Žádné překvapení se nekoná - britská stáj Aston Martin dnes potvrdila, že i příští rok bude závodit se Sebastianem Vettelem a Lancem Strollem.
"Lance i Sebastian se oba stali nedílnou součástí týmu Aston Martin Formule 1. Těšíme se na novou éru F1 pod vedením našich dvou pilotů," potvrzuje stáj sídlící v Silverstone ve svém nejnovějším oznámení. To, že k němu došlo až nyní, vysvětluje vyjednáváním o určitých klauzulích ve smlouvách jezdců.
"Opravdu se těším na závodění s novou generací vozů F1. Jejich vzhled je velmi odlišný a nová technická pravidla by nám měla poskytnout auta, s nimiž by se mělo dát závodit těsněji než nyní. Více vzrušení ze závodění bude skvělé pro jezdce i fanoušky," uvádí Vettel, jenž letos dojel dvakrát na pódium - o to druhé umístění ale v Maďarsku přišel, kdy mu v nádrži nezůstalo dostatek paliva a byl diskvalifikován.
"Změny jsou tak velké, že všechny týmy budou znovu začínat. Pro nás v Aston Martinu tedy půjde o skvělou příležitost. Věřím v sílu našeho nově rostoucího týmu a už se na rok 2022 těším," pokračuje čtyřnásobný mistr světa, jenž přišel před letošní sezónou jako posila z Ferrari.
Jeho týmový kolega Lance Stroll říká: "Příští sezóna se Sebastianem Vettelem po mém boku bude mou šestou ve Formuli 1. V tomto Aston Martin týmu jsme zahájili společnou kampaň a moc se těším na pokračování naší cesty příští rok."
"Letos jsme nedosáhli to, co jsme si vytyčili. Ale jen to zesílilo náš hlad a touhu po úspěchu v příštím roce. Nyní s prestiží a podporou Aston Martinu a se skvělými sponzory, které taková prestižní značka přitáhla, jsme v dobré pozici pro zlepšení naší výkonnosti v sezóně 2022," věří Lance, syn majitele týmu Lawrence Strolla.
Aston Martinu patří v letošním šampionátu s 59 body až sedmá příčka za AlphouTauri (bývalé Toro Rosso), Alpine (bývalý Renault), Ferrari i McLarenem. Na tu klesl po loňské úspěšném boji ze čtvrtého místa (na to se ze třetího místa bývalý Racing Point propadl po penalizaci kvůli kopírování dílů mistrovského Mercedesu). Cílem sice bylo pokračovat v boji na špici středu pole za Mercedesy a Red Bully, místo toho však přišlo zklamání z výkonnostního propadu, kterému nezabránil ani příchod zkušeného Vettela se čtyřmi tituly. Bude mít v příštím roce na pódia?
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.