Žádné překvapení se nekoná - britská stáj Aston Martin dnes potvrdila, že i příští rok bude závodit se Sebastianem Vettelem a Lancem Strollem.
"Lance i Sebastian se oba stali nedílnou součástí týmu Aston Martin Formule 1. Těšíme se na novou éru F1 pod vedením našich dvou pilotů," potvrzuje stáj sídlící v Silverstone ve svém nejnovějším oznámení. To, že k němu došlo až nyní, vysvětluje vyjednáváním o určitých klauzulích ve smlouvách jezdců.
"Opravdu se těším na závodění s novou generací vozů F1. Jejich vzhled je velmi odlišný a nová technická pravidla by nám měla poskytnout auta, s nimiž by se mělo dát závodit těsněji než nyní. Více vzrušení ze závodění bude skvělé pro jezdce i fanoušky," uvádí Vettel, jenž letos dojel dvakrát na pódium - o to druhé umístění ale v Maďarsku přišel, kdy mu v nádrži nezůstalo dostatek paliva a byl diskvalifikován.
"Změny jsou tak velké, že všechny týmy budou znovu začínat. Pro nás v Aston Martinu tedy půjde o skvělou příležitost. Věřím v sílu našeho nově rostoucího týmu a už se na rok 2022 těším," pokračuje čtyřnásobný mistr světa, jenž přišel před letošní sezónou jako posila z Ferrari.
Jeho týmový kolega Lance Stroll říká: "Příští sezóna se Sebastianem Vettelem po mém boku bude mou šestou ve Formuli 1. V tomto Aston Martin týmu jsme zahájili společnou kampaň a moc se těším na pokračování naší cesty příští rok."
"Letos jsme nedosáhli to, co jsme si vytyčili. Ale jen to zesílilo náš hlad a touhu po úspěchu v příštím roce. Nyní s prestiží a podporou Aston Martinu a se skvělými sponzory, které taková prestižní značka přitáhla, jsme v dobré pozici pro zlepšení naší výkonnosti v sezóně 2022," věří Lance, syn majitele týmu Lawrence Strolla.
Aston Martinu patří v letošním šampionátu s 59 body až sedmá příčka za AlphouTauri (bývalé Toro Rosso), Alpine (bývalý Renault), Ferrari i McLarenem. Na tu klesl po loňské úspěšném boji ze čtvrtého místa (na to se ze třetího místa bývalý Racing Point propadl po penalizaci kvůli kopírování dílů mistrovského Mercedesu). Cílem sice bylo pokračovat v boji na špici středu pole za Mercedesy a Red Bully, místo toho však přišlo zklamání z výkonnostního propadu, kterému nezabránil ani příchod zkušeného Vettela se čtyřmi tituly. Bude mít v příštím roce na pódia?
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.