Žádné překvapení se nekoná - britská stáj Aston Martin dnes potvrdila, že i příští rok bude závodit se Sebastianem Vettelem a Lancem Strollem.
"Lance i Sebastian se oba stali nedílnou součástí týmu Aston Martin Formule 1. Těšíme se na novou éru F1 pod vedením našich dvou pilotů," potvrzuje stáj sídlící v Silverstone ve svém nejnovějším oznámení. To, že k němu došlo až nyní, vysvětluje vyjednáváním o určitých klauzulích ve smlouvách jezdců.
"Opravdu se těším na závodění s novou generací vozů F1. Jejich vzhled je velmi odlišný a nová technická pravidla by nám měla poskytnout auta, s nimiž by se mělo dát závodit těsněji než nyní. Více vzrušení ze závodění bude skvělé pro jezdce i fanoušky," uvádí Vettel, jenž letos dojel dvakrát na pódium - o to druhé umístění ale v Maďarsku přišel, kdy mu v nádrži nezůstalo dostatek paliva a byl diskvalifikován.
"Změny jsou tak velké, že všechny týmy budou znovu začínat. Pro nás v Aston Martinu tedy půjde o skvělou příležitost. Věřím v sílu našeho nově rostoucího týmu a už se na rok 2022 těším," pokračuje čtyřnásobný mistr světa, jenž přišel před letošní sezónou jako posila z Ferrari.
Jeho týmový kolega Lance Stroll říká: "Příští sezóna se Sebastianem Vettelem po mém boku bude mou šestou ve Formuli 1. V tomto Aston Martin týmu jsme zahájili společnou kampaň a moc se těším na pokračování naší cesty příští rok."
"Letos jsme nedosáhli to, co jsme si vytyčili. Ale jen to zesílilo náš hlad a touhu po úspěchu v příštím roce. Nyní s prestiží a podporou Aston Martinu a se skvělými sponzory, které taková prestižní značka přitáhla, jsme v dobré pozici pro zlepšení naší výkonnosti v sezóně 2022," věří Lance, syn majitele týmu Lawrence Strolla.
Aston Martinu patří v letošním šampionátu s 59 body až sedmá příčka za AlphouTauri (bývalé Toro Rosso), Alpine (bývalý Renault), Ferrari i McLarenem. Na tu klesl po loňské úspěšném boji ze čtvrtého místa (na to se ze třetího místa bývalý Racing Point propadl po penalizaci kvůli kopírování dílů mistrovského Mercedesu). Cílem sice bylo pokračovat v boji na špici středu pole za Mercedesy a Red Bully, místo toho však přišlo zklamání z výkonnostního propadu, kterému nezabránil ani příchod zkušeného Vettela se čtyřmi tituly. Bude mít v příštím roce na pódia?
Christian Horner při Velké ceně Velké Británie otevřeně přirovnal Red Bull k Ferrari, což získalo nový rozměr poté, co byl sám nečekaně odvolán z vedení týmu Red Bull.
Alain Prost přiznal, že významně pomohl Oscaru Piastrimu na začátku jeho kariéry. Nyní ho podporuje v souboji o titul v roce 2025 proti týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Fernando Alonso přiznal, že celý tým Aston Martin se učí od Adriana Neweyho, který přináší širší pohled na to, jak by měl tým fungovat. Podle něj nejde jen o techniku, ale o komplexní přístup k práci celé organizace.
Šampion Super Formule Sho Tsuboi a rezervní jezdec Haasu Ryo Hirakawa otestují vůz VF-23 během testu TPC na okruhu Fuji. Pro oba Japonce půjde o cennou příležitost ukázat se v technice F1 na domácí trati.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.
McLaren zatím nepolevuje a směřuje k snadnému obhájení titulu v Poháru konstruktérů. Tato sezona se rýsuje jako jedna z nejpřevratnějších a nejdominantnějších kapitol v historii F1.
Toto Wolff přiznává, že ne vždy souhlasil se stylem vedení FIA pod Mohammedem Ben Sulayemem. Uznává však, že jeho pevný postoj přinesl sportu určité výhody.
Odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu zasáhlo svět Formule 1 jako blesk z čistého nebe. Po letech úspěchů a dominance tak tým náhle ztrácí jednu ze svých klíčových postav.
Lewis Hamilton nedávno provedl zásadní změnu, která mu má pomoci lépe se adaptovat v novém týmu Ferrari. Tento krok je součástí jeho snahy urychlit proces zapracování a dosáhnout co nejrychlejšího zlepšení ve výkonech během sezóny.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.