Páteční kvalifikaci na okruhu Monza ovládl na poslední chvíli Valtteri Bottas s náskokem menším než je jedna desetina před týmovým kolegou Hamiltonem, třetí byl Verstappen, který byl pronásledován vozy McLarenu.
Již podruhé nás tento rok čeká nový zkušební koncern Formule 1. Znamená to, že nás již v pátek čeká kvalifikace, která bude určovat pořadí při zítřejším kvalifikačním sprintu, až ten bude určovat pořadí jezdců při nedělním závodu.
Jako první se na okruh vydaly oba vozy Ferrari, první čas si zapsal Charles Leclerc o hodnotě 1:22,801, avšak právě Charlese trápily během jeho rychlého technické problémy, jeho týmový kolega Carlos Sainz byl o 4 desetiny rychlejší. Jezdce potkávaly také problémy na výjezdu ze zatáčky číslo 5, štěrku si zde líznul jak Max Verstappen, tak i Juki Cunoda. Od půli první části kvalifikace se na Monze začali dít věci. Jelikož se na závodní dráhu vydalo několik jezdců za sebou, dostalo se hodně vozů v rychlém kole do provozu, na což si nejvíce stěžoval Pierre Gasly, který zde minulý rok zvítězil. Sportovním komisařům se krom překročení traťových limitů Micka Schumachera dostal pod ruce i jeho týmový kolega Nikita Mazepin, který na sebe nejdříve upoutal pozornost díky svému výjezdu ze svého boxového stání, jelikož se na trať právě vydával podruhé Charles Leclerc. Podruhé tomu bylo při incidentu s Robertem Kubicou. V závěru první části kvalifikace se jezdci vydali ještě vylepšit své nejrychlejší časy. Na čelo se tak dostaly stříbrné šípy pronásledované Landem Norrisem, Maxem Verstappenem a Carlosem Sainzem. V posledních okamžicích byl čas škrtnut také i Jukimu Cunodovi, který se díky tomu propadl na 17. příčku a tím pádem se George Russell posunul na 15. místo a postoupil do druhé části. V té jsme už ale krom japonského jezdce neviděli Nicholase Latifiho, Roberta Kubicu a oba Haasy.
🏁 END OF QUALIFYING 🏁Bottas 📸HamiltonVerstappen NorrisRicciardoGasly SainzLeclerc PerezGiovinazzi #ItalianGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/VcDpesxQIS
— Formula 1 (@F1) September 10, 2021Jako první se na trať vydali jezdci Red Bullu, kteří se zanedlouho propadli, Verstappen na 6. místo a Pérez na místo desáte. Na čelo se dostali jezdci Mercedesu, první byl Lewis Hamilton a se ztrátou menší než je 1 desetina mu sekundoval Valtteri Bottas. Stříbrné šípy doplnily vozy McLarenu a pátý skvěle jedoucí Pierre Gasly. Probrzdění se dopustil již v první zatáčce svého rychlého kola Fernando Alonso, který využíval slipstreamu od Péreze. Když se jezdci vydávali na závěr prostřední části vylepšovat své časy, došlo v boxové uličce k několika incidentům, nejzávažnější byl incident mezi Vettelem a Hamiltonem, právě tomu vjel německý jezdec do cesty, naštěstí se tato událost obešla beze škod. Po vypršení časového limitu se na špici dostal opět Lewis Hamilton, za kterým se umístil Bottas s Norrisem, čtvrtý byl Verstappen a pátý Ricciardo. Do třetí části se už ale neprobojovaly vozy stáje Aston Martin ani Alpine, posledním nepostupujícím byl George Russell.
Po prvních pokusech se na čele usadil Lewis Hamilton, za kterým se umístil o 17 tisícin Max Verstappen následovaný vozy McLarenu, Valtteri Bottas si na výjezdu ze zatáčky číslo 5 škrtnul o kačírek a po svém prvním pokusu okupoval páté místo. Po posledních pokusech třetí části se na první příčce umístil Valtteri Bottas, kterého následoval Hamilton s Verstappenem. Finský jezdec ve službách Mercedesu tedy vystartuje do zítřejšího kvalifikačního sprintu z první pozice, ovšem při nedělním závodě odstartuje ze zadní části startovního roštu, jelikož mu byly vyměněny součástky na motoru.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.