z roku 1996 Damon Hill, který Verstappenovi nemůže přijít na jméno. Bývalý jezdec Williamsu nebo Jordanu si stojí za tím, že mladá holandská hvězda bourá až příliš. Verstappen zkrátka prý ještě nedozrál.
Jako důkaz uvádí Hill některé další piloty a dodává, že ti při předjíždění nehavarují ani zdaleka v takové míře. Konkrétně se jedná o Fernanda Alonsa a Daniela Ricciarda, ty zmiňuje předposlední mistr světa v barvách Williamsu jakožto příklad.
„Nechci, aby se takovým způsobem rozhodovalo o mistrovském titulu. Chceme vidět odvážné manévry, čistá předjetí... Dám vám příklad, třeba Fernando Alonso a Daniel Ricciardo jsou v tomto ohledu jedni z nejlepších. Nevrážejí do ostatních jezdců. Pořád slýchám, že to byl závodní incident, jsou tu hlasy, které tvrdí, abychom je nechali závodit, ale povinností každého pilota je také to, aby se vyhýbal nehodám," líčí Damon Hill.
Do Verstappena tepe rovněž trojnásobný šampion Jackie Stewart, "létající Skot" si myslí, že Max dospívá déle než by měl. „Opravdu jsem čekal, že dospěje rychleji. Je momentálně asi nejrychlejším pilotem v poli, ale abyste byli dobrým šampionem, nemůžete se neustále zaplétat do nehod. Navíc on se na Lewise po tak vážné nehodě ani nepřišel podívat, to vážně nechápu. Pro mě je takové chování zavrženíhodné," kritizuje Stewart.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.
Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.
Andrea Kimi Antonelli přišel v Zandvoortu o šanci na dobrý výsledek po kolizi s Charlesem Leclercem v zatáčce číslo 3. Za incident dostal nováček ve Formuli 1 desetisekundový trest.
Lewis Hamilton obdržel od komisařů trest za svou jízdu na cestě na startovní rošt při Velké ceně Nizozemska.