Kolize, která se odehrála mezi Maxem Verstappenem a Lewisem Hamilonem na italské Monze stále budí vlnu vášní. Zejména v Anglii Verstappena nešetří
Pilot Red Bullu dostává co proto především od fanoušků, ale také bývalých závodníků. Příkladem budiž mistr světa z roku 1996 Damon Hill, který Verstappenovi nemůže přijít na jméno. Bývalý jezdec Williamsu nebo Jordanu si stojí za tím, že mladá holandská hvězda bourá až příliš. Verstappen zkrátka prý ještě nedozrál.
Jako důkaz uvádí Hill některé další piloty a dodává, že ti při předjíždění nehavarují ani zdaleka v takové míře. Konkrétně se jedná o Fernanda Alonsa a Daniela Ricciarda, ty zmiňuje předposlední mistr světa v barvách Williamsu jakožto příklad.
„Nechci, aby se takovým způsobem rozhodovalo o mistrovském titulu. Chceme vidět odvážné manévry, čistá předjetí... Dám vám příklad, třeba Fernando Alonso a Daniel Ricciardo jsou v tomto ohledu jedni z nejlepších. Nevrážejí do ostatních jezdců. Pořád slýchám, že to byl závodní incident, jsou tu hlasy, které tvrdí, abychom je nechali závodit, ale povinností každého pilota je také to, aby se vyhýbal nehodám," líčí Damon Hill.
Do Verstappena tepe rovněž trojnásobný šampion Jackie Stewart, "létající Skot" si myslí, že Max dospívá déle než by měl. „Opravdu jsem čekal, že dospěje rychleji. Je momentálně asi nejrychlejším pilotem v poli, ale abyste byli dobrým šampionem, nemůžete se neustále zaplétat do nehod. Navíc on se na Lewise po tak vážné nehodě ani nepřišel podívat, to vážně nechápu. Pro mě je takové chování zavrženíhodné," kritizuje Stewart.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.